• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

ToothLess ToothLess , hoe bevalt de CH8568LG? Heb momenteel een cv8560e, zonder problemen, net ook een mailtje gekregen om de overstap te maken naar een ch85….
geen hol verschil met de CV8560E hier - gebruik dat enkel als modem he.
Heb nu net een andere cisco switch gekocht en ik krijg wel meer speed (een 100 Mbps gemiddeld meer) - de ene gigabit switch is precies den andere niet en snap nog niet goed waar het probleem lag/ligt. Ivm de issues op vpn -> hier en daar nog eens ne request time out, maar de connectie zelf dropt niet meer. Als ik de pc op aparte telenet vlan zet = nix van drops. Curieus zenne, ik begrijp het nog niet goed, maar zolang de verbinding blijft kan ik er verder eens rustig over nadenken :)
Die powerline hier (digibox) vliegt buiten - digibox zaagt constant dat ofwel verbinding slecht is of geen signaal is). Er zitten hier gewoon teveel klodden op die priezen van bureau (waar alles binnenkomt) naar de living. Mijn ervaring is = testen en zien wat het geeft. Ik prefeer via AP's een bridgeke te maken (5Ghz) - zo heb ik deurbel en gasketel aangesloten omdat ik daar geen utp liggen heb. Werkt beter dan de powerline. Maar bon, nen AP buiten zetten aan uwe laadpaal is misschien ook overkill :-)
 
Ik heb net mijn CH8568LG ook terug gebracht. Ik heb nu de CV8560E en hoop dat daarmee mijn VPN problemen opgelost zijn...

Uitschakelen van de wifi via mijn Telenet heeft niet geholpen. Hopelijk dit wel want anders zou het wel heel triestige beveiliging zijn van Telenet...
 
Ik ben nu een ganse namiddag aan het thuiswerken via VPN en ik heb geen problemen meer... Stabiele en snelle verbinding. De CV8560E lijkt het probleem dus wel op te lossen voor mij.
 
Ik heb helaas te vroeg geroepen...

In de voormiddag geen problemen met mijn VPN maar het is nu toch opnieuw begonnen. Op mijn persoonlijke pc kan ik surfen. Wanneer ik de vpn van mijn werk niet gebruikt gaat dit ook zonder problemen... Maar eens ik inlog bij vpn is het weer miserie.

Ik heb daarom nog maar eens opnieuw zitten kijken naar sommige instellingen.

Bij de geavanceerde instellingen van mijn Telenetmodem staat er als LAN-subnet 192.168.0.1. Wanneer ik echter mijn netwerk bekijk, is dat altijd 192.168.1.xxx. Zou het kunnen dat ik de lan configuratie van mijn Telenet modem moet aanpassen naar 192.168.1.1? Gezien mijn gewoon internet wel werkt zonder vpn heb ik daar serieuze twijfels voor.

Alternatief is natuurlijk mijn thuisnetwerk aan te passen naar 192.168.0.xxx maar dat lijkt mij eerlijk gezegd meer werk.
 
Jamaar, uwe Telenet Modem/Router heeft 192.168.0.x maar dan heb je de UDM Pro niet die er nog tussenzit ? Dus eigenlijk is 192.168.0.x de "WAN" kant en de eigenlijk binnenkant van je netwerk is dan vb 192.168.1.x
Perfect valide config natuurlijk. Zeker niet die Telenet-modem naar 192.168.1.x brengen want dan gaat je UDM Pro in de stress geraken ;-) Zowel 192.168.1.x/24 op LAN & WAN kan gaat vodden geven hé.
 
Ok. Dan is dat het probleem niet. Had al vermoeden maar wou toch eens dubbel checken. Thx
 
Probeer eens uw werkpc/laptop rechtstreeks op de telenet modem te hangen (dus niet via uw home netwerk) om te zien wat dat geeft? Maw, uw pc krijgt dan adres uit dat 192.168.0.1 subnet. Hier werkt het alvast stabiel terug op die manier. Na die test van een paar dagen, heb ik dus een telenet vlan gemaakt op de switch, daar hang ik dan digiboxen aan, pc van 't werk. Die klote powerline dus ook buiten. Al de rest hangt dan gewoon in home netwerk vlan. So far so good. Vraag mij niet om welke reden dat beter werkt - ik heb er de laatste 2,5 jaar nooit issues mee gehad, tot het moment dat de modem veranderde. En van Teleslet krijg ik ook geen uitleg/feedback... good luck
 
Rechtstreeks aansluiten heb ik ook al eens aan gedacht. Maar momenteel heb ik geen netwerk kabel die lang genoeg is 😂

Maar thx voor de tip. Ga ik zeker eens proberen...

Welk modem type heb jij dan nu? Support van Telenet is idd wel heel slecht.
 
awel dien CH8568LG hé en zoals ik eerder aanhaalde geen hol verschil met de CV8560E - even "rap", zelfde issue
 
Rechtstreeks aansluiten heb ik ook al eens aan gedacht. Maar momenteel heb ik geen netwerk kabel die lang genoeg is 😂

Maar thx voor de tip. Ga ik zeker eens proberen...

Welk modem type heb jij dan nu? Support van Telenet is idd wel heel slecht.

Heb je de klantendienst reeds gebeld, normaal zijn die heel behulpzaam, als ze er remote niet uitkomen dan sturen ze wel een technieker.

probeer ook erns je Udm tussenuit te halen, dan ben je zeker dat het probleem daar niet zit.

gebruik voor werk ook vpn, dit met een cv… modem. Ik heb nog geen problemen gehad.
 
Is er iemand die landen blokkeert met zn unifi?



Wel jammer dat je niet gewoon werelddelen kunt blocken

Blokkeren jullie dan ook beide richtingen?
 
Ik heb momenteel nog geen landen geblokkeerd. Ik zie wel dat meeste aanvallen van de usual suspects komen…
 
Wel ik doe nu helemaal niets meer :p
Ik kan nog in mn controller maar alles is blank dankzij de usg.
Als ik die moet vervangen hoop ik dat ik mn config kan overzetten
 
Help me even op weg… onze interne lans zijn bijna allemaal niet routeboekje vanuit het internet. Dus eigenlijk kan niemand een rechtstreekse connectie opstarten van buitenaf naar een intern device. Wat is de meerwaarde van zo een filter? Ik kan begrijpen dat je zoiets zou willen doen moest je toestellen hebben die je in een die hebt staan.
 
Help me even op weg… onze interne lans zijn bijna allemaal niet routeboekje vanuit het internet. Dus eigenlijk kan niemand een rechtstreekse connectie opstarten van buitenaf naar een intern device. Wat is de meerwaarde van zo een filter? Ik kan begrijpen dat je zoiets zou willen doen moest je toestellen hebben die je in een die hebt staan.
Goh, ik heb vb natuurlijk wel een VPN-endpoint "open" staan naar de buitenwereld natuurlijk. Als je echt geen enkele "service" naar buiten toe open hebt staan (vb geen NAS of website oid) is er geen meerwaarde.
 
Die heb ik niet:). Werk via op cloud storage. De lokale Nas is vnml. een backup device.
Voila, dan is dat niet relevant.
Hier gebruik ik de VPN-service bijvoorbeeld voor m'n Home Assistant app , Plex content bekijken als ik van huis ben op mobiel, Een Chromecast die remote staat toegang geven op Plex etc.
 
Voila, dan is dat niet relevant.
Hier gebruik ik de VPN-service bijvoorbeeld voor m'n Home Assistant app , Plex content bekijken als ik van huis ben op mobiel, Een Chromecast die remote staat toegang geven op Plex etc.

Dan moet jij telkens je vpn opzetten als je je HA app wilt bekijken?
Pff omslachtig.
Ik had het vroeger ook zo.. maar nu gewijzigd zodat ik er altijd aan kan, ook zonder vpn

Of ben je ALTIJD via vpn verbonden?
 
Dan moet jij telkens je vpn opzetten als je je HA app wilt bekijken?
Pff omslachtig.
Ik had het vroeger ook zo.. maar nu gewijzigd zodat ik er altijd aan kan, ook zonder vpn

Of ben je ALTIJD via vpn verbonden?
Nu zoooooveel moet ik niet op die Home Assistant app zijn hé. Maar m'n WireGuard VPN staat dikwijls op op m'n telefoon.
En het activeren van de VPN is ook maar effe op een button drukken hé. Je moet niet liggen inloggen met username/password oid.
 
Back
Bovenaan