• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik was ook aan het kijken naar Unifi. Alleen inderdaad wat duur en smal waardoor je mogelijks nog gaatjes gaat zien van onze oude deurbel :p
Ook hebben ze bij ons pas gevoegd nadat de deurbel er al hing, dus daar achter is er niet gevoegd. Wellicht ga ik dat zelf een beetje moeten oplappen als ik beslist een andere deurbel te hangen want al die smart bellen zijn allemaal redelijk smal.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Tot hiertoe was ik best tevreden over Ubiquiti materiaal, maar de deurbel blijkt een algemeen defect te hebben. Er stonden krassen op de knop en nu zit er zelfs een gat in de knop. Ik dacht dat dit was van iemand die er met iets op gedrukt had, maar blijkbaar kan de knop niet goed tegen direct zonlicht. Na het opzoeken kwam ik veel dezelfde gevallen tegen. Helaas is de bel uit garantie en wil Ubiquiti niets doen ongeacht dat dit duidelijk een ontwerp fout is 😤

Hmm. Dat is idd minder. Want bij mij zou die ook aan de zuidkant komen dus ook in direct zonlicht. Maar misschien is de ontwerpfout al opgelost met de nieuwe modellen?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik hoop het en ze hebben dit ook al gevraagd aan Ubiquiti, maar er komt geen reactie van hun kant. Als mijn knop het volledig begeeft, koop ik een nieuwe bel, maar bij de minste sporen binnen de 2 jaar dien ik een RMA in en kunnen ze de bel vervangen, al moet ik dit 10x doen. Blijkbaar heeft Ring ook zo’n probleem en daar bied iemand vervang knoppen aan, voor Ubiquiti heb ik er nog geen gevonden.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hmm. Dat is idd minder. Want bij mij zou die ook aan de zuidkant komen dus ook in direct zonlicht. Maar misschien is de ontwerpfout al opgelost met de nieuwe modellen?

Ik was ook aan het kijken naar Unifi. Alleen inderdaad wat duur en smal waardoor je mogelijks nog gaatjes gaat zien van onze oude deurbel :p
Ook hebben ze bij ons pas gevoegd nadat de deurbel er al hing, dus daar achter is er niet gevoegd. Wellicht ga ik dat zelf een beetje moeten oplappen als ik beslist een andere deurbel te hangen want al die smart bellen zijn allemaal redelijk smal.
Brood, je kan toch een afdekplaatje erover hangen.
Is echt niet lelijk.
Ik was al van int begin weigerachtig tov unifi voor de bel...
Ik denk dat ik nu de reolink zou nemen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Gaatjes kan gemakkelijk ook dichtvoegen... Echt niet zo moeilijk. Ik heb dat ook gedaan met mijn bel.

reolink is idd ook wel interessant. Video bewaren is op een SD maar kan ook op je server? Maar allicht niet compatibel met Unify hun dream machine om daar de video op te bewaren...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je perse video wil bewaren op dream machine (waarom begod), dan zal je enkel bij unifi bellen moeten kijken
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik weet niet wat de mogelijkheden van de Reolink zijn, maar Unifi protect werkt echt wel goed en als je al een Dream machine hebt zou ik het echt overwegen (ondanks de problemen met de deurbel). De reden dat ik het heb, is dat ik vanop afstand alle beelden van de camera’s kan bekijken als ik bv. een melding krijg van de alarm centrale.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik weet niet wat de mogelijkheden van de Reolink zijn, maar Unifi protect werkt echt wel goed en als je al een Dream machine hebt zou ik het echt overwegen (ondanks de problemen met de deurbel). De reden dat ik het heb, is dat ik vanop afstand alle beelden van de camera’s kan bekijken als ik bv. een melding krijg van de alarm centrale.
Dat kan ik ook hoor zonder unifi protect.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik wil idd beelden van afstand bekijken. Maar dat zal reolink ook wel kunnen. Bewaren, ik hoop nooit… Maar als er eens problemen zijn is het toch verdomd handig dat je de beelden uit verleden kan oproepen of bepaalde beelden wil bewaren.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb een vpn wireguard opgezet op mijn dream machine.
Mijn laptop als client toegevoegd en ik kan verbinden.
Ik kan echter (eens verbonden) niets binnen mijn LAN verbinden/pingen.
Ik vermoed dat ik firewall aanpassingen moet doen? (Ik heb weinig kennis van firewall rules)
Moet ik deze 3 LAN firewall rules instellen misschien?

YouTube: UniFi Wireguard VPN (And Firewall Rules)

Ik twijfel nu zelfs om die wifiman app op de smartphone gewoon te verwijderen en op dezelfde manier te verbinden zoals mn laptop (via wireguard). Doen?

(Vroeger gebruikte ik L2TP maar ik vernam dat dat niet zo veilig meer is , vandaar wireguard)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ik gebruik al redelijk lang WG op oa m'n phone en ook op m'n Chromecast als ik in het buitenland op vakantie wil Plex'en oid.
Sowieso zal je iets van firewall moeten aanpassen. Je ziet als je "verbonden bent" toch iets van Rx / Tx "tellertje" bewegen (niet op "0" blijven staan bedoel ik)
Ik werk niet met dit product voor "firewalling" maar als je de video gaat volgen komt het toch in orde ? Het is een tutorial voor iets hé.
Die packets komen vanaf een WG-interface "de LAN binnen" vandaar dat je daar ook iets van FW-rules moet toevoegen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ja twerkt nu dan toch ;)
Hoezo op je chromecast ook? Kun je wireguard op een chromecast zetten?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Ja twerkt nu dan toch ;)
Hoezo op je chromecast ook? Kun je wireguard op een chromecast zetten?
Natuurlijk enkel op de laatste generatie hé, die met GoogleTV/Android. Kan je uit de Playstore installeren, dan config-file'ke regelen en hupsakee.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik heb momenteel als AP's de 6 lite versie. Daarvan heb ik er 1 op gelijkvloers en 1 op het eerste. Nu is er binnen mijn huis geen enkel probleem van onvoldoende bereik voor wifi, maar helaas komt mijn wifi buiten net niet ver genoeg... Met mijn gsm is het bereik op de oprit nog net beschikbaar, maar voor mijn Tesla blijkbaar niet... Heel vervelend als je updates wil doen over wifi...

Uiteraard is dit oplosbaar door mijn gsm te gebruiken als een hotspot en zo de update te dl en installeren. Maar zou een andere AP zoals de 6 Pro, 6 LT of U6+ een verder bereik hebben dan de lite die ik nu heb? De U6 E kan uiteraard ook, maar dat is onmiddellijk een stuk duurder...

In mijn nieuw huis ga ik allicht hetzelfde probleem hebben en daar zal ik ook nog 1 of 2 extra AP's moeten kopen. Minstens 1 daarvan zal buiten komen, dus daar wil ik wel rekening mee houden als ik nu een extra koop. In mijn huidige situatie is het echter onmogelijk om een AP buiten te hangen...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Een straffere access point is in vele gevallen geen oplossing.
WiFi is een twee weg communicatie wat wil zeggen dat het client device ook data terug stuurt met zijn WiFi antenna.
Je mag nog de zwaarste access point hebben die er is. Jouw tesla zal goeie ontvangst zien, maar als jouw tesla geen antenna heeft die straf genoeg is om terug te zenden, dan gaat het nog steeds niet werken.

Je kan in jouw Unifi controller zien hoe sterk de tesla terug stuurt. Is dat beter dan dat hij ontvangt, dan zal een betere AP met hogere strength helpen. Is dat niet het geval, dan moet je eigenlijk een AP zo dicht mogelijk bij uw auto zetten. Bv aan het raam aan uw oprit. Of liefst zelfs buiten als dat kan.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik kan zelfs mijn wifi niet vinden in de wagen. Antenne is redelijk zwak naar schijnt. Maar testen zijn dus redelijk moeilijk te doen als ik zelfs geen connectie kan maken.

Eventueel kan ik eens proberen mijn AP aan langere kabel te hangen en dit zo dichter bij de oprit te brengen. Zo kan ik gemakkelijker test doen. Als enkele meters dichter bij de oprit het probleem oplost zou een zwaardere AP dus mss wel helpen.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Klopt, je moet ook wat bekijken hoe de plaatsing van de AP's is. Een AP eventueel in andere opstelling plaatsen kan mischien dat "extra" beetje tot op de oprit goedmaken.
Dus aan je Tesla is de ontvangst echt 0,0 ? Of gewoon erg traag? Eventueel een AP ergens in de garage hangen ? (moest je met klassieke opstelling "oprit + garage" zitten natuurlijk.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik kan zelfs mijn wifi niet vinden in de wagen. Antenne is redelijk zwak naar schijnt. Maar testen zijn dus redelijk moeilijk te doen als ik zelfs geen connectie kan maken.

Eventueel kan ik eens proberen mijn AP aan langere kabel te hangen en dit zo dichter bij de oprit te brengen. Zo kan ik gemakkelijker test doen. Als enkele meters dichter bij de oprit het probleem oplost zou een zwaardere AP dus mss wel helpen.
Ik heb mijn AP in de berging liggen wat zo'n 9m van de wifi antenne van de tesla is (antenna zit in de rechter buitenspiegel). De berging is aan de buitenmuur van de oprit en ik merk ook dat hij traag is met mijn AP te vinden. Uiteindelijk lukt het allemaal wel, maar het signaal is zeker niet optimaal.

Moest de AP centraal in de woning hangen, dan zou het niet lukken denk ik. Soit, voorlopig lukt het en de overschot stenen weggehaald is, kan ik naast de gevel parkeren waar de AP ligt.

In jouw geval zou ik proberen eens een extra AP aan de ruit te zetten als dat mogelijk is. Wie weet lukt dat.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb mijn AP in de berging liggen wat zo'n 9m van de wifi antenne van de tesla is (antenna zit in de rechter buitenspiegel). De berging is aan de buitenmuur van de oprit en ik merk ook dat hij traag is met mijn AP te vinden. Uiteindelijk lukt het allemaal wel, maar het signaal is zeker niet optimaal.

Moest de AP centraal in de woning hangen, dan zou het niet lukken denk ik. Soit, voorlopig lukt het en de overschot stenen weggehaald is, kan ik naast de gevel parkeren waar de AP ligt.

In jouw geval zou ik proberen eens een extra AP aan de ruit te zetten als dat mogelijk is. Wie weet lukt dat.
Of gewoon de tesla terugbrengen en een een geit kopen :)