Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Bah, vond deze film uit nostalgische redenen meer dan meevallen hoorChr1st0f zei:Terminator Genisys: 6/10, veruit de slechtste uit de reeks.
Zo zie je maar dat beeld en geluid een film maken. En niet het verhaal... In tegenstelling tot wat velen bewerenmysteryliner zei:Terminator 2 Wat betreft effecten een pak beter dan de eerste, 6 beeld * 6 geluid *. weinig surround, buiten enkele effecten, en onderliggende soundtrack. Outfits van (future) resistant zien er ook te uniform uit, alsof het een georganiseerd leger is, en dat uniformen aan de lopende band gemaakt kunnen worden, In Salvation is de kleding dat wat men kan vinden, wat is een post-apocalyptische wereld ook zou zijn. ....de verzameling van schedels in willekeurige parken lijkt me ook belachelijk veel, alsof het een rij wachtende in six flags was op judgement day.
Terminator 3 Enorme generatiesprong, Het onderliggend verhaal, omgeving blijft bij deze minder hangen dan de vorige. Kristanna Loken is ook beter als eye Candy dan sergeant Candy.7 beeld 7 geluid
Terminator Salvation 7,5. Beeld 9. Geluid Geluid vind ik goed in deze, helicopters, a10's, HK's, transport airship, harvester robot, .... Geweldige keuze voor een demo om je subwoofer eens los te laten!
Het hangt ervan af. Er zijn amper rampenfilms met een goed verhaal, en dat zijn zeker niet allemaal slechte films. Daarnaast haalt een film met een goed verhaal (genre Shawshank Redemption, Schindlers List, Pulp Fiction) bitter weinig uit beter beeld/geluid.luckske zei:Auw, helemaal niet mee eens! Storytelling is (voor mij toch) véél belangrijker.
Visuals dateren, een verhaal veel minder - een goed verhaal nu, blijft een goed verhaal over 10 jaar. Als je je mening over een film laat leiden door de beeld en geluid, dan heb je jezelf toch helemaal niet laten opnemen door het verhaal of was het verhaal zo slecht dat je gewoon de hele tijd op beeld en geluid let.
Beeld en geluid dragen zeker bij tot de ervaring, daar niet van, maar enkel beeld en geluid is geen recept voor een goede film. Toch niet bij mij.
Ja akkoord maar toch zoals ik zei Ik ben er 100% zeker van dat als hij toen in de tijd T2 gezien had, en nu de vervolgen, dat zijn cijfers ook andersom waren......luckske zei:Auw, helemaal niet mee eens! Storytelling is (voor mij toch) véél belangrijker.
Visuals dateren, een verhaal veel minder - een goed verhaal nu, blijft een goed verhaal over 10 jaar. Als je je mening over een film laat leiden door de beeld en geluid, dan heb je jezelf toch helemaal niet laten opnemen door het verhaal of was het verhaal zo slecht dat je gewoon de hele tijd op beeld en geluid let.
Beeld en geluid dragen zeker bij tot de ervaring, daar niet van, maar enkel beeld en geluid is geen recept voor een goede film. Toch niet bij mij.
Je vergeet de OST/score (valt niet onder 'geluid' an sich). Geen goede film zonder goede/betere score (soundtrack). De twee gaan dikwijls en veel hand in hand samen. Een score kan een film zelfs opsmukken en kan een eigen (muzikaal) leven gaan leiden ook nog eens. Dan is dat 2x genieten. Wordt veel te weinig aandacht aan besteed trouwens vind ik (bij reviews/recensies), terwijl dit zwaar bepalend is voor de algehele impact/sfeer/gemoedstoestand van een prent.luckske zei:Beeld en geluid dragen zeker bij tot de ervaring, daar niet van, maar enkel beeld en geluid is geen recept voor een goede film. Toch niet bij mij.
Geef ik je ook 100% gelijk in. Een goede soundtrack brengt enorm veel bij aan een film en kan de sfeer inderdaad helemaal neerzetten.ToothLess zei:Je vergeet de OST/score (valt niet onder 'geluid' an sich). Geen goede film zonder goede/betere score (soundtrack). De twee gaan dikwijls en veel hand in hand samen. Een score kan een film zelfs opsmukken en kan een eigen (muzikaal) leven gaan leiden ook nog eens. Dan is dat 2x genieten. Wordt veel te weinig aandacht aan besteed trouwens vind ik (bij reviews/recensies), terwijl dit zwaar bepalend is voor de algehele impact/sfeer/gemoedstoestand van een prent.
Ik heb ook wel zo een aantal films waar de soundtrack voor mij heel veel toevoegt (Gladiator, Perks of being a wallflower, chariots of fire, Conquest of Paradise, ...). Het kan enorm veel bijbrengen (vooral de "bombastische" soundtracks dan). Een film die bvb schreeuwt om een goeie soundtrack vind ik Avatar, maar daar kan ik mij jammer genoeg niets meer herinneren van de soundtrack...luckske zei:Dat klopt ook allemaal, ik denk wel dat het een beetje afhankelijk is van het genre. Bij een rampenfilm zit er geen diepgaand of enorm uitgewerkt verhaal in, maar dat zoek ik daar ook helemaal niet in.
Tegenwoordig moet alles ook luider, dieper en meer knallen en dat verkoopt natuurlijk (guilty as charged), maar voor mij blijft het verhaal toch wel altijd primeren. Natuurlijk is het ook maar 1 onderdeel van een film en vult alles elkaar aan.
Geef ik je ook 100% gelijk in. Een goede soundtrack brengt enorm veel bij aan een film en kan de sfeer inderdaad helemaal neerzetten. Bijvoorbeeld afgelopen weekend naar Jurrassic World gekeken en in het begin krijg je op een bepaald moment het nieuwe park te zien in een mooi shot en hieronder de soundtrack van de eerste Jurrasic Park, dat bracht dit schot enorm veel kracht bij en droeg ineens ook de 'emoties' van de eerste film met zich mee. Trouwens, ook een ander mooi voorbeeld is de film It Follows, prachtige 80s soundtracks wat de film een speciale sfeer geeft.