• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home assistant

Ik heb nu de map gemaakt via command

Als ik kijk via mn verkenner ziet hij hem wel niet staan...
Strange
hij staat in de command ook in een ander kleur

Ik werk idd met HA OS
Ik dacht dat jij die ook had?
Ja ik gebruik ook HA OS, maar op deze moment steek ik m'n HA niet vol met allerlei andere tools zoals downloaders, pi-hole etc,etc. vandaar
Wat de keuze van de SBC betreft, er zijn tientallen fabrikanten van die dingen. De RPI is erg bekend, ODROID nochtans ook wel.
De Home Assistant "Blue" die je kon kopen IS zo'n ODROID doosje. De recent aangekondigde (nog in PREORDER dus zal nog wel effe duren...) Yellow is dan weer op custom bordje met een RPI4 "compute" module erop en dan modules NAND etc, Zigbeer radio-module etc.

Ik heb nu de map gemaakt via command

Als ik kijk via mn verkenner ziet hij hem wel niet staan...
Strange
hij staat in de command ook in een ander kleur
Doe maar eens een "ls -a" en dan zal je zien dat die andere "folders" geen folders zijn maar LINKS naar de folders die ergens anders zitten.
Da's hier hetzelfde hoor, vandaar kleurverschil in de shell.

Screenshot%20from%202022-08-28%2013-34-08.png

Klopt, waar staan die dan?
Maar eigenlijk ben ik er niet veel mee :)
Vraag is hoe ik die folders maak ,enzo zodat ik ze ook zichtbaar heb binnen de verkenner, en waarom ik ze daar niet zie?

Klopt, waar staan die dan?
Maar eigenlijk ben ik er niet veel mee :)
Vraag is hoe ik die folders maak ,enzo zodat ik ze ook zichtbaar heb binnen de verkenner, en waarom ik ze daar niet zie?
Die "verkenner" is HA toch hé?
Ik heb de indruk dat de "top level" folder daar de /config is. Voor security zal je daar "niet buiten kunnen" , da's een instelling in je configuration.yaml
Volgens mij aan te passen met iets als

#allowlist_external_dirs:
- '/config'

Dus ga naar de shell doe daar ;

cd /config
mkdir downloads

...nu denk ik dat je WEL een "downloads" folder gaat zien. Ik zie 'm althans.

Die verkenner is op mn windows laptop :)
als je cd /config doet
en dan mkdir downloads, dan maak je toch een downloads map binnenin je config

Die verkenner is op mn windows laptop :)
als je cd /config doet
en dan mkdir downloads, dan maak je toch een downloads map binnenin je config
Klopt. Niet meer en niet minder.
Als je vanuit een Windows-verkenner mappen gaat aanmaken moet je volgens echt opletten hoe de permissies staan etc. Zeker als andere containers binnen HA aan die folders moeten kunnen etc.

Ik heb de sabnzb addon eens geinstalleerd en radarr ook
sab all ok
Nu ik radarr wil laten wijzen naar sabnzb , zegt hij dat hij hem niet vindt
Het vreemde is dat radar wel op juist ip:7878 zit
en sab zou normaal moeten op ip:8080 zitten
MAar als ik dat manuneel invul krijg ik een error
De webui is wel beschikbaar, maar dan staat er in het adresbalk iets van ingress met ip en poort van HA zelf ipv zoals de andere hun eigen poort.

enig idee?
Probleem met mappen heb iik anders opgelost

Iets van logfiles beschikbaar ? Want we spreken hier over "sabnzb" dat als een container gestart is right ? Een addon op HA
Ik begrijp niet goed uit je uitleg of dat nu allemaal binnen HA-OS bolt (en dat zijn dus allemaal containers) of apart. Ik had begrepen dat je HAOS gebruikt, dus zal sabnzb wel als container gespawned zijn.

Ja, het is soms serieus zoek & prulwerk en veel google-werkt soms naar aanknopingspunten ;-)

Overgeschakeld naar nzbget ipv sabnzb
Lukt goed, alleen heb ik hem nu ff gepauzeerd, en dan terug op resume , en nu zit alles in een queue en wil hij precies niet verder doen..
enig idee?

Edit: fixed: ContinuePartial stond op no, ipv yes

Laatst bewerkt:
Mijne Raspberry Pi 4 die ik in mei besteld heb, is nog steeds niet geleverd.
Ondertussen wat aan het rond kijken een Odroid C4 is zuiniger en sneller. Misschien overschakelen naar zo eentje met MMC geheugen?
Alhoewel ik betwijfel als dat voldoende gaat zijn. Ik wil veel gaan monitoren in InfluxDB en liefst voor meerdere jaren zodat ik kan vergelijken. Denk dat dan snel naar een 250GB of meer SSD/NVME moet kijken?

Jan,
Wat ben jij aan het doen met die vitodens 300? :)
Ah, gewoon in kaart brengen hoeveel "branderstarts" m'n ketel doet alsook hoeveel uren/dag de pomp actief is etc.
Niet dat daar veel mee te "automatiseren" valt, maar eerder om wat in kaart te brengen.
Ik ga er nog een shelly aanhangen met 3 temp-probes ; ketelaanvoer / ketelretour / boiler-temp.
Mijn 17j oude Vitodens heeft geen uitleesbare sensoren etc zoals moderne ketels via Wifi/app etc.

Ik heb m'n ketel ook aangepast dat die tijdens de nacht gewoon stopt met werken ;-) Om 21h brander/promp UIT en vanaf 5h30 terug aan. M'n omlooppomp is toch continue 75W
Voorlopig is dit een acceptabele instelling. Heb niet de indruk dat ik meer gas aan het verbruiken ben. Deze dagen (met dagvorst / graaddagen) zijn altijd pittig qua gasverbruik.

Mm ik ken daar te weinig van en heb ook geen zin om met gasketels te spelen..
Ik denk dat ik soortgelijke ketel heb (vitodens) maar dan recenter. MAar toch ook zonder app

Heb HA eens een kans gegevens en geïnstalleerd op Synolgy.
Bedoeling is om meer gegevens uit te kunnen lezen uit de HomeWizard P1.
Ik heb alleen de indruk dat alle parameters nog niet goed staan?

Back
Bovenaan