• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Jurassic World in 3D. Oké, maar sommige scenes wel zeer twijfelachtige CGI.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
sandervdw zei:
Jurassic World in 3D. Oké, maar sommige scenes wel zeer twijfelachtige CGI.
raar hé, dat anno 2015 men zo goede CGI kan maken, en toch dat niet te verwoorden verschil dat maakt dat het nep lijkt, of de kijker geen binding krijgt.

Sommuge filmmakers denken dat ze er alles mee kunnen doen.... (goedkoper, sneller, mogelijkheid om nadien te veranderen...)

Maar CGI komt het best tot zijn recht in een scène waarbij je eerst een goede basis hebt met animatronics. (Zowel naar visueel gevoel van realiteit als acteerprestatie als de reactie van de acteurs naar de omgeving of animatronics personage)

Yoda in eerste 3 vs laatste 3 Dino's Jurassic Park vs deze nieuwe. of 'specialekes' als Gremlins
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Een groot deel van de film vond ik nog wel meevallen hoor, maar bvb de eerste scene met de helikopter vond ik er heel raar uit zien. Sommige scenes met dino's waren ook wat raar, maar oke...

Het verhaal vond ik wel het minste van de "Sequels" van Jurassic Park. De inspiratie was duidelijk ver weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
San Andreas (2015): Voor wie een subwoofer heeft, zal wel serieus kunnen genieten van deze film, want voor het verhaal en de inhoud hoeft het niet...

Gewoon een honderd in dozijn rampenfilm, leuk om naar te kijken en daar houdt het op.

De Amerikaanse vlag op het einde was erover....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tja, Jurassic World, een mager en uitgemolken verhaaltje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Terminator Genisys in 3D

Film 7/10 been there done that....Khalisee niet echt fit voor de rol van Sarah Connor Geluid 9/10 heel wat sub geweld!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ook Terminater G gezien ,verhaal is uitgemolken ,beter gestopt na T2. 6.5/10 Geluid was idd goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Hier ook Terminator Genesis gezien. Soundtrack was inderdaad zeer goed, verhaallijn zoals verwacht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Jurrasic World in 3D 3D kon wel beter en de CGI zag er vaak plastiekerig uit. Verhaal was ook maar zo zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
RE:

broodro0ster zei:
Jurrasic World in 3D 3D kon wel beter en de CGI zag er vaak plastiekerig uit. Verhaal was ook maar zo zo.

Ook gezien gisteren. 3d was mager. Verhaal ook 7/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Jurrasic World,mager verhaal en de dino's zagen er toch niet goed uit... 7/10

Hopelijk zullen ze de reeks niet verder uit melken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Insidious 3:een prequel die niets toevoegt aan het verhaal ,meer dan enkele obligate jump scares heeft deze 'overbodige' film niet. Enkel voor de fans ! Toch nog een 7/10 omdat ik me bij momenten toch nog heb geamuseerd (madam minder).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
San Andreas. 4,5 Kost het nu echt zoveel om een echte auto van een berg te rijden/crashen? I.p.v. CGI. Vanaf dan was de toon gezet.
1f634.png


Beeld 6 3D was niet storend, met momenten goede eyecandy die het 3D effect versterken. (Vlekken op een autoraam ...) Maar relatief weinig effecten die in de kamer komen, nu en dan een rotor van de helicopter. Geluid 7 Atmos kwam er soms mooi door, helicopter, of bij sommige schokken het geluid van zand/ cementgruis dat naar beneden kwam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
mysteryliner zei:
San Andreas. 4,5 Kost het nu echt zoveel om een echte auto van een berg te rijden/crashen? I.p.v. CGI. Vanaf dan was de toon gezet.
1f634.png


Beeld 6 3D was niet storend, met momenten goede eyecandy die het 3D effect versterken. (Vlekken op een autoraam ...) Maar relatief weinig effecten die in de kamer komen, nu en dan een rotor van de helicopter. Geluid 7 Atmos kwam er soms mooi door, helicopter, of bij sommige schokken het geluid van zand/ cementgruis dat naar beneden kwam.
goeie 3d is absoluut niet continu effecten die in de woonkamer komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Skank zei:
goeie 3d is absoluut niet continu effecten die in de woonkamer komen
imo eerder omgekeerd zelfs. Hoe minder van die effecten, hoe liever.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Guardians of the Galaxy was awesome in 3D! Heb je die al gezien Mystery?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Skank" data-link="https://home-theater.be/topic/13-welke-film-hebben-jullie-zopas-gezien/?postID=35375#post35375"> goeie 3d is absoluut niet continu effecten die in de woonkamer komen </woltlab-quote> Klopt helemaal zei:
boot onderdelen die weggerukt worden terwijl de boot verder vaart, breng dit dan extreem in 3D de kamer binnen. Gigantische rukwinden & vliegende brokstukken door een neerstortend gebouw, laat de brokstukken binnen vliegen! Een vallende baksteen nipt langs het personage of camera .... [/SPOILER] Dit zijn zaken die in dit soort films continu gebeuren.

Ze komen snel in beeld, en zijn even snel weer weg, zodat eventuele problemen van je 3D niet of amper zichtbaar zullen zijn. Het beste recept om ten volle 3D te gebruiken, of overgebruiken zoals enkele andere zaken in dit soort film.

Dat was nu niet, en naar mijn mening een gemiste kans.



<woltlab-quote data-author="broodro0ster"] Guardians of the Galaxy was awesome in 3D! Heb je die al gezien Mystery?
ja, maar al een tijdje geleden.... Maar inderdaad goed dacht ik!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Wil San Andreas ook zien, maar ik wacht wel tot ik m'n Atmos speakers terug draaiende heb :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
Guardians of the Galaxy was awesome in 3D! Heb je die al gezien Mystery?
Inderdaad, zeer mooi! Deze is echt een van mijn favorieten als het op 3D animaties aankomt, qua real life 3D blijft dat voor mij Hugo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Andreas nog niet gezien in 3d, will tell
 
Laatst bewerkt door een moderator: