• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Je ergernissen van vandaag

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Tja pak ik hem niet, heb ik de griep

Pak ik hem wel, heb ik ook soms de griep lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Moeder,heeft hier wel een spuitje gehad maar voelt toch ook al een kriebel in de keel.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PreDaToR

Active Member
19 feb 2013
216
50
36
ik kreeg die inentingen ook via mijn werk alsk dit wilde, had toen indertijd gebeld naar mijn dokter en die zei datk nog veel te jong was, voor oudere mensen is dit wel een goed ding maar van mensen van onze leeftijd tast het alleen maar ons immuniteitssysteem aan, wa spuit moeten we ni krijgen als we 80j zijn dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen aan de slag gegaan met het monteren van de diffusers als zelfbouwpakketten.

Man, man, man toch…. wat een miserie was dit hele diffuser verhaal
2639.png


Linkje naar HT-forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142042.0;topicseen Hieronder heel kort samengevat!

Bij de montage van de 1ste diffusers stelden we vast dat de geleverde planken niet van juiste lengte waren en dit een goede montage als bouwpakket in de weg zou staan. Hierop werd dan ook onmiddellijk de verkoper van op de hoogte gebracht, met de vermelding dat de DIY bouwpakketten helaas niet maatvast zijn met zelf verschillen van 3mm.

Citaat van de verkoper: Maar je moet je wel realiseren dat diffuser geen industrieel product is.

Als je de lengte echt exact wilt hebben, zul je de einden inderdaad moeten afkorten met een zaagtafel. Dat is toch normaal?

Je verspeelt dan wellicht een halve centimeter, maar dat geeft natuurlijk niets.



Uit onbegrip van de reactie van de verkoper, ben ik maar naar de zagerij gestapt om daar eens te polsen wat het me zou kosten om al deze bouwpakketten, bestaande uit 168 foute zaagsneden, terug op maat te laten zagen. Door de vele manuele handelingen “manuren” zou het voordeliger zijn om de gehele bouwpakketen volgens maatplan opnieuw en volautomatisch uit enkele nieuwe mdf-platen te laten zagen, dan al deze verschillende onderdelen de zaagtafel te laten passeren.


Met andere woorden had ik eigenlijk net zo goed de bouwplannen alleen kunnen bestellen en het zaagwerk voor eigen rekening kunnen nemen, dan had het ook in 1 keer goed geweest en veel goedkoper. Want zeg nu zelf, een bouwpakket behoort naar mijn mening toch maatvast te zijn.

Een DIY bouwpakket wordt een nachtmerrie!

 


Deze onderstaande foto’s laten duidelijk zien hoe een bouwpakket er dan wel hoort uit te zien.

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 3 diffusers netjes als een geheel aan elkaar te monteren.

Verder staan deze diffusers te wachten op een 1ste laagje grondverf, hierna komen de eindlagen in de kleur grijs.

 
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Amai, in houtbewerking is 3mm wel héél veel hoor.   Als ik bij mijn zelfbouwspeakers 1mm ernaast zat, was het al vloeken om het mooi te krijgen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Amai, in houtbewerking is 3mm wel héél veel hoor.   Als ik bij mijn zelfbouwspeakers 1mm ernaast zat, was het al vloeken om het mooi te krijgen...
Voor DIY zou het vloeken zijn om dit tot een mooi einde te brengen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Als je alles netjes plant en correct zaagt, lijkt een diffuser mij toch niet zo moeilijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Planken zagen is echt niet moeilijk, helaas voor iemand met jaren ervaring moeilijk te vatten dat het wel precies hoort te zijn
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zeker als alles nadien in elkaar moet gezet worden...


Hoe kom je dan aan de andere diffusers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
De onderste foto's zijn toch ook diffusers die je hebt gemaakt, niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ook van een zelfbouwpakket? Die lijken toch wel netjes gelukt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ook van een zelfbouwpakket? Die lijken toch wel netjes gelukt?
Als je het opnieuw en maatvast laat zagen, dan past het uiteraard wel hé
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ah, je hebt intussen alles opgelost... Had ik er nog niet uit begrepen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.770
425
98
Earth
Ouch, moet gewoon 1 dezelfde maat zijn idd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Met zulke afwijkingen kan je nauwelijks nog van een bouwpakket spreken. Dat zijn gewoon een stel planken waar je maar je plan mee zal moeten trekken. Schandalig.   Ge kocht bij de fabrikant van de WaveWeaver?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Degoutant!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ge kocht bij de fabrikant van de WaveWeaver?
Yep, En tussentijds sta ik nog steeds in de kou en komt er gewoon geen response van de verkoper in kwestie
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: