• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Om een beter beeld van de energieverbruikers hier in huis te krijgen, een HomeWizard P1 en een slimme Apple Homekit stekker van Fibaro gekocht.
Lijkt me buiten wat grafiekjes en inzicht, eveneens leuk speelgoed om de wintermaanden besparend door te brengen.
P1_meter_front-600x600.png
fibaro-apple-homekit-5905279987845-20261544_50.jpg
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Die P1 bij HomeWizard zelf gekocht? Zie dat ze daar ook slimme stekers hebben, maar niet HomeKit compatibel. Waar je hebt je die Figaro dan aangekocht?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Die P1 bij HomeWizard zelf gekocht? Zie dat ze daar ook slimme stekers hebben, maar niet HomeKit compatibel. Waar je hebt je die Figaro dan aangekocht?
Je kan ipv die p1 ook gewoon een p1 kabel kopen, is goedkoper en doet net hetzelfde...
Doe ik al bijna 2 jaar ofzo

Ivm die plugs...
Zal binnenkort allemaal met elkaar compatibel zijn toch middels matter.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die P1 bij HomeWizard zelf gekocht? Zie dat ze daar ook slimme stekers hebben, maar niet HomeKit compatibel. Waar je hebt je die Figaro dan aangekocht?
De P1 heb ik gekocht bij bol.com.
Aangezien de Fibaro met pen-aarde Apple Homekit niet aangeboden werd bij HomeWizard is deze bij Amazon besteld.
Je kan ipv die p1 ook gewoon een p1 kabel kopen, is goedkoper en doet net hetzelfde...
Doe ik al bijna 2 jaar ofzo
Met een P1-kabel alleen ben ik niets :) tenzij je er nog iets aanknoopt in de vorm van een raspberry pi, toch ...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
De P1 heb ik gekocht bij bol.com.
Aangezien de Fibaro met pen-aarde Apple Homekit niet aangeboden werd bij HomeWizard is deze bij Amazon besteld.

Met een P1-kabel alleen ben ik niets :) tenzij je er nog iets aanknoopt in de vorm van een raspberry pi, toch ...
JA, of op je nas?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
De P1 heb ik gekocht bij bol.com.
Aangezien de Fibaro met pen-aarde Apple Homekit niet aangeboden werd bij HomeWizard is deze bij Amazon besteld.

Met een P1-kabel alleen ben ik niets :) tenzij je er nog iets aanknoopt in de vorm van een raspberry pi, toch ...
Misschien deze ook nog;:
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
En dan moet die verplicht 24/7 opstaan en moet je nog iets van software installeren?
Ik denk dat zo'n P1 dongle van 30euro een betere keuze is voor Joske.
Klopt.
Het is voor mij puur om wat Inzicht te hebben in de verbruikers en wat de zonnepanelen op dat zelfde moment tijdens hun opbrengst leveren.
Bedoeling is om de verbruikers beter af te stemmen mbt minder injecteren.
Misschien deze ook nog;:
Wel een duur ding met een te kleine meerwaard.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Of je toch es verdiepen in een raspberry pi met home assistant op joske , kun je heel wat meer :) en meer opties die ook goedkoper zijn ipv die homewizard dingen
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik vrees dat home assistant voor me niet laagdrempelig genoeg zal zijn.
Las al wel dat ik home assistant via docker perfect op mijn nas zou kunnen draaien, maar vrees echter dat ik al snel tegen mijn IT-beperkingen ga aanlopen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik vrees dat home assistant voor me niet laagdrempelig genoeg zal zijn.
Las al wel dat ik home assistant via docker perfect op mijn nas zou kunnen draaien, maar vrees echter dat ik al snel tegen mijn IT-beperkingen ga aanlopen.
Gewoon es mee spelen, gezien het je geen geld kost.
Home assistant heeft ondertussen al een lang pad afgelegd, het wordt eenvoudiger en eenvoudiger
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Einde reeks (2022) MTB Cube Reaction Pro: https://archiv.cube.eu/nl/2022/512100
Eigenlijk wou ik iets redelijk goedkoop, maar ik ben geëindigd bij het topmodel in ALU :oops:
Het is nog altijd een pak goedkoper dan een elektrische MTB, dat was ik eerst van plan om te kopen, hopelijk krijg ik er geen spijt van 🥵

512100_light.jpg
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Model Y?
Ik ging een 3 bestellen. Alles was rond en net voor het bestellen mocht het niet meer van de grote baas... Puur omwille van de merknaam...
Heb nog geen passend alternatief gevonden. BMW i4 spreekt me aan, maar valt buiten budget vrees ik en de levertijd is enorm.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ja een model Y. Eerder vorige week een testrit mee gedaan en heel aangenaam verrast. Ruime wagen en goed afgewerkt ( leder interieur etc…) Optrekken naar 100 in 4.8 seconden is de Max :)
Vanwaar de terughoudendheid omwille van de naam?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja een model Y. Eerder vorige week een testrit mee gedaan en heel aangenaam verrast. Ruime wagen en goed afgewerkt ( leder interieur etc…) Optrekken naar 100 in 4.8 seconden is de Max :)
Vanwaar de terughoudendheid omwille van de naam?
Teveel prestige... Idem voor een Polestar.
Maar het zijn wel de goedkopere elektrische familiewagens. Brandstof ga ik echt niet meer nemen of ze mogen bijleggen in mijn VAA
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Jammaar.. das juist een voordeel voor uw baas… is een goede manier om personeel aan te trekken :).

Wij konden we kiezen tussn de polestar, tesla, VW ID en Mercedes eqe.
Vond tesla de beste keuze omwille van rijbereik, tesla supercharger netwerk, goede SW en looks (heel clean interieur)

Bij ons kan je enkel nog elec wagen krijgen. Voor de meeste geen probleem, maar mensen die wonen in stad en niet mogelijkheid hebben thuis te laden vinden dit wel heel vervelend.

.. Nog een voordeel, als je bij ons een elec wagen neemt, krijg je er gratis een laadpaal bij. Hij ons ligt er 400v 32A dat gaat dus relatief snel laden worden.

Krijgen jullie dat ook?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Jammaar.. das juist een voordeel voor uw baas… is een goede manier om personeel aan te trekken :).

Wij konden we kiezen tussn de polestar, tesla, VW ID en Mercedes eqe.
Vond tesla de beste keuze omwille van rijbereik, tesla supercharger netwerk, goede SW en looks (heel clean interieur)

Bij ons kan je enkel nog elec wagen krijgen. Voor de meeste geen probleem, maar mensen die wonen in stad en niet mogelijkheid hebben thuis te laden vinden dit wel heel vervelend.

.. Nog een voordeel, als je bij ons een elec wagen neemt, krijg je er gratis een laadpaal bij. Hij ons ligt er 400v 32A dat gaat dus relatief snel laden worden.

Krijgen jullie dat ook?
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. Ik en andere collega's delen ook jouw mening.
Ik ben de eerste die aan de beurt om een wagen te kiezen binnen de nieuwe regels van het mobiliteitsbudget. Dus je wordt echt gepushed naar elektrisch, maar dat is lastig als de baas niet mee wil.
Alles was al afgesproken met m'n manager en finance/hr...

Om exact dezelfde reden neig ik ook naar Tesla. Heb met M3P test gereden en dat is heel goed bevallen. Ook ruim kwa koffer en zitplaats.
SUV spreekt me minder aan, vandaar de keuze voor de Model 3.

Laadpaal krijgen we als er nog budget over is. In mijn geval geen laadpaal, maar ik geef daar niet om. Ik heb ook 32A V400, maar met het capaciteitstarief wil je dat liever niet volledig benutten of je betaalt +- 1000euro aan netkosten per jaar. Heb wel dikke een wachtbuis voorzien naar de carport voor het geval dat.
Maar voorlopig ligt daar gewoon kabel in en aangesloten aan een aparte 20A zekering zodat ik op 16A kan laden. Voor de keren dat ik hem echt snel vol moet krijgen, zal ik wel aan een snellader stoppen waar m'n laadpas geldig is.