• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat wordt jullie volgende upgrade?

Volgmodus on
263a.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Hopelijk wel, want dan kunnen we het er samen over eens zijn dat we het daarmee absoluut niet eens zijn.

Een Oppo geeft geen beter beeld dan een HTPC. Waarom zou ie?
  Is dat dan niet zo?

Dat is mijn probleem ook.. Want heb nu wel een HTPC met XBMC waar ik mss 3D films op kan afspelen. Het is mij echter nog niet gelukt...

Oppo is uiteraard wel heel goed. Beeldkwaliteit hierbij zal een stuk hoger zijn dan bij mijn HTPC... Op de eerste firmware kon Oppo dus wel iso's afspelen maar door lobby werk van bepaalde merken is er die functie uit gehaald. Zonde want verder is het wel een prachtig apparaat blijkbaar...

Haha beter beeld .. geloof wat je wil natuurlijk. Mijn htpc speelt perfect 3d af geen 750 euro maar 300 euro

Wat is de 'meerwaarde' dan van zo'n 750€ Oppo tegenover een htpc va, pakweg 300€ ?

Vraag ik mij ook af... Is er een verschil of niet?

Is dat dan niet zo?

Vraag jezelf eens af:"Waarom zou die Oppo beter beeld geven?"

Enkele bedenkingen die ik me bij die vraag maak:

- Het is digitale communicatie tussen HTPC/Oppo en de TV. Dat zijn dus gewoon bitjes. Voor beide (htpc of Oppo) zijn die identiek. Of dat zouden ze moeten zijn en er is weinig reden om aan te nemen dat ze dat niet zijn.

- Een htpc heeft een veel krachtigere beeldverwerking. Er zit daar een knoert van een processor in (in verhouding tot wat er mee gedaan wordt bij het afspelen van HD video) + een beest van een GPU waar je in veel gevallen zelfs nog matig tot goed mee kan gamen. En in een Oppo BR speler die enkel dient om schijfjes af te spelen?

Wat is de 'meerwaarde' dan van zo'n 750€ Oppo  tegenover een htpc va, pakweg 300€ ?

Insteken, aanzetten en 't werkt.

Een HTPC is iets meer werk om 'm draaiende te krijgen.

In sommige gevallen is een HTPC ook groter.

Je moet iets van pc's kennen als je ermee aan de slag wil.

Maar wat de weergave van digitale video of audio betreft denk ik dat een HTPC niet moet onderdoen of zelfs beter is (speelt waarschijnlijk meer formaten af en is veel makkelijker te customiseren en upgraden).

Insteken, aanzetten en 't werkt.

Een HTPC is iets meer werk om 'm draaiende te krijgen.

In sommige gevallen is een HTPC ook groter.

Je moet iets van pc's kennen als je ermee aan de slag wil.

Maar wat de weergave van digitale video of audio betreft denk ik dat een HTPC niet moet onderdoen of zelfs beter is (speelt waarschijnlijk meer formaten af en is veel makkelijker te customiseren en upgraden).

+1

Weet wel dat bepaalde software het beter of slechter kan laten tonen dan bv een dune mediaspeler of oppo

Maar dan ligt het niet aan de htpc maar aan de software erop.

Oppo beter? Nee.

Absoluut niet.

Heb je ze allebei al naast elkaar getest dan? Als ze niet naast elkaar getest worden is discuteren toch nutteloos e. Dan zijn het niet meer dan speculaties.

Vraag het aan Stefaan...dacht dat hij een oppo had staan en een mediaplayer.;)

Heb je ze allebei al naast elkaar getest dan? Als ze niet naast elkaar getest worden is discuteren toch nutteloos e. Dan zijn het niet meer dan speculaties.

Is de zon groter dan de maan? Heb je ze al eens naast elkaar gezet en gemeten? Zoniet zijn de discussies over de grootte van beiden pure speculaties.

...of misschien zorgt enige kennis ter zake ervoor dat er weinig te testen valt.

Nogmaals de vraag: Waarom zou een Oppo beter presteren dan een htpc? Omdat Oppo dat zegt? Omdat sommige gebruikers dat zeggen? Dan moet er toch iemand een uitleg kunnen geven waarom dat dan zo is.

Vraag het aan Stefaan...dacht dat hij een oppo had staan en een mediaplayer.
1f609.png
  Zijn reactie zou ik idd wel graag willen hebben...

Is de zon groter dan de maan? Heb je ze al eens naast elkaar gezet en gemeten? Zoniet zijn de discussies over de grootte van beiden pure speculaties.

...of misschien zorgt enige kennis ter zake ervoor dat er weinig te testen valt.

Nogmaals de vraag: Waarom zou een Oppo beter presteren dan een htpc? Omdat Oppo dat zegt? Omdat sommige gebruikers dat zeggen? Dan moet er toch iemand een uitleg kunnen geven waarom dat dan zo is.

Ja de zon is groter als de maan...dat is een geweten feit en te controleren.;)

Laat ons de vraag eens omdraaien ...waarom zou de htpc beter presteren dan een oppo?....

Heb vroeger effe een dune speler gehad en er was wel degelijk verschil in beeld tegenover mijne ud8004. ( en nee geen wisfull thinking.) waarom......dat kan ik u niet zeggen maar ze warene r wel.:p

Ja de zon is groter als de maan...dat is een geweten feit en te controleren.;)

Laat ons de vraag eens omdraaien ...waarom zou de htpc beter presteren dan een oppo?....

Heb vroeger effe een dune speler gehad en er was wel degelijk verschil in beeld tegenover mijne ud8004. ( en nee geen wisfull thinking.) waarom......dat kan ik u niet zeggen maar ze warene r wel.:p

Indien je hem bouwt mogelijk betere hardware.

Stefaan heeft geen htpc, enkel een macmini dacht ik, dat noem ik geen htpc
263a.png

Maarhet hangt van zoveel factoren af ..

Je kan met een htpc het erslechter laten uitzien of beter...

In vele testen komt Oppo bv altijd naar boven van beste speler. Prachtige beeldkwaliteit. Daarbij vgl ze dan met andere BR spelers. Dus daarin is er wel degelijk verschil volgens deze testen. Waarom zou er dan ook geen verschil zijn met een HTPC?   De hardware zal mss wel beter zijn in je HTPC maar dat is ook een samenspel van onderdelen en software. Bij Oppo en andere merken is dit ook maar zijn die perfect getest dat die compatibel zijn met elkaar. Daar draait dan ook andere software op waardoor je nog betere resultaten kan hebben.   Mss kan je het vgl met een PC en een Mac. Een PC is ook samengesteld uit verschillende onderdelen met daar een windows op. Bij Apple zijn die onderdelen perfect op elkaar afgestemd en vooral hetzelfde is ook gedaan met de software. Omdat dit is gebeurt kan je met mindere hardware van je Apple wel betere prestaties krijgen omdat de software daarop is afgesteld. Je kan dat ook zien met Android smartphones en de iPhone.

Zijn reactie zou ik idd wel graag willen hebben...

Sorry nog nooit een vergelijk gemaakt tussen mijn Oppo en bv. de Dune bij het afspelen van een blu-ray (het schijfje dus), kan er dus ook geen nuttige uitspraak over doen.

Voor mij belangrijkste was regio vrij voor alles dus zowel DVD als BD.

Indien je hem bouwt mogelijk betere hardware.

Stefaan heeft geen htpc, enkel een macmini dacht ik, dat noem ik geen htpc
263a.png

Mac Mini geen HTPC ... grapjas.

Back
Bovenaan