• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Goh. Rechterkant is jaar of 10 geleden vernieuwd. Dat valt dus wel goed mee ook al is dit precies niet zo op foto. Maar deel met pannen is in slechtere staat. Dus dat wordt ons eerste werk. Maar dat zullen we dus wel direct doen..

Sent from my iPad using Tapatalk

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi en rustig gelegen uit, proficiat nog met de aankoop
263a.png

Proficiat, komt wel slecht uit ivm timing, daar de Woonbonusvanaf volgend jaar minder word.

Yep. Maar daar is nu eenmaal niets aan te doen. Het is wel nog klein beschrijf. Dus ik kan daar mijn voordeel nog uit doen voor dit afgeschaft wordt.. Dat is een onmiddellijke besparing ipv eentje dat verspreid is over 20-25 jaar..

Begrijp dat principe van klein beschrijf wel niet. Onbegrijpelijk voor mij hoe een huis met zo een grote oppervlakte klein beschrijf is. Maar goed. Kan er alleen maar mijn voordeel uit doen
263a.png

Sphinkx zei:
Yep. Maar daar is nu eenmaal niets aan te doen. Het is wel nog klein beschrijf. Dus ik kan daar mijn voordeel nog uit doen voor dit afgeschaft wordt.. Dat is een onmiddellijke besparing ipv eentje dat verspreid is over 20-25 jaar..

Begrijp dat principe van klein beschrijf wel niet. Onbegrijpelijk voor mij hoe een huis met zo een grote oppervlakte klein beschrijf is. Maar goed. Kan er alleen maar mijn voordeel uit doen
263a.png
Proficiat, ik vind het wel een mooie woning!

Beschrijf in Belgie is een absurde regeling, kans is groot dat uw huis vroeger een stal ofzo had die al jaaaaaaaaaren omgebouwd is tot woonruimte.

Proficiat hoor !

Mooi huis! Maar los daarvan... Je spreekt telkens van "ons", heb je nog iets te melden?

Dank u! Vriendin he. Waarom denk je dat ik minder op forum zit ;-). Ik ga zo een groot huis ook niet alleen kopen ;-). Ben heel tevreden. Exact wat we zochten..

Daarom dat ze dat klein beschrijf dus ook gaan veranderen. Daar piept momenteel niemand om maar dat zal nog een grotere impact hebben als de woonbonus.. Want prijzen van huizen zullen allicht minder snel stijgen omwille van die verlaging in subsidie..

Super ! Mooie tijden voor je! Maar das geen excuus om hier minder te zitten
263a.png
Ik zal 9/10 ook minder hier zitten, grote verandering op het werk
2639.png

Sphinx, proficiat.

Zou die foto's na een tijdje toch wel weghalen, je weet maar nooit wie hier allemaal meekijkt.

Wat me opvalt: Stond de voordeur vroeger in het midden tussen die ramen? Het lijkt nu alsof de kant van de voordeur is bijgebouwd, maar dan ben ik benieuwd naar de indeling.

Er is idd bijgebouwd. Als je binnen komt is er inkomhal met wc. Rechtdoor heb je berging en kom je keuken in. Als je rechts gaat in hal kom je in de living en eetplaats uit. Huis is van 1926. Maar paar jaar geleden voor 80% verbouwd. Nu verkoop wegens scheiding.. Zal in mijn topic later wat meer foto's posten van binnen..

Dit weekend een leuke zitbank voor beneden gaan bestellen, zal nog wel 8-12 weken duren vooraleer... Niet zo evident om een lederen 3-zit te vinden die nog goed zit ook.

Het is duidelijk, wij zijn 2 "hangmensen" en hebben een bank gevonden met voldoende steun voor onze ietwat holle rug te compenseren. Is ook een versie met relax optie natuurlijk, dat maakt een slaapje doen geen straf
1f609.png

Leuk is ook dat de huidige zetel van beneden dan naar de HT kan. Deze zetel is breder zodat je boven dan met 3 comfortabel film kan kijken. Deze bank is 45cm langer . (is de 3-zit van dezelfde serie als de 2-zit die nu op de HT staat). Dus de vraag is dan of ik de 2-zit ook ineens boven laat staan...eventueel met een verhoogje dus achteraan extra plaatsen maken. De 3zit + 2zit naast elkaar gaat in de ruimte ook (is breed genoeg, heb dan nog +- 120cm overschot aan elke kant) maar de geluidskwaliteit zal ni goed zijn voor de uitersten aangezien de surrounds "ingedraaid" staan dus die gaan ni veel effecten krijgen
1f609.png

Qua ADSY inregelen zou ik toch enkel de hoofdplek inreglen
1f609.png
Anders gaan er teveel compromissen gemaakt worden als je over +- 4 breedte gaat inregelen
1f609.png

Een foto zou leuk geweest zijn
1f609.png

Een zetel kiezen is inderdaad voor mensen met wat rugklachten, zoals mijn vrouw niet zo eenvoudig, weet er intussen alles van
263a.png

Mocht je de zetel naar boven verhuizen, zou ik toch eerder opteren om deze achter de MLP te zetten. Anders zitten de uitersten op de bank zowel kwa beeld als geluid echt niet optimaal.

De langverwachte monitor is vandaag geleverd, wat de set nu eindelijk compleet maakt. Tijd om weer eens heftig aan fotobewerking te doen
1f606.png

Macmini2012.jpg

94%7C000023bbf%7Cb2cf_Samsung-SB970-Monitor-6.jpg

94%7C000023c23%7Cc648_IMG-7584-1.jpg

Tja, nadeel is dat de huidige zetels ook 90cm "diep" zijn. Als ik de 2e bank achter de eerste bank zet EN nog wat plek laat om je voeten te zetten komt deze 2e bank op zo'n 50cm van de achtermuur. Op zich geen ramp, maar ook hier weer zijn de surround behoorlijk "ingedraaid" richting de voorste zetel.

Ik kan & zal daar nog wel meer experimenteren als het zover is. Zou zonde zijn om die zetel mischien weg te doen. Je krijgt er niets meer voor eigenlijk alhoewel hij er nog redelijk goed uitziet eigenlijk. Mah bon,na 15 jaar mag er al eens iets anders komen hé. Aangezien hier dan ook een kat rondloopt etc gaan we effe evalueren of dat goed komt, vandaar ook niet mega veel geld aan gegeven...dure of goedkopere zetel zijn even snel gekrast hoor
1f609.png

Zal wel es een foto'ke posten als 'em er is. Het is een Calia Italia in ieder geval. Met de relax-functie zou 'em beter op zolder staan eigenlijk, zeker vergelijkbaar met een ROMA stoel op dat vlak.

Met die 2de bank zou ik in de HT echt niet teveel rekening mee houden, hoor
263a.png
Je hebt immers maar 1 echte hot spot, al de rest valt gewoon onder een goed compromis.

Back
Bovenaan