• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Awel poort 1 dient om vb via PoE je switchke van ellentrik te voorzien, maar werkt verder als een gewone poort.
Je kan evengoed achteraan denk ik met USB-C de switch voeden.
Maar verder is die wel bruikbaar ja
Dus als ik die als usb voedt, dan heb ik alsnog 5 poorten ipv 4 he
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb er zo 1tje. Doet zijn ding. Nog nooit problemen mee gehad...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik heb er ook 2, er was vroeger wel een beperking op de VLAN's maar ik weet niet dat dit nu nog is:
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Das een handig ding. Leuk dat je ‘m kan laden via poe. Spaart weer maar eens een kabel uit :)

kan je de kerstboom uitzetten?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Als je hem laadt via poe, verlies je een poort toch
Neeje, PoE is gelijkspanning/stroom en dat loopt ethernet niet in de weg ofzo.
als je die vb aan de PoE switch hangt is dat gelijk je "uplink" en kan je nog 4 "end devices" eraan hangen
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik ben ook aant denken om in de TV kast en HT zo'n mini switchke te zetten. En dan in de technische ruimte een 16 poort met POE.
Geen gedoe met extra stopcontacten als ik wat extra ethernet poorten nodig heb aan de TV of HT dan.

En zoals Jan zegt: op poort 1 kom zowel de uplink als power tegelijk. Je verliest geen poort. USB C is enkel goed als je geen POE switch hebt.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb deze week de nieuwe 3.1 telenet modem model CH8568LG.

Sinds we deze modem hebben valt ons internet regelmatig weg. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De modem is aangesloten aan mijn DM Pro. Mijn DM Pro is dan verbonden met mijn andere switchen en acces points. Ik heb de indruk dat vooral het wifi bereik soms weg valt. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Conflict van de telenet wifi (dat we niet gebruiken) en de AP's?

Het gewone netwerk heeft geen problemen. Enkel internet dus.

Heeft nog iemand toevallig deze combi en gelijkaardige problemen?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Begin al eens met alle wireless-brol op die Telenet modem af te zetten ? Niet gebruiken is niet hetzelfde als afzetten natuurlijk.
Verder eens kijken of je vb kan zien dat de ethernet-poort (tussen Telenet-modem <> UDM Pro niet up/down/up/down gaat etc op bepaalde tijden ? Zal je wel kunnen zien in de DM Pro lijkt me)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kabel is geen probleem. Wifi wel… Maar ik vrees dat de wifi niet kan uitgezet worden. Kan toch nergens iets vinden.

Ik ga voor een modem only oplossing moeten gaan vrees ik…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hmm. Via mijn telenet toch de wifi kunnen uitschakelen. Hopelijk zal dit het probleem oplossen.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Curieus, hier ook issues sinds die modem. In principe al sinds het swappen van de CH6643E naar de CV8560E. Regelmatig dat die geen extern ip gaf.. Ik vermoedde gewoon een kapotte modem. Die werd dan weer vervangen door een andere CV8560E. Zelfde issue. En anderehalve week geleden kwam een technieker zien, die heeft hier dan die CH8568LG komen zetten. "Maar meneer, u heeft een 1Gbps abo, dat werkt niet op die andere modems". Ik zeg dude, da's mijn probleem niet - verander maar uw modem, qua upload/download gaat dat geen hol verschil maken. Zo gezegd, zo bewezen. Ik stel met dus dik vragen bij de techniekers die men stuurt maar soit :D Hij heeft hier met zijn kabas dan nog een vaas neergehaald bij het binnenkomen "oeps", was het antwoord.
Los daarvan, het probeem waar ik nu mee zit doet zich vooral voor bij vpn gebruik naar kantoor. Zolang de onderliggende internetverbinding van telenet naar de volgende isp (aorta.net) binnen BE blijft = geen issues. Maar durft die een andere route nemen naar UK, dan verlies ik regelmatig mijn verbinding. Ik bel dus naar telenet, uiteindelijk een technieker aan de lijn die "mee" is met het verhaal maar mij vlakaf zegt "oelalala, da's voor die netwerkmannen in Mechelen - ik ga proberen een dossier te openen om te zien wat ze zeggen, maar....dat wordt moeilijk". Al meer dan een week geleden, nog niets gehoord.
Ik zie redelijk wat time outs als ik naar 't om 't even waar ping, maar de connectie zelf verliezen doet hij precies niet meer. Heb er al grijze haren van gekregen en zit een beetje vast. De wifi (niet actief op modem maar dus interne ap's) blijkt daarmee ook af en toe es weg te vallen - allez, de connectie naar internet, een paar sec later, is dat terug. Hopelijk is het bij jou een ander issue en helpt het uitschakelen van die brol op de modem :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Wel. Probleem is beginnen opvallen ook met mijn vpn van het werk. Maar ik zat telkens op de WiFi. Maar met andere laptop was er een gelijkaardig probleem. Dus vermoeden was wifi. Ik weet dat die telenet modems soms conflicten daarbij hebben.

Nu heb ik dus dit uitgeschakeld via de site. Hopelijk lost dat het probleem op…
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Mailke gekregen gehad van het werk dat als je de laatste nieuwe modem gebruikt samen met vpn of teamspelers dat je problemen hebt …oplossing was aan de mannen van telenet vragen of ze die nieuwe modem kunnen omwisselen voor een oudere type . (T’is dus de modem die het probleem geeft en dus enkel met telenet abonnement blijkbaar . ;) )

Dus CV8568LG omruilen voor CV8560E (bellen naar telenet nr : 015/666666 en dan optie 2
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
ToothLess ToothLess , hoe bevalt de CH8568LG? Heb momenteel een cv8560e, zonder problemen, net ook een mailtje gekregen om de overstap te maken naar een ch85….
 
Laatst bewerkt:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Waarom zou je overgaan naar de 68? Enige verschil met de 60 is dat het ook wifi router heeft. Indien je daar je eigen AP’s hebt is het dus nutteloos.

De 68 heeft ook een irritant wit licht en maakt bij sommige meer lawaai.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ach ok. Dan blijf ik bij m’n huidige router.

effe iets anders. Voor de toekomtstige laadpaal zal ik een ethernet verbinding buiten moeten voorzien. Ik heb geen Utp liggen dus zal waarschijnlijk werken via een powerline verbinding. Iemand ervaring met powerline oplossingen? Heeft dat een stabiele verbinding?

er zou ook een din rail module voor bestaan, heeft iemand daar ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ach ok. Dan blijf ik bij m’n huidige router.

effe iets anders. Voor de toekomtstige laadpaal zal ik een ethernet verbinding buiten moeten voorzien. Ik heb geen Utp liggen dus zal waarschijnlijk werken via een powerline verbinding. Iemand ervaring met powerline oplossingen? Heeft dat een stabiele verbinding?

er zou ook een din rail module voor bestaan, heeft iemand daar ervaring mee?
Dat kan zeker een stabiele verbinding hebben, beetje in functie van oa de kwaliteit van je bekabeling enz. Voor jouw toepassing is niet veel snelheid nodig, dus dat gaat wel werken. Veel "klachten" zijn eerder rond doorvoersnelheid, maar de enkele "kilobits/sec" die jij nodig hebt om wat communicatie te doen gaat wel lukken.
Bij m'n schoonouders steekt zo'n Devolo set al jaaaaaaren in en eigenlijk 0,0 problemen, natuurlijk geen noodzaak daar 100Mbps door de krijgen vandaar.
Koop setje TPLink of Develo en je zit wel goed. Zoek dan even uit op welke fase je buitenstopcontact zit indien je 3f thuis heb zodat je de andere op dezelfde fase zet.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri