• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Allemaal bedankt
263a.png
  @Stijn/Skank: De grond ligt in Aalst (Oost-Vlaanderen), maw tussen Brussel en Gent waardoor de m² prijs ook navenant is. Inclusief alle kosten zal dit lapje grond toch snel bijna 160K kosten. Geen idee wat de prijzen bij jullie allemaal zijn maar dit is, in de omgeving Aalst, een gangbare prijs.

Bouwvoorschriften zijn: - 2 volwaardige verdiepingen van 8.5 op 12m - kroonlijst op 5.90m - zadeldak 45° - nok 11m   Qua bouwvolume meer dan ok dus (tuin is ook meer dan groot genoeg voor ons). Als er 1 minpunt was voor ons, om er een te noemen, dan is het het zadeldak. Wij houden nl van een moderne architectuur en een dak vloekt een beetje. Maar goed, dat komt wel snor. Plus, die ruimte had ik nodig voor de dedicated dus ja, dan neem ik dat zadeldak er maar voor lief bij aangezien ik daar volledig mijn goesting mag doen van de madam (moet wel nog een beetje zolderruimte voorzien ma soit)
263a.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Das een erg schappelijke prijs hoor Prijs hiervoor ligt een pak hoger. Voor 436m² betaal je hier snel 200.000 - 230.000   Wij zijn momenteel ook vanalles aan het bekijken
263a.png

Toch niet normaal meer die prijzen voor wat grond seg pfff

Al goed, dat de potgrond niet zo duur staat, moet nog wat plantjes verpotten
1f609.png
De prijzen zullen er in de toekomst vooral niet malser op worden
2639.png

Das een erg schappelijke prijs hoor Prijs hiervoor ligt een pak hoger. Voor 436m² betaal je hier snel 200.000 - 230.000   Wij zijn momenteel ook vanalles aan het bekijken
263a.png
Dan hebben wij toch op het juiste moment gekocht aan een heel schappelijke prijs. Een huisje op 620m² voor om en bij de helft van wat jij voor 436m² grond zou betalen.   Jij had toch al gebouwd. Ga een 2de woning zetten?

Wat een luxe positie, dat je daar zelfs over kan nadenken. Wel leuk voor jou natuurlijk.
263a.png

200.000 - 230.000 voor 436m²??? Niet normaal meer. Ik heb ook maar de helft betaald voor 750m² OB, maar wel 6 jaar geleden.

Belgen en hun baksteen
263a.png
In ieder geval proficiat Sam, mooi stukje grond en met die bouwvoorschriften is wel wat mogelijk.

Belgen en hun baksteen
263a.png
In ieder geval proficiat Sam, mooi stukje grond en met die bouwvoorschriften is wel wat mogelijk.

Dat viel me ook op. Je mag wel een deftige woning neerzetten op je stuk grond.

200.000 - 230.000 voor 436m²??? Niet normaal meer. Ik heb ook maar de helft betaald voor 750m² OB, maar wel 6 jaar geleden.

Helaas wel ja.

Hier 7j geleden gebouwd... En als ik nu mn woning verkoop.. Kan dit aan het dubbele....

Mijn woning is gewoon verdubbelt in prijs...

Maar het verkocht krijgen voor het dubbele....das iets totaal anders.;)

Inderdaad. Hier in de buurt staan de huizen ook heel lang te koop. De waarde mag dan misschien gestegen zijn, maar de kopers zijn maar dun gezaaid. Ofwel hebben ze het budget niet, ofwel zijn ze kieskeurig omdat ze ruim genoeg budget hebben om te kiezen tussen meerdere woningen. Ik denk dat die waarde nog gaat dalen. Veel mensen kunnen geen eigen woonst meer betalen of kunnen zelfs de huur niet meer bekostigen.

Klopt, we gaan meer en meer naar Nederlandse toestanden, ttz. huren

In NL lopen de leningen ondertussen gewoon door op de kinderen. (looptijd 50j?)

Tof, dan je je schulden lekker doorschuiven op de komende generaties. Die hebben dan wel een huis om in te wonen, maar toch... wie zegt dat ze dat huis willen als het 100 jaar oud is?

Ik zou over een jaar of 3-4 graag bouwen/kopen maar als ik zie hoe de prijzen de laatste 5-6 jaar de hoogte ingeschoten zijn hou ik m'n hart al vast
1f914.png

Ja, gunstig is het niet. 't Is voor jou te hopen dat de prijzen wat stagneren of dalen in de tussentijd. Een oude woning kopen en zelf veel aan de verbouwingen doen is soms ook een optie.

Back
Bovenaan