• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Ik heb hem ook. Kan idd wat luider. Komt ook wel op telefoon. Je kan volgens mij ook meerdere chimes linken aan je bel.

Kleine delay ga je altijd hebben zeker? Buiten traditionele bel uiteraard…

Zelf bezig met het netwerk opnieuw op te bouwen nu ik toch aan het renoveren ben. Binnen 10 leidingen naar de berging waar nu de patch kast gaat komen en nu wat aan het kijken voor een nieuwe switch in die kast naast de bestaande UDM Pro.

Dacht eerst aan de USW-Pro-Max-16-PoE (€442,80 op de Unifi EU store) maar met die 10 aansluitingen en ook twee die er direct gaan bijkomen zijn er nog 4 poorten over wat naar de toekomst toe krap wordt.

Ben nu aan het twijfelen tussen de USW-Pro-Max-24-PoE (€886,80 op de Unifi EU store) of de gewone USW-Pro-Max-24 zonder PoE (€498,00 op de Unifi EU store). Prijsverschil van bijna €400 is niet min voor het enige wat je krijgt PoE++ poorten.

De niet PoE zou ik kunnen voorzien van PoE als ik daar mijn 'ouwe' USW-8-150W aanhang, maar als ik WiFi 7 AP's wil voorzien dan lukt die opstelling niet meer want die vereisen allemaal minstens PoE+ wat mijn 'ouwe' switch niet kan leveren. WiFi 6 AP's lukt wel want die worden nog via PoE gevoed.

Dilemma's dus :) en de conclusie dat PoE geld kost ... toch bij Ubiquiti.

Ik vind dat de POE switchen inderdaad duur geworden zijn. Maar heb je echt POE+ nodig, want de Access Hub heeft ook POE+ nodig, maar hij werkt hier perfect met POE.

Dat is goed om te weten dat het wel werkt van PoE naar een PoE+ device. Dacht dat je misschien te weinig jus kon leveren en het dan niet werkte.

Ik heb zelf de lite 16 poort gekocht, maar voor Wifi 7 AP's al wat licht want die vreten stroom. Maar voor mijn 3x oude AP Pro's en een flex switch in de TV kast meer als voldoende.

Zie inderdaad verschil tussen de 2 meest gebruikt In-Wall AP, de U6 In-Wall heeft genoeg aan 15,4W terwijl de U7 Pro Wall er 22W nodig heeft.

Switch is besteld, de Pro Max 24 PoE met bling-bling ethernet poorten 😁

Dus ook maar passende patch kabels besteld, een patch kast en nog wat spul waaronder ook 3 kleine swiches o.a. de Flex Mini voor achter/naast/onder de televisie.

De grote switch is binnen sinds gisteren, nog aan het twijfelen of ik die nu Bling Michael Matthews of Knight Rider moet gaan noemen 😃

IMG-0528.jpg

Back
Bovenaan