• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tja, hier wordt nogal vlug zonder enige achtergrond of context een mening gevormd.

Voor mijn doeleinden vind ik de UDM Pro SE aangekocht voor € 459 als all-in apparaat nog steedsde moeite waard.
  • Unifi Protect wordt hier gebruikt voor camerabewaking, later nog de integratie van de deurbel die door de schaarste op de markt op uitverkocht blijft staan.
  • NVR oplossing
  • Hoogwaardige camera’s met Motion, enz...
  • Router / Gateway
  • Ingebouwde switch met PoE+ voor 3x U6 AC Pro en camera’s
  • Unifi Controller
  • Eenvoudig te configureren setup
  • Voor gans het gezin zeer toegankelijke en gebruiksvriendelijke iOS apps

Jouw volste recht toch?
Als jij het maar goed vindt...

Btw, die bel uitverkocht ja?
Heb jarenlang zitten twijfelen om cameras/deurbel van unifi te kopen..
Uiteindelijk voor eufy gekozen, maar nog steeds de twijfel of ik es niet zou omschakelen.
Nu zeker gezien mn udr ook protect doet ;)
Hoeveel cameras heb je?
Heb je die protect integratie al es gedaan in home assistant (ik wel voor vriend van me) en dat werkt eigenlijk best goed.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Tja das een andere use case dan vlans he ;-).
Nog een tip… Als je de intentie hebt die camera’s te willen gebruiken bij een inbraak vergeet dan niet een sticker aan je raam te hangen en aangifte te doen van je systeem bij lokale politie. Wij dachten onze beelden te gebruiken in een rechtszaak maar is op niks uitgedraaid omwille van die details. Als de dief niet herkenbaar is op de beelden (vb. Masker) vervalt de bewijslast.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tja, hier wordt nogal vlug zonder enige achtergrond of context een mening gevormd.

Voor mijn doeleinden vind ik de UDM Pro SE aangekocht voor € 459 als all-in apparaat nog steedsde moeite waard.
  • Unifi Protect wordt hier gebruikt voor camerabewaking, later nog de integratie van de deurbel die door de schaarste op de markt op uitverkocht blijft staan.
  • NVR oplossing
  • Hoogwaardige camera’s met Motion, enz...
  • Router / Gateway
  • Ingebouwde switch met PoE+ voor 3x U6 AC Pro en camera’s
  • Unifi Controller
  • Eenvoudig te configureren setup
  • Voor gans het gezin zeer toegankelijke en gebruiksvriendelijke iOS apps
Dat klopt wel als je inderdaad meer van het Unifi ecosysteem in gebruik hebt zoals AP,camera's etc.
Het stukje NVR komt dan zeker van pas als je daadwerkelijk iets wil recorden. (het "nut" van het opnemen in een thuis-omgeving laat ik nog even buiten beschouwing, maar da's eerder een veiligheidsgevoelsaspect dat ieder voor zichzelf moet bepalen)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Tja das een andere use case dan vlans he ;-).
Nog een tip… Als je de intentie hebt die camera’s te willen gebruiken bij een inbraak vergeet dan niet een sticker aan je raam te hangen en aangifte te doen van je systeem bij lokale politie. Wij dachten onze beelden te gebruiken in een rechtszaak maar is op niks uitgedraaid omwille van die details. Als de dief niet herkenbaar is op de beelden (vb. Masker) vervalt de bewijslast.
Ja da's allemaal ni simpel. Ik ben met een project bezig met > 350 camera's (binnen , buiten , 4K etc) en vb ook de GDRP richtlijnen zijn ook niet eenvoudig. De camera-feeds worden dan met AI geprocessed en hiertegen worden kunnen dan use-cases gezet worden (vb detectie van brandende vuilbakken, iemand die met een fiets binnenkomt waar dit niet mag, "groepje" mensen bijeen etc,etc).
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat klopt wel als je inderdaad meer van het Unifi ecosysteem in gebruik hebt zoals AP,camera's etc.
Het stukje NVR komt dan zeker van pas als je daadwerkelijk iets wil recorden. (het "nut" van het opnemen in een thuis-omgeving laat ik nog even buiten beschouwing, maar da's eerder een veiligheidsgevoelsaspect dat ieder voor zichzelf moet bepalen)
Kan ook (in mijn geval) om te zien zijn of die irritante reiger langsgeweest is :p en zn gedrag observeren
 
  • Haha
Reactions: jvanhambelgium

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb jarenlang zitten twijfelen om cameras/deurbel van unifi te kopen..
Uiteindelijk voor eufy gekozen, maar nog steeds de twijfel of ik es niet zou omschakelen.
Nu zeker gezien mn udr ook protect doet ;)
Hoeveel cameras heb je?
Heb je die protect integratie al es gedaan in home assistant (ik wel voor vriend van me) en dat werkt eigenlijk best goed.
Aangezien onze klassieke bel/parlofoon al even niet meer werkt en we hier graag een videofoon voor in de plaats wensten, dan is een UniFi slimme deurbel dmv PoE snel in het UniFi systeem te integreren.
Momenteel hangen er 2 camera's en daar komt (van zodra in stock) nog de UniFi slimme deurbel bij.
Tja das een andere use case dan vlans he ;-).
Nog een tip… Als je de intentie hebt die camera’s te willen gebruiken bij een inbraak vergeet dan niet een sticker aan je raam te hangen en aangifte te doen van je systeem bij lokale politie. Wij dachten onze beelden te gebruiken in een rechtszaak maar is op niks uitgedraaid omwille van die details. Als de dief niet herkenbaar is op de beelden (vb. Masker) vervalt de bewijslast.
Heb zelf al eens in een case ondervonden dat de politie maar al te blij was met camerabeelden, zonder dat hiervan officiële registratie was.
Als het tot een rechtszaak komt, wordt het inderdaad een ander verhaal.

De camera's zelf zijn zodanig ingesteld dat de openbare weg is gemaskeerd, enkel eigendom en deel van de buren (met toestemming) wordt bij motion voor max. 30dagen vastgelegd. De beelden hoeven uiteraard allemaal niet zolang bijgehouden te worden, maar de schijfruimte laat het toe.
Ook grappig om zien hoe de pakketdiensten hier soms te werk gaan :rolleyes:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Benieuwd naar je ervaringen omtrent de bel.
Heb jij ook google home devices? Ben wel benieuwd naar die integratie met de unifi bel
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Buiten een nVidia Shield Pro voor in de caravan, is hier verder alles van Apple.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik had wat problemen met de udr maar nog steeds (hoewel minder) problemen.
Net gebeld met orange, super vriendelijk.
Oh we zien het al, uw modem is van 2017, dat is de reden.
Die moet dringend vervangen worden.
Ze komen vrijdag al langs , desnoods ook bekabeling vernieuwen.
Super vriendelijk, wat een snelle service !
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Net voor mijn RMA van unifi een nieuwe udr ontvangen.
Zien wat ik ga doen, of deze nu installeren of wachten tot morgen na vervanging van de modem.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Modem is net vervangen, type TCG300
Interface ziet er helemaal anders uit :)
Leuk.
Nu ff testen en zien of het beter loopt.
Ik heb er alle hoop op.
Daarna de nieuwe udr koppelen en modem in bridge zetten
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Weet er iemand hoe ik een qr kan maken voor mn unifi guest wifi?
Kan dat via unifi zelf ook? ik vertrouw de generators online niet :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hmm, via Unifi zelf niet denk ik.
Als je vb kijkt naar deze setup in HA (om een nieuwe guest-wifi te genereren)


Dan zie je dat die ook een QR laat aanmaken via een API. Hieronder voer ik het effe uit in een shell en voila, een PNG is aangemaakt.

user@cruncher:~$ wget --output-document=test.png "http://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?data=WIFI:T:WPA;S:TESTSSID;P:NEW_PWDTEST;H:;&size=100x100"
--2023-07-07 15:49:15-- http://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?data=WIFI:T:WPA;S:TESTSSID;P:NEW_PWDTEST;H:;&size=100x100
Resolving api.qrserver.com (api.qrserver.com)... 159.69.246.187, 95.216.163.127, 88.99.85.235, ...
Connecting to api.qrserver.com (api.qrserver.com)|159.69.246.187|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [image/png]
Saving to: ‘test.png’

test.png [ <=> ] 401 --.-KB/s in 0s

2023-07-07 15:49:15 (31,2 MB/s) - ‘test.png’ saved [401]

user@cruncher:~$

..en inderdaad als ik dan met m'n phone wijs naar de QR-code vraagt die netjes om te verbinden met Wifi-netwerk "TESTSSID"
Je moet niet zo wantrouwig zijn tov online QR-code generators ;-) zeker niet als je effe wat opzoekwerk doet.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hmm, via Unifi zelf niet denk ik.
Als je vb kijkt naar deze setup in HA (om een nieuwe guest-wifi te genereren)


Dan zie je dat die ook een QR laat aanmaken via een API. Hieronder voer ik het effe uit in een shell en voila, een PNG is aangemaakt.

user@cruncher:~$ wget --output-document=test.png "http://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?data=WIFI:T:WPA;S:TESTSSID;P:NEW_PWDTEST;H:;&size=100x100"
--2023-07-07 15:49:15-- http://api.qrserver.com/v1/create-qr-code/?data=WIFI:T:WPA;S:TESTSSID;P:NEW_PWDTEST;H:;&size=100x100
Resolving api.qrserver.com (api.qrserver.com)... 159.69.246.187, 95.216.163.127, 88.99.85.235, ...
Connecting to api.qrserver.com (api.qrserver.com)|159.69.246.187|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [image/png]
Saving to: ‘test.png’

test.png [ <=> ] 401 --.-KB/s in 0s

2023-07-07 15:49:15 (31,2 MB/s) - ‘test.png’ saved [401]

user@cruncher:~$

..en inderdaad als ik dan met m'n phone wijs naar de QR-code vraagt die netjes om te verbinden met Wifi-netwerk "TESTSSID"
Je moet niet zo wantrouwig zijn tov online QR-code generators ;-) zeker niet als je effe wat opzoekwerk doet.

Kun je mij es zeggen hoe ik dit doe voor mezelf met mijn ssid en ww ?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Kun je mij es zeggen hoe ik dit doe voor mezelf met mijn ssid en ww ?
TESTSSID en NEW_PWDTEST in het commando vervangen door jouw gegevens.
Wel op een Unix machine uitvoeren of eens kijken als wget ook op Windows kan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mmm loopt toch niet zo helemaal zoals ik wil
Als je die qr scant, dan zie je de ssid, en het wachtwoord voluit ipv hidden
Als ik klik op verbinden, dan doet hij dat precies niet goed (android)
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Tot hiertoe was ik best tevreden over Ubiquiti materiaal, maar de deurbel blijkt een algemeen defect te hebben. Er stonden krassen op de knop en nu zit er zelfs een gat in de knop. Ik dacht dat dit was van iemand die er met iets op gedrukt had, maar blijkbaar kan de knop niet goed tegen direct zonlicht. Na het opzoeken kwam ik veel dezelfde gevallen tegen. Helaas is de bel uit garantie en wil Ubiquiti niets doen ongeacht dat dit duidelijk een ontwerp fout is 😤