• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Mijn rack is niet diep genoeg, er lopen veel kabels aan de achterkant en ik denk dat de Dreamrouter ook achterhaald is. Ik heb wel getwijfeld om een Cloud gateway max te kopen, maar dan ben ik weer 500 euro kwijt voor de 2TB versie en mijn CK2+ werkt nog perfect.
Ik heb de Cloud Gateway Max gekocht rond black friday samen met de Doorbell G4 Pro die toen in promo was. Werkt top!
Je hoeft niet de 2TB versie te kopen btw. Je kan gewoon zonder storage kopen en dan zelf een NVME er in prikken. Dat is veel goedkoper.

Ik heb sinds kort problemen met mn thuisnetwerk.
Ik draai al jaren tevreden met dreamrouter.
Het enige wat gewijzigd is , is dat er een 3d printer bijgekomen is op de wifi, een andere reolink deurbel en een camera op poe

Het valt vooral op met de wifi. Bekabeld niet dat ik weet.
Zowel laptop, gsm, google home alles gaat traag.. netflix staat soms rond te draaien....
Mn switch is een US 16 PoE 150W
Daarop hangt 2xAC lite en AC IW
En nu dus ook nog een reolink P324W

Enig idee waar ik moet zoeken?

Ik zie nu net op de switch dat poort 3 waarop mn ap van de living (waar ik met de meeste dingen opzit), soms ipv een bliksemicoontje (poe) een verbodsteken toont, en dan weer het bliksemtje, en dat zo weg en weer, en zelfs disconnect.
Ook staat er bij STP Blocking
Enig idee?
Mogelijks is dat de oorzaak.

Laatst bewerkt:
STP gaat vooral over switches zelf, dus als je 1 switch verbindt met een andere stel je best een volgorde in van welke de hoogste prioriteit heeft (kort gezegd).

Maar aangezien je geen andere switch vermeldt vermoed ik niet dat dit het is. Toch niet door nog een POE toestel aan de switch te hangen. 150W zou voldoende moeten zijn voor drie POE dingen. Op de switch kan je dat ook zien als je kijkt bij de devices en dan de switch selecteert.

Misschien is er iets met die AP aan de hand dat deze niet constant gevoed wordt door POE ?

Ik had zulke problemen met Sonos als ik die bedraag en via wifi verbond, dat veroorzaakte een loop.

> Ook staat er bij STP Blocking

Hmja, dat is inderdaad niet normaal. Allez, dat zou ergens willen zeggen dat je met een loop/lus zit waardoor Spanning Tree protcol gewoon z'n werk doet en 1 link in "block" zet om de lus te breken. Echter, zoals jij het beschrijft is er helemaal geen lus.

Anders idd soort bugje ofzo of iets van PoE dat niet helemaal goed gaat ? Zie je in de logs op Unifi dat die AP er telkens uitvliegt ?

De AP vloog er telkens uit ja.
Ik heb de kabel aan de kant van de switch poort 3 eens in en uit geplugd en nu is het probleem direct verholpen.
Vreemd

Back
Bovenaan