Curieus, hier ook issues sinds die modem. In principe al sinds het swappen van de CH6643E naar de CV8560E. Regelmatig dat die geen extern ip gaf.. Ik vermoedde gewoon een kapotte modem. Die werd dan weer vervangen door een andere CV8560E. Zelfde issue. En anderehalve week geleden kwam een technieker zien, die heeft hier dan die CH8568LG komen zetten. "Maar meneer, u heeft een 1Gbps abo, dat werkt niet op die andere modems". Ik zeg dude, da's mijn probleem niet - verander maar uw modem, qua upload/download gaat dat geen hol verschil maken. Zo gezegd, zo bewezen. Ik stel met dus dik vragen bij de techniekers die men stuurt maar soit
Hij heeft hier met zijn kabas dan nog een vaas neergehaald bij het binnenkomen "oeps", was het antwoord.
Los daarvan, het probeem waar ik nu mee zit doet zich vooral voor bij vpn gebruik naar kantoor. Zolang de onderliggende internetverbinding van telenet naar de volgende isp (aorta.net) binnen BE blijft = geen issues. Maar durft die een andere route nemen naar UK, dan verlies ik regelmatig mijn verbinding. Ik bel dus naar telenet, uiteindelijk een technieker aan de lijn die "mee" is met het verhaal maar mij vlakaf zegt "oelalala, da's voor die netwerkmannen in Mechelen - ik ga proberen een dossier te openen om te zien wat ze zeggen, maar....dat wordt moeilijk". Al meer dan een week geleden, nog niets gehoord.
Ik zie redelijk wat time outs als ik naar 't om 't even waar ping, maar de connectie zelf verliezen doet hij precies niet meer. Heb er al grijze haren van gekregen en zit een beetje vast. De wifi (niet actief op modem maar dus interne ap's) blijkt daarmee ook af en toe es weg te vallen - allez, de connectie naar internet, een paar sec later, is dat terug. Hopelijk is het bij jou een ander issue en helpt het uitschakelen van die brol op de modem