Na de trial-versie van Pixelmator volledig uitgeprobeerd te hebben, kan ik zeggen dat Pixelmator als fotobewerkingsprogramma voor mijn niet professioneel gebruik
prima aan de verwachtingen voldoet
Ik probeer als hobby-fotograaf al enige tijd van Adobe weg te blijven, temeer omdat ikzelf echt niet de CC-route uit wil (ik heb geen probleem met geld neer te tellen voor een bepaald pakket; ik ben enkel tegen de maandelijkse "melkerij" van CC-abonnees), en gebruik intussen verschillende valabele alternatieven. Maar je voelt je vaak een linksrijder in het hoofdzakelijk rechtsrijdend verkeer, hoewel je dat met Macintosh sowieso al een stukje bent.
Photos, het nieuwe "ingebouwde" fotopakket van OSX (vanaf Yosemite 10.10.3) maakte helaas een einde aan iPhoto en (veel erger!) Aperture. Nu, zelfs onder El Capitan (10.11.2 momenteel) werken die oude programma's nog als je tijdig voor een update gezorgd hebt. Maar de nieuwe Photos wordt met elke versie beter, en nu kun je zelfs bepaalde apps installeren als extensie. De nieuwste versie van het bovenvermelde Pixelmator levert verschillende extensies aan Photos, en is alweer een stap in de goede richting.