Intussen aan de slag gegaan met het monteren van de diffusers als zelfbouwpakketten.
Man, man, man toch…. wat een miserie was dit hele diffuser verhaal
Linkje naar HT-forum:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142042.0;topicseen Hieronder heel kort samengevat!
Bij de montage van de 1ste diffusers stelden we vast dat de geleverde planken niet van juiste lengte waren en dit een goede montage als bouwpakket in de weg zou staan. Hierop werd dan ook onmiddellijk de verkoper van op de hoogte gebracht, met de vermelding dat de DIY bouwpakketten helaas niet maatvast zijn met zelf verschillen van 3mm.
Citaat van de verkoper: Maar je moet je wel realiseren dat diffuser geen industrieel product is.
Als je de lengte echt exact wilt hebben, zul je de einden inderdaad moeten afkorten met een zaagtafel. Dat is toch normaal?
Je verspeelt dan wellicht een halve centimeter, maar dat geeft natuurlijk niets.
Uit onbegrip van de reactie van de verkoper, ben ik maar naar de zagerij gestapt om daar eens te polsen wat het me zou kosten om al deze bouwpakketten, bestaande uit 168 foute zaagsneden, terug op maat te laten zagen. Door de vele manuele handelingen “manuren” zou het voordeliger zijn om de gehele bouwpakketen volgens maatplan opnieuw en volautomatisch uit enkele nieuwe mdf-platen te laten zagen, dan al deze verschillende onderdelen de zaagtafel te laten passeren.
Met andere woorden had ik eigenlijk net zo goed de bouwplannen alleen kunnen bestellen en het zaagwerk voor eigen rekening kunnen nemen, dan had het ook in 1 keer goed geweest en veel goedkoper. Want zeg nu zelf, een bouwpakket behoort naar mijn mening toch maatvast te zijn.
Een DIY bouwpakket wordt een nachtmerrie!
Deze onderstaande foto’s laten duidelijk zien hoe een bouwpakket er dan wel hoort uit te zien.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om 3 diffusers netjes als een geheel aan elkaar te monteren.
Verder staan deze diffusers te wachten op een 1ste laagje grondverf, hierna komen de eindlagen in de kleur grijs.