• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Tegen dat het compleet versleten is, is het huis pas van jou. De bank bezit je huis dus. Ik snap die situatie niet goed. Dan ga je toch gewoon huren... of de huurprijzen moeten enorm gaan stijgen en je moet een vaste afbetaling op je lening hebben. Dan zit je goed natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Setje Dali Zensor 7 gezien voor ne schone prijs. Vriendin wilt eigenlijk helemaal geen zuilen (vindt ze te groot) en die Dali's zijn nog serieuze kasten ook... Grrr, dilema, dilema!

Een compacte luidspreker op een stand neemt evenveel plaats in.
1f609.png

Een compacte luidspreker op een stand neemt evenveel plaats in.
1f609.png
I know, daarom dat ze nu op het TV staan. (zie m'n topic in de showcase) Die Dali's zijn 98x26x32cm (HxBxD), een pak groter als wat er nu staat. Links van de TV is ook de doorgaan naar de keuken. De luidspreker zal dan net niet in de weg staan om naar de keuken te gaan. Kvind het zelf een beetje een twijfel geval, maar kzou toch graag upgraden naar zuilen.

Ik heb ook compacte luidsprekers hoor. Niks mis mee. Voor muziek kunnen die ruim genoeg dynamiek aan en voor films gebruik ik een sub. Geen behoefte aan zuilen.

^_^^_^
Setje Dali Zensor 7 gezien voor ne schone prijs. Vriendin wilt eigenlijk helemaal geen zuilen (vindt ze te groot) en die Dali's zijn nog serieuze kasten ook...

Grrr, dilema, dilema!
waar heb je die dali's zien staan?     Edit: nvm, ik kan die Dali's 7 hier waarschijnlijk niet plaatsen (Waf enzo)

Allemaal bedankt
263a.png

@Stijn/Skank: De grond ligt in Aalst (Oost-Vlaanderen), maw tussen Brussel en Gent waardoor de m² prijs ook navenant is. Inclusief alle kosten zal dit lapje grond toch snel bijna 160K kosten. Geen idee wat de prijzen bij jullie allemaal zijn maar dit is, in de omgeving Aalst, een gangbare prijs.

Bouwvoorschriften zijn:

- 2 volwaardige verdiepingen van 8.5 op 12m

- kroonlijst op 5.90m

- zadeldak 45°

- nok 11m

Qua bouwvolume meer dan ok dus (tuin is ook meer dan groot genoeg voor ons). Als er 1 minpunt was voor ons, om er een te noemen, dan is het het zadeldak. Wij houden nl van een moderne architectuur en een dak vloekt een beetje. Maar goed, dat komt wel snor. Plus, die ruimte had ik nodig voor de dedicated dus ja, dan neem ik dat zadeldak er maar voor lief bij aangezien ik daar volledig mijn goesting mag doen van de madam (moet wel nog een beetje zolderruimte voorzien ma soit)
263a.png

12x8,5 excl garage toch?

Lijkt me anders klein..

Dat geldt voor 2 verdiepingen + zolder. Dan is dat toch best wel goed te doen. Ik woon niet groter hoor en ik heb geen 2 verdiepingen, wel een zolder. We hebben ook een aparte tuin-berging van nog eens 30m^2 en geen garage. (we zijn dan ook maar met ons 2tjes)

Ja dus er zit geen garage in die 8,5 op 12?

Aan zijn beschrijving te zien denk ik eerder van wel. Dus ik denk dat de onderste verdieping incl garage is.

^_^^_^

waar heb je die dali's zien staan?

Edit: nvm, ik kan die Dali's 7 hier waarschijnlijk niet plaatsen (Waf enzo)

Audio de Marssteden ofzo.

Ze zijn iss wel redelijk huge. Evt. Zensor 5? Ik vind die wel beter kwa formaat, maar door de open ruimte toch maar voor de 7 gegaan.

200m^2 + zolder is toch heel goed te doen. Maar ik denk dat jouw normen wat anders liggen.

Indien we hier thuis doorgaan is ons nieuw huis ook beneden 100, 1ste verdiep 100 en nog es zolder.. Ook incl garage.

Maar als ik vergelijk met mn huis nu, daar is het 84.25 beneden, zonder garage.

Tis zo moeilijk maar ik kom bijna op alles tov mn huis nu kleiner uit
2639.png

Reken ik dat ande huis 100m2 uit min garage kom ik op 75,72.

Kleiner dus.

Bovenverdiep is nu in huidig huis 1 slaapkamer, bureau, wc apart, badkamer en dressing en speelkamer, zolder: 2 slaapkamers kids en doucheruimyte, en daarboven dedicated via zolderluik

Ander huis is 1 ste verdiep :2 slaapkamer kids, speelkamer, kamer ouders, doucheruimye, badkamer ouders, kleine dressing en wc apart , en dan op zolder met vaste trap dan de dedicated.

Wat is er nu kleiner? Alle kamers behalve die vd ouders, kleinere dressing, kleinere badkamer, kleinere keuken maar eigenlijk helemaal anders (gn eiland meer) , garage iets kleiner..

Bovendien is het echt een smak geld hoor!

Wat zien we er dan in?

Tja locatie... Super, volledig zuidgericht, bijna geen woningen rondom (toch niet dicht) , grotere tuin! (90m2 meer, en geen garage achteraan in de tuin), heeeel gezellige living aan de tuin met 3 schuiframen en 1 groot raam. Volledig in de breedte vd woning (11,65 breed) je leeft dus echt aan de tuin.

Makkelijk dat je garage aan de woning is, makkelijk vr fietsen en wasmachine en droogkas.. (Wasmachine staat nu in badkamer en wil ik niet meer)

1ste verdiep heeft nu alles samen en is echt subliem ingericht. Super gezellig , wel iets kleiner.

Inderdaad, zo'n mooie woning! Zou enkel verhuizen moest je een droomhuis tegenkomen en/of een koopje kan doen.
1f609.png

Das niet zo ruim dan
Garage is inderdaad inpandig. Voor de ene zal dat klein zijn, voor de andere normaal en voor een andere dan weer te groot.   Totale bouwoppervlakte is, zoals Rho al aangaf, 200m² zonder zolder (en daar is eigenlijk ook nog voldoende ruimte om een mooie dedicated + mediatheek te bouwen). Alle architecten waar we al bij geweest zijn zeggen trouwens allemaal hetzelfde; De regelmaat, voor een HOB, is de dag van vandaag 170 - 180m². Datgene wat wij kunnen bouwen valt tegenwoordig onder de noemer van een villa (qua woonoppervlakte).   Wij plannen ook maar 1 kind waardoor we op de bovenverdieping ook meer dan ruimte zat zullen hebben.

De benedenverdieping is, door de inpandige garage, inderdaad wat minder ruim. Maar ze zal sowieso groter zijn dan onze leefruimte in ons appartement (en die vinden wij eigenlijk al ruim genoeg). Ok, misschien niet ruim genoeg om 20 man te ontvangen. Maar als je eerlijk bent, hoe vaak op een jaar ontvang je gans de familie? m²'s betalen om m²'s te hebben interesseert ons niet. Ok, als we er echt niet naar moeten kijken kan het ons weinig schelen dat er x-aantal m² nutteloos liggen. Maar uiteindelijk moet het wel allemaal betaald/onderhouden worden en dan kies ik toch liever om iets "minder ruim" te wonen en voor een betere afwerking/levenskwaliteit te kiezen.

Mensen moeten zich er ook van bewust worden dat de tijd van een open met een voetbalplein achter hun deur ook gedaan is en dat we op termijn allemaal kleiner zullen moeten gaan wonen en naar NL'se toestanden zullen gaan.   En de benedenverdieping klein... Als je ze vergelijkt met je voorbeelden hierboven, komt het op hetzelfde neer he
1f609.png
102m² - 25m² voor een inpandige garage is ook nog altijd 77m². Het is ook maar hoe je het bekijkt en hoe je indeling gemaakt is.

Amai Stijn, grootse bouwplannen

Ge woonde toch al zo prachtig
  Er is nog niks zeker hoor. Verre van. Ik zie mij in dit huis niet oud worden, in het andere wel...   Vrouwlief wil ook grotere tuin   En die andere woning is nog zuidgericht ook (nu noord)   We zijn het serieus aan het overwegen, maar de kostprijs ligt erg hoog
2639.png
Vandaar de twijfels.   Ik wou net plannetjes uploaden maar tgaat niet.   Ofwel verhuizen we ofwel een 2de woning (appartement en verhuren)   Daarbij komt nog het probleem dat we zonnepanelen hebben, ide verhuizen of niet? Moeilijk.   Het is wel een beetje een droomhuis (niet zo'n huis als je de lotto wint, maar toch...), maar twordt financieel wel nipt.

Back
Bovenaan