• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik lig niet wakker van 1 slechte review, het ding was overal onbeschikbaar wegens enorme verkoop, en is nu terug available, maar vermoedelijk voor niet lang.
Ik heb er meer vertrouwen in dan in een usg :p
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wat bedoel je met USB stick? Jouw cloud controller?
Want ik heb zelf een USG, maar draai de controller in Docker op m'n Synology. Al 3 jaar up and running zonder problemen.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
In de USG 3 zit een usb stick, Die durft soms wel eens stuk gaan, maar blijkbaar kan je die vervangen (de software kan je downloaden).

 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Wist ik niet. Mijn USG heb ik als refurbished gekocht voor een appel en een ei. Misschien heeft die al een geupgrade USB stick gekregen :D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wist ik niet. Mijn USG heb ik als refurbished gekocht voor een appel en een ei. Misschien heeft die al een geupgrade USB stick gekregen :D
Klopt, die usb stick + de voeding zijn 2 veel voorkomende problemen met de usg
Ik heb al 2x prijs gehad
Geen derde keer voor mij
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Net RMA aangevraagd voor mijn udr die ik nog maar sinds july heb :(
Ik verlies elke dag enkele keren verbinding :( *** zeg
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Net RMA aangevraagd voor mijn udr die ik nog maar sinds july heb :(
Ik verlies elke dag enkele keren verbinding :( *** zeg
Nen RMA is wat drastisch denk ik. Moet toch iets met de firmware zijn.
Welke "verbinding" verlies je ? Wireless of naar Internet ?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Allez, als je RMA approved en je krijgt een nieuwe unit des te beter hé.
Zoiets moet toch gewoon oerstabiel zijn ? Ik zou het op m'n zenuwen krijgen met zoiets.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Allez, als je RMA approved en je krijgt een nieuwe unit des te beter hé.
Zoiets moet toch gewoon oerstabiel zijn ? Ik zou het op m'n zenuwen krijgen met zoiets.
JA dat dacht ik ook.
Pogingen gedaan met diverse firmware, altijd hetzelfde, zelfs zonder config en in default settings
Continu eruit vliegen.
Nu sinds donderdadavond de udr ertussenuit , en en de switch en AP's rechtstreeks op de orange router, geen enkele onderbreking meer gehad.
Lag dus wel degelijk aan die udr (had ik ook nooit met de usg, maar daar had ik dan andere problemen mee)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier een UDR Pro SE in gebruik, en kan je zeggen dat ding draait als een zonnetje zonder enige uitval.
Het is te hopen dat je met de nieuwe geen problemen meer hebt 👍

Wanneer komt deze met de schaarste op de markt voor je toe?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hier een UDR Pro SE in gebruik, en kan je zeggen dat ding draait als een zonnetje zonder enige uitval.
Het is te hopen dat je met de nieuwe geen problemen meer hebt 👍

Wanneer komt deze met de schaarste op de markt voor je toe?
Hola, dik 500 euro voor zo'n UDR Pro SE ? Da's ook ni weinig voor een thuis-setup
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
JA dat dacht ik ook.
Pogingen gedaan met diverse firmware, altijd hetzelfde, zelfs zonder config en in default settings
Continu eruit vliegen.
Nu sinds donderdadavond de udr ertussenuit , en en de switch en AP's rechtstreeks op de orange router, geen enkele onderbreking meer gehad.
Lag dus wel degelijk aan die udr (had ik ook nooit met de usg, maar daar had ik dan andere problemen mee)
Heb je de udr nodig? Mischien overwegen om die helemaal uit je netwerk te bannen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hier een UDR Pro SE in gebruik, en kan je zeggen dat ding draait als een zonnetje zonder enige uitval.
Het is te hopen dat je met de nieuwe geen problemen meer hebt 👍

Wanneer komt deze met de schaarste op de markt voor je toe?
Ik heb mn huidige nog maar gisteren verzonden he
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Vind ik ook, en alzeker voor iemand die zichzelf geen IT'er noemt waarbij HA te moeilijk is :)

Ik ben ook geen IT’er en heb de gewone versie. SE bestond toen ook niet. Maar gezien de PoE en internal storage van die SE zou ik mij die ook direct kopen moest ik de gewone niet hebben. Ik ben heel tevreden van mijn DreamMachine Pro.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik ben ook geen IT’er en heb de gewone versie. SE bestond toen ook niet. Maar gezien de PoE en internal storage van die SE zou ik mij die ook direct kopen moest ik de gewone niet hebben. Ik ben heel tevreden van mijn DreamMachine Pro.

Ja daar gaat het niet om.
Als je ook ietwat kennis hebt, dan begin je aan ubiquiti materiaal.
IEmand die totaal geen kaas gegeten heeft, begint niet aan ubiquiti of home assitant ;)
Ik zie bv mn vrouw dit niet allemaal doen, en velen anderen...
Daar volstaat de gewone modem/router van de provider
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik ben ITer, maar geen netwerk expert, en m’n engeneering dagen liggen ver achter mij.

Ik kan me volledig terugvinden in het plezier dat je kan hebben om met technologie bezig te zijn en je eigen netwerkjes en IT oplossingen te bouwen.

Langs de andere kant, denk ik dat je de security technische waarde van VLANs toch wat overschat in je thuisnetwerk situatie. In die context denk ik ik dat je die 500 euro beter aan iets anders kan uitgeven.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tja, hier wordt nogal vlug zonder enige achtergrond of context een mening gevormd.

Voor mijn doeleinden vind ik de UDM Pro SE aangekocht voor € 459 als all-in apparaat nog steedsde moeite waard.
  • Unifi Protect wordt hier gebruikt voor camerabewaking, later nog de integratie van de deurbel die door de schaarste op de markt op uitverkocht blijft staan.
  • NVR oplossing
  • Hoogwaardige camera’s met Motion, enz...
  • Router / Gateway
  • Ingebouwde switch met PoE+ voor 3x U6 AC Pro en camera’s
  • Unifi Controller
  • Eenvoudig te configureren setup
  • Voor gans het gezin zeer toegankelijke en gebruiksvriendelijke iOS apps
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun