Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Ja, uiteraard wel. Je krijgt een prijs per kWh, maar ik denk niet dat ze gaan tussen komen in het verhoogde capaciteitstarief door thuis te laden.Bij 11kwh is dat nog maar 400 euro per jaar. Vind ik nog te doen. Kan je de kosten voor thuisladen niet inbrengen bij je bedrijf? Net zoals een “oude tankkaart”.
En dat het budget beperkt is mag duidelijk zijn als ik zeg dat het contract voor 5 jaar/50.000 km. is. En dat terwijl ik er 15.000 doe in een jaar, en dat weten ze maar al goed, dus ja die auto gaat geen vijf jaar bollen.
Een cafetaria plan hebben wij niet. Maar je krijgt een budget en dan zie je zelf maar als dat voor enkel de auto is, auto+laadpaal, of auto+fiets bv. Zolang het allemaal in dat budget pas.Dit wordt hier precies een auto topic. Ik ben Fleet Manager op het werk en moet bijna dagelijks die frustraties van jullie horen… Om eens de andere kant van het verhaal te horen
Maar ik heb op werk wel een faire regeling uitgewerkt vind ik. Laadpaal kan van budget wagen. Kan je ook in cafetaria plan steken. Terugbetaling is aan creg tarief. Merken is VAG, Tesla, BMW, Volvo, Polestar en Stellantis groep.
Tesla is echter heel slecht in Lease. Geen extra korting en van prijsbeleid soms al even wispelturig als Musk himself…
Ik mag volgend jaar ook kiezen. Met mijn budget kan ik Tesla 3 of Y nemen. Polestar, Volvo XC40 en C40. i4 past heel nipt maar dan amper opties. iX1 is beter. Q4 of Enyaq is ook optie. ID3, 4 of 5 ook. Maar geen fan van de VW’s. Met de meeste heb ik trouwens al gereden. i4 staat daar aan de top imo… Maar mijn keuze al allicht de C40 worden…
Ons bedrijf, inclusief alle dochter-maatschappijen is goed voor iets als 11.000 medewerkers, wat dan ook maakt dat zo'n groot schip niet altijd een vlotte bocht neemt ;-) Alhoewel we aan 200km/uur verder aan het digitaliseren zijn.Een cafetaria plan hebben wij niet. Maar je krijgt een budget en dan zie je zelf maar als dat voor enkel de auto is, auto+laadpaal, of auto+fiets bv. Zolang het allemaal in dat budget pas.
Merken zijn vrij bij ons, dus je snapt wel dat als ik ging shoppen met mijn budget, en dit OK was voor m'n manager en finance/fleetmanager (zelfde persoon), dat is gefrustreerd ben omdat de grote baas nee zegt omwille van het merk. Terwijl er altijd gecommuniceerd werd: merk is vrij zolang het maar binnen budget is.
Ondertussen wacht ik al een half jaar op een plan B en ze komen met niks af... En over een goeie 3 maand is mijn huidige leasing gedaan en de levertijden zijn overal 1-2 jaar.
Stiibun : We zijn een bedrijfje van ongeveer 20 man. Maar van die 20 staan er maar een goeie 10 op de payroll. De rest zijn zelfstandigen.
En dat is net wat wij hebben moeten doen, contract een jaar verlengd en naar de autokeuring. Later wel wat problemen, want operationele leasing werd verlengd naar een financiële leasing, en geen idee wie hier in de fout is gegaan. Kwam naar boven toen ik mijn winterbanden er terug liet opleggen en de garage niet vergoed kreeg van D'Ieteren.Dan zult ge met uwe leasewagens naar de technische controle moeten gaan en ga je daar mee moeten blijven rijden tot uwe nieuwe er is .
Heb dat ook moeten doen maar bij mij was het maar 2 maand denk ik dat die te laat was (en was dan nog een gewone diesel
Neem vanaf nu gewoon het vliegtuig , dan ben je op je bestemming in Max 2 uur. Bij terugkomst staat je elec wagen volledig opgeladen te wachten om je terug naar huis te rijden…. Geen probleem toch?Dan zult ge met uwe leasewagens naar de technische controle moeten gaan en ga je daar mee moeten blijven rijden tot uwe nieuwe er is .
Heb dat ook moeten doen maar bij mij was het maar 2 maand denk ik dat die te laat was (en was dan nog een gewone diesel
Denk dat de volgende hier een elektrische Dacia gaat zijn , goedkoop en nog redelijke afstand maar wat met de lange toerkes dan ….meerdere dagen en op hotel gaan ?
Maar das voor binnen 2 jaar mijn probleem nu niet dus .
Bij ons waren ze ook nog niet echt bezig met omschakeling naar elektrisch omdat inderdaad de km te beperkt waren …dacht dat we dan max 22K km per jaar mochten bollen …zelfs ik doe meer (zit nu rond de 35K )en gebruik mijnen auto minder dan al dat jong volk .
Test gezien op nieuws waar ze mee een elektrische auto op skireis gaan .
950 km hebben ze 13 uur over gedaan (om bij te laden ) en hebben geschat €100 moeten bijtanken .
En die reporter vond dat nog redelijk …wel nergens moeten aanschuiven om te laden wegens geen spitstijd .
Die moet dan nog terug ook héé .
Als ik dat met mijne diesel zou doen geraak ik er op 1 tank binnen 10 u en heeft dat mij (alléé den baas) €75 gekost .
Lol ,Neem vanaf nu gewoon het vliegtuig , dan ben je op je bestemming in Max 2 uur. Bij terugkomst staat je elec wagen volledig opgeladen te wachten om je terug naar huis te rijden…. Geen probleem toch?
dat zijn geen kleintjesHeb mij vandaag 2 Berner Senners gaan kopen ..het thuis komen was toch niet hetzelfde zonder hondjes .
Vrijdag ga ik ze ophalen .
2 begot ? Jawadde het zal weer ambiance worden ten huize Skoebidoe!Heb mij vandaag 2 Berner Senners gaan kopen ..het thuis komen was toch niet hetzelfde zonder hondjes .
Vrijdag ga ik ze ophalen .