• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Nice (allee minder nice ivm met je DS918+). Wel jammer dat Synology zolang gewacht heeft om de netwerkkaarten te moderniseren.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Joske007 Joske007 , heb je dan op je iMac ook een 10GBE voorziening met een oplossing via een van de Thunderbolt poorten bíjvoorbeelf?

Wel sneu van de DS918+, wat was er precies kapot gegaan bij deze? Op het werk hebben we nog altijd tot tevredenheid zo’n DS918+ draaien.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mijn iMac is met de Nas rechtsreeks met een 2,5GBE netwerkadapter verbonden, en dat gaat bv in Lightroom best vlotjes hoor.
In een latere fase zal de iMac geüpgrade worden met een 10GBE. Het overige bekabeld netwerk blijft uiteraard standaard en Wifi is reeds geüpgrade naar Wifi6.

Een ticket bij Synology heeft helaas ook niet mogen helpen :(
Als het beestje dood is (moederbord stuk), tja ... dan zit er niks anders op dan vervangen hé.
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Nieuwe ssd voor mijn zoon zijn gaming pc.
1 tb WD Black SN770 nvme ssd voor 79 euro bij amazon, denk dat het prijsfoutje was want overal is hij toch ietsje duurder.
Nuja de ssd's zijn ONGELOOFLIJK in prijs gedaald dus dacht nu maar direct voor de 1tb gaan ookal speelt hij altijd hetzelfde spel :p
Voor mezelf ook een 4tb seagate 3.5" gekocht voor in zijne pc zodat ik wat extra backups kan nemen (heb nog een oude NAS hier staan van al heeeeeeel veel jaren oud die binnenkort het wel eens zou kunnen begeven)
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Aangezien ik nog een 10-tal 2TB schijven liggen heb ga ik eens spelen met TrueNas, daarom een 2dehands Supermicro serverboardje gekocht met Xeon processor en 64GB ECC ram, een Mellanox 10gBE kaartje en een IBM 1015 om te beginnen, en een case 2de hands.
En dit allemaal voor nog geen 250€

Inter_Tech_4F28_Mining_Rack_Serverbehuizing@@1778205_5.jpg
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Aangezien we bij de NMBS een leasefiets konden aanschaffen heb ik mij een Riese & Müller Supercharger 2 GT Rohloff HS 45km besteld
Opties: 2x625 batterijen, Bosh Nyon cockpit, GX banden en RX chip.
Normaal lag dat boven het budget maar ik heb een fikse korting gehad op het etalage model

Supercharger2-GT-Rohloff-HS-2021.jpg
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Airpods via ali, dno had hier nieuwe oortjes nodig voor boven en dacht kga het eens proberen na een tip op een FB groep waar ik in zit
https://alii.pub/6ovddj de LL03
Kmoet zeggen dat komt hier volledig ingepakt verzegeld aan in het apple doosje, ipad en iphone herkennen ze als airpods. Kben toch aant twijfelen of het geen echte zijn maar dno zal wel niet maar kmerk alleszinds niks verschil :D
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
index.php

Specificaties en afmetingen:
Cinema 4K-Series projectiescherm, op maat gemaakt
CineView TA8000 4K MattWhite Tension projectiedoek
Zichtmaat (WxH): 285,0cm x 121,3cm (verhouding 2,35:1) => diameter 309cm/122 inch
Ivisions custom made tab-tensioned 122" 21:9 scherm

Schermpje gekocht voor op zolder. zocht dit al even, perfect voor in mijn schuin dak zodat het scherm altijd mooi omhoog kan na kijken en ik nog steeds aan de inbouwkasten kan erachter.


Volgende waar ik over nadenk is zoals al in ander topic staat draadloze luidsprekers. Misschien dat ik het toch bedraad ga nemen en mn gyproc terug open haal voor de kabels te trekken, ik heb het nog maar dichtgesmeerd dus heel veel meerwerk is dat nu ook weer niet eigenlijk...
Erna een beamer kiezen, al is mijn budget wat ik daar aan wil geven eigenlijk niet al te hoog dus ik denk dat ik de 2e hands markt op MOET voor iets fatsoenlijke te hebben ervoor, eens ik merk dat we het hier vaker gebruiken zal dat wel een update krijgen dan
 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx and Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wow lekker, breed !
Zalig
Mag ik weten hoeveel je betaald hebt?

Ivm je speakers, waarom niet de kabels achter je plinten steken?
Dan moet je je gyproc niet open doen.
Ik doe het ook zo, en is makkelijk als je es iets moet wijzigen of verplaatsen.
 

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
ja omdat ik met een uitsteek zit op zolder van de schouw onder, zit ik altijd een stuk van de plinten af.
Het is imo wat te breed zo (4m breedte, 10m lengte. In die lengte heb ik wel in het midden vd ruimte een deur naar de rest vd zolder (extra slaapkamer en ik heb er ook een extra wc bijgebouwd zodat ik niet een verdieping moet zakken voor de snelle stop tijdens een film :D )
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

PreDaToR

Active Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
205
46
36
Scherm gaan afhalen van hierboven.
Ook maar 50m luidsprekerskabel gekocht met 10m HDMI kabel en een 10m optische kabel ;-)
Zonet het hout achter de gyproc al bijgeplaatst voor het scherm op te hangen op de juiste plaats en gaten bijgemaakt in gyproc om de luidsprekerkabel tegoei te kunnen trekken erin. Erna smeren we dat wel weer tegoei af ;-)
Ik kan beter eens een eigen showcase topic starten maar vind het zowat amateuristisch wat ik bezig ben ivm vele andere :D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Scherm gaan afhalen van hierboven.
Ook maar 50m luidsprekerskabel gekocht met 10m HDMI kabel en een 10m optische kabel ;-)
Zonet het hout achter de gyproc al bijgeplaatst voor het scherm op te hangen op de juiste plaats en gaten bijgemaakt in gyproc om de luidsprekerkabel tegoei te kunnen trekken erin. Erna smeren we dat wel weer tegoei af ;-)
Ik kan beter eens een eigen showcase topic starten maar vind het zowat amateuristisch wat ik bezig ben ivm vele andere :D
Doen!

Zelf aardbeitjes gekocht, superlekker en groot en goedkoop !
 
  • Haha
Reactions: PreDaToR