• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Qua grootte valt dat best mee hoor . ;)
Zo groot als een retriever tussen de 50 a 70 schoft hoogte.
Kat haar goedlegden is gedaan …ze zal haar koninkrijk weer moeten delen . ;)
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
OSB platen.
Ben de zolder aan het afwerken. Nu wilt de vrouw ook nog een WC daar hebben dusja moet ik nog een extra ruimte maken in het gedeelte dat we niet wilden afwerken (en dus berging zal blijven) hiervoor osb platen nodig en uiteraard nog een systemfix met wasbakje en een deur extra :-D
voor de rest had mn zoontje redelijk wat gespaard voor nieuwjaar en kerst en wilde hij een PC kopen hiermee, papa de 2de hands markt opgegaan (want ja hij wilt wel games kunnen spelen en tis nu niet dat hij zoveeeel had gespaard) na redelijk wat afbieden heb ik toch een vrij goede pc in elkaar gestoken voor eigenlijk weinig geld. Ik kijk ernaar uit om alles ontvangen te hebben en nog eens een pc na 18? jaar in elkaar te steken :)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank and Chr1st0f

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Een nieuwe ShieldTV. Zo kan ik eindelijk DV's bekijken... Wanneer ik een DV echter probeerde was beeld nog altijd roos als ik dat afspeel met Kodi. Bij Emby werkte het echter zonder probleem dus zal eens in de instellingen Kodi moeten duiken vermoed ik...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
OSB platen.
Ben de zolder aan het afwerken. Nu wilt de vrouw ook nog een WC daar hebben dusja moet ik nog een extra ruimte maken in het gedeelte dat we niet wilden afwerken (en dus berging zal blijven) hiervoor osb platen nodig en uiteraard nog een systemfix met wasbakje en een deur extra :-D
voor de rest had mn zoontje redelijk wat gespaard voor nieuwjaar en kerst en wilde hij een PC kopen hiermee, papa de 2de hands markt opgegaan (want ja hij wilt wel games kunnen spelen en tis nu niet dat hij zoveeeel had gespaard) na redelijk wat afbieden heb ik toch een vrij goede pc in elkaar gestoken voor eigenlijk weinig geld. Ik kijk ernaar uit om alles ontvangen te hebben en nog eens een pc na 18? jaar in elkaar te steken :)
Cool , kriebelt hier zelf ook voor nog es een pc maar ik heb ook een zolder af te werken... vanavond nr de brico achter verf en een deur
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een nieuwe ShieldTV. Zo kan ik eindelijk DV's bekijken... Wanneer ik een DV echter probeerde was beeld nog altijd roos als ik dat afspeel met Kodi. Bij Emby werkte het echter zonder probleem dus zal eens in de instellingen Kodi moeten duiken vermoed ik...

Laat kodi vallen, en emby rechtstreeks op je shield? (deed ik ook)
Ik heb nog maar 1 toestel met kodi op (vero 4K) en emby... de rest is allemaal android tv met emby
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Laat kodi vallen, en emby rechtstreeks op je shield? (deed ik ook)
Ik heb nog maar 1 toestel met kodi op (vero 4K) en emby... de rest is allemaal android tv met emby

Emby is rechtstreeks op mijn shield… Maar emby speelt tegenwoordig ook niet meer alles af. Om onverklaarbare reden springt transcoding op bij bepaalde files. Resultaat is extra stress op de server en omwille van geen videokaart speelt de file af met teveel haperingen…
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Vandaag het eerste ritje (2u) met de MTB gedaan en ik moet zeggen dat ik geen spijt heb dat ik geen elektrische heb gekocht. Het was op een rustig tempo want mijn zoon van 8 jaar reed ook mee, maar ik ben overal boven geraakt 🥳
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx and Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Emby is rechtstreeks op mijn shield… Maar emby speelt tegenwoordig ook niet meer alles af. Om onverklaarbare reden springt transcoding op bij bepaalde files. Resultaat is extra stress op de server en omwille van geen videokaart speelt de file af met teveel haperingen…
Das abnormaal. Ik zou hulp vragen op het forum.
Hier doet hij wel alles af. Zonder transcoding.
Ik vermoed dat je iets met je pad fout doet.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Das abnormaal. Ik zou hulp vragen op het forum.
Hier doet hij wel alles af. Zonder transcoding.
Ik vermoed dat je iets met je pad fout doet.

Kameraad heeft dezelfde file afgespeeld en heeft ook dat probleem… Dus denk eerder de file.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
nieuwe auto :).... nen tesla :)

Is hij al geleverd en ben je er tevreden van? Ik mag kiezen voor nieuwe lease wagen en ging eerst voor een Volvo C40 gaan Full Option. Met de prijsdaling van Tesla kan ik nu ook een Y of 3 LR kiezen met dus AWD. Volvo is denk ik (?) beter afgewerkt, maar Tesla heeft uiteraard ook zijn voordelen met betere range en AWD. De keuze in kleuren bij Tesla vind ik wel teleurstellend. Er zit geen enkele echt mooie tussen imo.

Ik kan me wel voorstellen dat je niet echt gelukkig bent met die prijsdaling...
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Een nieuwe ShieldTV. Zo kan ik eindelijk DV's bekijken... Wanneer ik een DV echter probeerde was beeld nog altijd roos als ik dat afspeel met Kodi. Bij Emby werkte het echter zonder probleem dus zal eens in de instellingen Kodi moeten duiken vermoed ik...
Heb dat ook enkele malen gehad maar sinds de nieuwe firmware ondervind ik geen problemen meer
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
Is hij al geleverd en ben je er tevreden van? Ik mag kiezen voor nieuwe lease wagen en ging eerst voor een Volvo C40 gaan Full Option. Met de prijsdaling van Tesla kan ik nu ook een Y of 3 LR kiezen met dus AWD. Volvo is denk ik (?) beter afgewerkt, maar Tesla heeft uiteraard ook zijn voordelen met betere range en AWD. De keuze in kleuren bij Tesla vind ik wel teleurstellend. Er zit geen enkele echt mooie tussen imo.

Ik kan me wel voorstellen dat je niet echt gelukkig bent met die prijsdaling...
Onze fleetmanzger is aan het onderhandelen met Tesla. We zullen eerstdaags een update krijgen, maar de kans is heel groot dat we de korting nog gaan krijgen op onze bedtellingen eind vorig jaar :)

Mijn wagen is voorzien op 8 maart, fingers crossed. Er zijn reeds collega’s die hun tesla volgende week mogen afhalen, dus lijkt erop dat tesla wel degelijk hun leverdatums kan nakomen.

Wat ik ten zeerste kan aanraden is om een testrit in te plannen. Dat kan je eenvoudig doen via de website. Bij aankomst mag je 30 minuten rijden met model naar keuze. Er is ook een showroom, waar een model 3 en Y staan.

Voor ons was de keuze snel gemaakt, de model Y was echt wel een must ivm ruimte voor kinderen en groenafval ;-).

Positieve punten vind ik:
1. Minimalistisch interieur, de tesla vibe :)
2. Mooie afwerking ( had echt wel minder verwacht, heb steeds met Mercedes en Audi’s gereden), lederen interieur, stuurwiel en zetelverwarming, etc…
3. Rezendsnel digitaal systeem, navigatie, stemherkennin, spotify etc.. werkt allemaal heel vlot…
4. Bereik en optreksnelheid van de long range zijn top in z’n segment. Rijd ook lekker strak, blijft baanvast ook bij hoge snelheid net zoals een goeie “Duitser” :).
5. Autopilot.

Minder is dan weer..
1. Ontbreken van een hud.
2. Stuurwiel is net iets kleiner dan bij andere auto.
3. Achterruit is wel heel klein, maar op zich geen probleem daar je goed werkende camera’s hebt.
4. Allu velgen is een optie.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Arcam AV860 VV ter vervanging van mijn Arcam AVR550 receiver, aangezien ik volledig ben overgestapt op eindversterkers.
Arcam AV40/41 was me net nog wat te duur.

De AVR550 gaat naar de woonkamer waar nu een 450 staat, die gaat in de verkoop.


475_large.jpg
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Onze fleetmanzger is aan het onderhandelen met Tesla. We zullen eerstdaags een update krijgen, maar de kans is heel groot dat we de korting nog gaan krijgen op onze bedtellingen eind vorig jaar :)

Mijn wagen is voorzien op 8 maart, fingers crossed. Er zijn reeds collega’s die hun tesla volgende week mogen afhalen, dus lijkt erop dat tesla wel degelijk hun leverdatums kan nakomen.

Wat ik ten zeerste kan aanraden is om een testrit in te plannen. Dat kan je eenvoudig doen via de website. Bij aankomst mag je 30 minuten rijden met model naar keuze. Er is ook een showroom, waar een model 3 en Y staan.

Voor ons was de keuze snel gemaakt, de model Y was echt wel een must ivm ruimte voor kinderen en groenafval ;-).

Positieve punten vind ik:
1. Minimalistisch interieur, de tesla vibe :)
2. Mooie afwerking ( had echt wel minder verwacht, heb steeds met Mercedes en Audi’s gereden), lederen interieur, stuurwiel en zetelverwarming, etc…
3. Rezendsnel digitaal systeem, navigatie, stemherkennin, spotify etc.. werkt allemaal heel vlot…
4. Bereik en optreksnelheid van de long range zijn top in z’n segment. Rijd ook lekker strak, blijft baanvast ook bij hoge snelheid net zoals een goeie “Duitser” :).
5. Autopilot.

Minder is dan weer..
1. Ontbreken van een hud.
2. Stuurwiel is net iets kleiner dan bij andere auto.
3. Achterruit is wel heel klein, maar op zich geen probleem daar je goed werkende camera’s hebt.
4. Allu velgen is een optie.

Ik heb ook een lichte voorkeur voor de Y. Vooral de koffer is een stuk praktischer. Testrit heb ik bekeken maar dat kan ten vroegste in februari. Ook enkel overdag dus moet er al bijna verlof voor nemen 🙄

Ik heb altijd al de indruk gehad dat afwerking van Tesla en Amerikaanse wagen algemeen iets mindere afwerking hebben. Maar ben mij dus volop aan het informeren.

Maar het is wel via de leasemaatschappij. Dat betekent via hun laadpas dat je dus niet kan gebruiken bij de Tesla infrastructuur. Heel groot nadeel dus…
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Onze fleetmanzger is aan het onderhandelen met Tesla. We zullen eerstdaags een update krijgen, maar de kans is heel groot dat we de korting nog gaan krijgen op onze bedtellingen eind vorig jaar :)

Mijn wagen is voorzien op 8 maart, fingers crossed. Er zijn reeds collega’s die hun tesla volgende week mogen afhalen, dus lijkt erop dat tesla wel degelijk hun leverdatums kan nakomen.

Wat ik ten zeerste kan aanraden is om een testrit in te plannen. Dat kan je eenvoudig doen via de website. Bij aankomst mag je 30 minuten rijden met model naar keuze. Er is ook een showroom, waar een model 3 en Y staan.

Voor ons was de keuze snel gemaakt, de model Y was echt wel een must ivm ruimte voor kinderen en groenafval ;-).

Positieve punten vind ik:
1. Minimalistisch interieur, de tesla vibe :)
2. Mooie afwerking ( had echt wel minder verwacht, heb steeds met Mercedes en Audi’s gereden), lederen interieur, stuurwiel en zetelverwarming, etc…
3. Rezendsnel digitaal systeem, navigatie, stemherkennin, spotify etc.. werkt allemaal heel vlot…
4. Bereik en optreksnelheid van de long range zijn top in z’n segment. Rijd ook lekker strak, blijft baanvast ook bij hoge snelheid net zoals een goeie “Duitser” :).
5. Autopilot.

Minder is dan weer..
1. Ontbreken van een hud.
2. Stuurwiel is net iets kleiner dan bij andere auto.
3. Achterruit is wel heel klein, maar op zich geen probleem daar je goed werkende camera’s hebt.
4. Allu velgen is een optie.
Bij mij stond er niet echt een limiet op. Heb de model 3 peformance meegekregen en ze vroegen gewoon hoe lang ik ging wegzitten. Heb er ongeveer 1h30 mee gereden.

Verder deel ik jouw mening.

Btw, trek die wieldoppen er af en je hebt alu velgen. Toch bij de model 3, maar verwacht dat het bij de Y ook zo is.
Ik heb ook een lichte voorkeur voor de Y. Vooral de koffer is een stuk praktischer. Testrit heb ik bekeken maar dat kan ten vroegste in februari. Ook enkel overdag dus moet er al bijna verlof voor nemen 🙄

Ik heb altijd al de indruk gehad dat afwerking van Tesla en Amerikaanse wagen algemeen iets mindere afwerking hebben. Maar ben mij dus volop aan het informeren.

Maar het is wel via de leasemaatschappij. Dat betekent via hun laadpas dat je dus niet kan gebruiken bij de Tesla infrastructuur. Heel groot nadeel dus…
Met wat je uitspaart aan voordeel alle aard kan je zelf wel eens superchargen. En anders zijn er ook wel super chargers waar de laadpaal wel geldig is.
Installeer de app eens van de provider waarmee jouw werkgever werkt en kijk eens wat er beschikbaar is.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Die heb ik al: Grimm audio. Ik had er al veel goede reviews over gelezen en ze kosten niet veel (38 euro). Er zullen waarschijnlijk wel betere zijn, maar ik heb er 7 nodig dus dat begint dan wel op te lopen.