• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Bij mij speelt die demo disc perfect af met de 600x3D (TrueHD stream) op m'n Denon X-2000. Ik ben benieuwd als het magische woord "Atmos" tevoorschijn gaat komen op de X4100
263a.png

Ja 5.2.4 of 7.2.2 is het max wat ie aankan. Als je 7.2.4 wilt, moet je de X5200 kopen, maar die kost 2000euro. Dat is mij iets teveel van het goede.

Ik ga starten met 5.1 en dan zie ik wel. Misschien dat ik 5.2.2 of 5.2.4 ga doen. Naar 't schijnt heb je 7.1 niet echt nodig als de surrounds op 110° kunnen staan.

Ik vond eigenlijk 5.1.2 al goed klinken in Werner zijn demo zaal, dus ik weet niet als 4 atmos speakers zoveel extra zouden toevoegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Skank zei:
Mo jongens toch, jaloers ! Iedereen koopt een atmos receiver! Had ik het geld maar. Helaas de bouw slurpt alles op!
Geen Atmos receiver, maar ben wel verlekkerd op die Marantz AV-8801 die Marcel van hchifi nu in de aanbieding heeft. Komt helaas net te vroeg, want de centjes zijn ook op
263a.png

broodro0ster zei:
Bij mij speelt die demo disc perfect af met de 600x3D (TrueHD stream) op m'n Denon X-2000. Ik ben benieuwd als het magische woord "Atmos" tevoorschijn gaat komen op de X4100
263a.png

Ja 5.2.4 of 7.2.2 is het max wat ie aankan. Als je 7.2.4 wilt, moet je de X5200 kopen, maar die kost 2000euro. Dat is mij iets teveel van het goede.

Ik ga starten met 5.1 en dan zie ik wel. Misschien dat ik 5.2.2 of 5.2.4 ga doen. Naar 't schijnt heb je 7.1 niet echt nodig als de surrounds op 110° kunnen staan.

Ik vond eigenlijk 5.1.2 al goed klinken in Werner zijn demo zaal, dus ik weet niet als 4 atmos speakers zoveel extra zouden toevoegen.
Volledig oneens, zal es beginnen:

Die atmos track speelt idd vloeiend op de mede8er , echter hadden we geen geluid bij de atmos hd track.. Bij de gewone atmos track WEL passthrough geluid.

Zeker dat je de hd track gekozen hebt?

7.1 niet nodig omdat je surrounds op 110 kan? Grove fout wat je zegt
1f609.png
Ik had die ook gemaakt vroeger
1f609.png
ga maar eens horen bij bv joske zijn 7.1 Toch merkwaardig verschil hoor !

5.1.2 bij Werner en dan zeg je 4 extra atmos speakers. Zou je op 5.1.6 komen. Daar spreken we niet over. 2 extra speakers ja Dan heb je 5.1.4. En ik denk persoonlijk dat DIT heel VEEL beter zou klinken

Stiibun zei:
Geen Atmos receiver, maar ben wel verlekkerd op die Marantz AV-8801 die Marcel van hchifi nu in de aanbieding heeft. Komt helaas net te vroeg, want de centjes zijn ook op
263a.png
Join the club !

Skank zei:

Die atmos track speelt idd vloeiend op de mede8er , echter hadden we geen geluid bij de atmos hd track.. Bij de gewone atmos track WEL passthrough geluid.

1f609.png
1f609.png

5.1.2 bij Werner en dan zeg je 4 extra atmos speakers. Zou je op 5.1.6 komen. Daar spreken we niet over. 2 extra speakers ja Dan heb je 5.1.4. En ik denk persoonlijk dat DIT heel VEEL beter zou klinken
Op de HD track heb ik eigenlijk niet gelet. Dacht dat het sowieso HD was. Ik zal vant weekend nog is opnieuw testen als ik er aan denk.

Bij Rik stonden z'n surrounds op 90° he. Jan zijn 5.1 opstelling is echt wel goed. Maar ik ga sowieso verschillende opstellingen testen hoor
1f609.png

Ik bedoel als het veel extra zou toevoegen aan de beleving. Niet 4 extra atmos speakers :p Ik vraag me af hoe groot het verschil is tussen 2 of 4 Atmos speakers. Met 2 Atmos speakers klinkt het ook al ruimtelijker.

broodro0ster zei:
Op de HD track heb ik eigenlijk niet gelet. Dacht dat het sowieso HD was. Ik zal vant weekend nog is opnieuw testen als ik er aan denk.

Bij Rik stonden z'n surrounds op 90° he. Jan zijn 5.1 opstelling is echt wel goed. Maar ik ga sowieso verschillende opstellingen testen hoor
1f609.png

Ik bedoel als het veel extra zou toevoegen aan de beleving. Niet 4 extra atmos speakers
1f61b.png
Ik vraag me af hoe groot het verschil is tussen 2 of 4 Atmos speakers. Met 2 Atmos speakers klinkt het ook al ruimtelijker.
Bij 4 atmos tov 2 ga je veel meer "bewegingen" kunnen doen in de ruimte, met 2 minder he, dan is het gewoon "boven" je, en kan je niet boven bewegen... Begrijp je wat ik bedoel?

Stiibun zei:
263a.png
Ik denk nu wel dat je met zo'n 11.2 machine ook wel genoeg ruimtelijkheid zal hebben. Maar ik blijf de prijs toch wat overdreven vinden voor een receiver.

Skank zei:
Bij 4 atmos tov 2 ga je veel meer "bewegingen" kunnen doen in de ruimte, met 2 minder he, dan is het gewoon "boven" je, en kan je niet boven bewegen... Begrijp je wat ik bedoel?
Inderdaad, maar hoe groot het verschil zal zijn, ik heb er geen idee van. Ik zal wel eens bij jou komen luisteren als jouw 7.1.4 opgesteld is
1f606.png

Hier zal het wellicht 5.1.4 of 7.1.2 worden op lange termijn. Zo'n X5200 is me echt te duur om 7.1.4 te kunnen doen.

Ik ga eerst de focus op m'n ruimte leggen en dan zie ik wel hoe ik het Atmos gedeelte ga aanpakken.

Tegen dat ik atmos heb, ben ik grijs
1f609.png

Ik wil eerst 7.1 gaan

sandervdw zei:
Ik denk nu wel dat je met zo'n 11.2 machine ook wel genoeg ruimtelijkheid zal hebben. Maar ik blijf de prijs toch wat overdreven vinden voor een receiver.
Noem een processor niet zomaar een receiver
1f61b.png

Skank zei:
1f609.png
1f609.png
Ik kan intussen toch wel zeggen dat de 7.1 in mijn opstelling met de rears nog steeds op 90° een enorme vooruitgang in algemene surround beleving heeft gebracht
1f44d.png
Kortom, zie ik geen reden meer om terug naar mijn oude 5.1 opstelling te keren, klinkt hier achteraan echt veel voller en homogener.

Denk dat het verschil tussen x.x.2 en x.x.4 vergelijkbaar zal zijn met 3.1 en 5.1. maar dan in de hoogte. :-p

Heb wel nog altijd geen echte duidelijkheid gelezen over wat een versterker nu precies kan. sommige met 11 speaker aansluitingen kunnen blijkbaar maar 9 speakers aan. En dat soort dingen.

Van daag heb ik wat vrije tijd gekocht. onbetaalbaar

Skank zei:

Stijn, zonet opnieuw getest. De Mede8er neemt automatisch de HD track en die werkt perfect. Ik heb eens geswitched naar de DD plus sountrack en dan terug naar HD soundtrack en alles blijft perfect werken.

Waarom ging dit dan niet de vorige keer? We kregen geen sound

Skank zei:
Waarom ging dit dan niet de vorige keer? We kregen geen sound

Geen idee. Een instelling of FW upgrade? Ik draai nu de 3.07 beta, maar ik dacht dat ik ook nog geprobeerd had met 3.06 en dat ging ook perfect.

Instelling staat op TrueHD/DTS-HD 7.1 en HDMI passthrough. Ik laat de receiver downmixen naar 5.1.

Er bestaan nog goede bazen ! Deze week een iPhone 6 64gig gekregen als eindejaarscadeau wegens de goede cijfers

xtian zei:
Er bestaan nog goede bazen ! Deze week een iPhone 6 64gig gekregen als eindejaarscadeau wegens de goede cijfers
Proficiat, toch wel een mooi cadeau
263a.png
Ik heb als bonus extra werk gekregen, wat ook niet slecht is
1f609.png

Back
Bovenaan