• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Prisoners idd erg goed maar ook eye in the sky vond ik erg goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Pan's Labyrinth gezien. Beetje WTF gevoel. Ik had een film à la Harry Potter en Chronicles of Narnia verwacht, maar de film is toch een pak gruwelijker. Voor mij hoefde de Tarantino-achtige scenes niet echt in deze film.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.169
72
58
Shallow water en pacific rim en oblivion op den oppo ...

Shallow water uhd : tja een dertien in een dozijn verhaaltje vrij ongeloofwaardig maar ze moeten toch eens den originele jaws vervangen blijkbaar . Beeld n geluid waren in orde .

Pacific rim uhd : hierbij ging het mij niet echt meer om het verhaal maar eerder om de kleuren en de gebruik van hdr...was ook een film die eindelijk eens gebruik maakte van de hele plaat van de oled beeldvullend dus zonder banden. Het beeld was heel goed te noemen en geluid was top.

Oblivion uhd : wederom verhaal hier ondergeschikt ga ik me dus niet over uitspreken. Wat ik wel heb vast gesteld bij deze schijf is dat er af en toe wat hickups in het beeld zaten (het24p gestotter ) en de oppo verloor éénmaal de tracking met het geluid..nadien herstelde deze zich wel maar toch een second of 6 zonder geluid gezeten. Soms kon ik nog grain vaststellen in het beeld maar overal was het beeld toch vrij scherp te noemen.

Kleine opmerking : heb de film eerst gezien met standaard settings op den oled isf 1 maar dan was het zwart grijs...om dit te verhelpen heb ik gewoon op den oled de helderheid met 5 trappen moeten verlagen en dan was het beeld veel beter. Dus nu ga ik de panna op dezelfde settings zetten en ga ik de filmen nog eens bekijken. Ben benieuwd.

Ook heb ik de hdmi kabel op den oppo moeten vervangen omwille van plots geen menu meer bij opstarten wat daarvoor wel ging .Raare is dat ik daarvoor een goedkope hdmi2.0 kabel gebruikte van 1,5 m en nu gebruik ik een kabel die maar hdmi1.4 is ( zo eentje van W&M nog ) en tot nu toe is het menu nietmeer weggevallen.

Pacific rim nog eens gekeken op de pana en op gebied van beeld en geluid evenwaardig aan de oppo.
Enkel moet ik hier de helderheid een klein beetje minder naar beneden zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.918
242
73
skoebiedoe zei:
Oblivion uhd : wederom verhaal hier ondergeschikt ga ik me dus niet over uitspreken. Wat ik wel heb vast gesteld bij deze schijf is dat er af en toe wat hickups in het beeld zaten (het24p gestotter ) en de oppo verloor éénmaal de tracking met het geluid..nadien herstelde deze zich wel maar toch een second of 6 zonder geluid gezeten. Soms kon ik nog grain vaststellen in het beeld maar overal was het beeld toch vrij scherp te noemen.
Ik heb al gelezen dat de beeldkwaliteit van de UHD slechter is dan de blu-ray
1f914.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
The Huntsman: Winter's War (2016): Beter dan de eerste met Kirsten Stewart, redelijk wat actie, wat humor en leuke cgi; 7/10 Wel eerste film die ik kijk met DTS:X en eerste film waar ik sync problemen heb via Kodi..
1f914.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
The Infiltrator: 7,5/10: Film speelt zich af in de jaren '80. Bryan Cranston speelt een undercover agent die zich verdiept in witwas praktijken van Pablo Escobar en Amerikaanse banken.


Snowden: 7/10: Biografie over 'de klokkenluider' snowden. Redelijk indrukwekkende film en sterke acteerprestatie van Joseph Gordon-Levitt.

James Bond Spectre: 6/10: Weinig vernieuwend aan deze film. Film zit vol clichés en te voorspelbaar op sommige momenten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Gisteren voor de 2e x naar Rogue One gaan kijken ...
Om eerlijk te zijn de eerste Star Wars screening waarbij ik in slaap ben gevallen... (al kan dat ook een beetje liggen aan het feit dat ik nog herstellende was van een griepje
1f634.png
).
De 2e screening van 'Awakens' was vorig jaar wel positief meegevallen. Ik merkte toen dingen op die zin hadden in het grotere geheel van het verhaal. Het was een goed teken.
Nu merkte ik vooral de zwakke plotwendingen op in het verhaal.

<woltlab-spoiler> De openingsscène met de kleine Jin en haar ouders was veelbelovend en riep eenzelfde soort emotie op als toen de nonkel en tante van Luke werden vermoord in 'A New Hope'.
Doodzonde dan ook dat het 'menselijke' in deze film verder weinig of geen plaats krijgt. Waarom is het niet Jins vader die met haar op het strand zit aan het eind van de film met de 'apocalyptische zonsondergang'? Dan was er tenminste nog interactie geweest tussen de vader en zijn volwassen dochter. Nu duurt de hereniging zo'n... 10 seconden?!? Als hij mee de plannen was gaan stelen, dan had de dochter haar vader ook geholpen met het uitwissen van zijn zonden.
In plaats daarvan kiest men voor een 'love intrest' (schijnbaar een acteur die bij vrouwen goed in de markt ligt - laat ik me thuis vertellen) die totaal geen chemie heeft met de hoofdrolspeelster en niets toevoegt aan de dramatiek van het verhaal (en ik heb een hekel aan z'n accent).

Een gemiste kans dus om in deze "brugfilm" de thema's uit New Hope, Empire (ontdekking van de gruweldaden van papa) en Return (kind en vader leggen het bij en overwinnen het kwade) te verenigen.
Als je erover nadenkt een fantastisch potentieel. Ik stel voor dat ze voor 2018 maar meteen een remake van Rogue maken!
1f44d.png


Plotzwaktes

De meest voor de hand liggende
Als je een piloot kan laten deserteren en ontsnappen met een videoboodschap... waarom dan niet de plannen erbij steken ... bespaart je een heel gedoe (en 95% van de film)
1f609.png

En ja, misschien stonden de plannen wel in het bericht, maar dat Jin dan 'vergat' het mee te graaien voor ze op het nippertje ontsnapte aan de aardverschuiving... is dan een nog grotere plotmisser.
Het kan natuurlijk ook nog zijn, dat er later een film komt over hoe de Keizerlijke piloot kon deserteren en ontsnappen met de videoboodschap!
1f61b.png


Jedi tempel beschermers "Laurel en Hardy"
(de dikke en de (blinde) dunne - voor de jongere lezer ... youtube)
Heel het "The Force is with me, i am One with The Force"-gedoe, komt bij de 2e visie behoorlijk 'onozel' over. En als dit de enige 2 beschermers waren van de roemruchte Jedi tempel, dan is het triestig gesteld. De 'dikke' gelooft er blijkbaar zelf niet al te veel van en de blinde net iets te veel.
En 'Jezus', je moet eens letten op de geluidseffecten wanneer de blinde de stormtroopers 'afranselt', 'slaag geeft', 'ten woestijngronde richt' met zijn overmaatste saté stokje. Je hoort letterlijk het hout wegkaatsen op de plastic harnassen! WTF?!? </woltlab-spoiler> Bij beide voorstellingen heb ik trouwens niemand horen lachen. De weinige humor kwam van de ' robot van dienst' K 2SO een soort van "C3PO on steroids". Maar hij had het publiek duidelijk niet mee.

Algemeen genomen stuit het me toch echt wel tegen de borst hoe de visuele merchandising, sinds de overname door Disney, is geëvolueerd van een focus op 'Het Goede' naar een vrijwel uitsluitend weergeven van 'Het Kwade'. Stormtroopers, Darth Vader en Kylo Ren zijn dé posterboys van kaften, poster, bedlinnen, enz.
De "sympatie voor de slechterik" is in onze maatschappij de laatste jaren in die mate doorgedrongen tot de realiteit, dat niemand dat nog langer kan afdoen als 'onschuldig'. En dat voor sprookjesfabriek Disney die ons als kinderen zo zeer waarschuwde voor "Het kwade".

(sorry dat ik me even liet gaan ... ik vul dit trouwens nog wel wat verder aan in de komende dagen)
May The Force be with You ...ALLWAYS
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
Deepwater Horizon, "over de grootste milieuramp uit de Amerikaanse geschiedenis", edoch, de film toont enkel wat er gebeurde op het boorplatform *kaboem* en dan stopt het verhaaltje... 5/10

Maar toch wel 8/10 voor de Atmos track - die heeft een echte meerwaarde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
A*Brand NewBox zei:
Algemeen genomen stuit het me toch echt wel tegen de borst hoe de visuele merchandising, sinds de overname door Disney, is geëvolueerd van een focus op 'Het Goede' naar een vrijwel uitsluitend weergeven van 'Het Kwade'. Stormtroopers, Darth Vader en Kylo Ren zijn dé posterboys van kaften, poster, bedlinnen, enz.
De "sympatie voor de slechterik" is in onze maatschappij de laatste jaren in die mate doorgedrongen tot de realiteit, dat niemand dat nog langer kan afdoen als 'onschuldig'. En dat voor sprookjesfabriek Disney die ons als kinderen zo zeer waarschuwde voor "Het kwade".
Phoehah - dat is toch wel echt ver gezocht weer vind ik. Naar analogie met het Sint en Pieten verhaal - ze maken de mensen gewoon gek tegenwoordig!
Vroeger speelden wij cowboy en indiaan - wie 'de slechte' of ' de goede' was laat ik maar in het midden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Inferno : Het boek was beter (volgens m'n vrouw)
5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Conjuring 2: Eerste horror in men cinematje...direct er boenk op
1f606.png
9/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
DEepwater horizon, kon mij zeker boeien en geweldig lekker laag hier in. Gruwelijk lekker met de dubbele pb1000 bij momenten. 7/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
The Jungle Book (2016): Leuke film! Niet altijd overtuigd door het acteren van Mowlgi, maar zeer vermakelijke film.

Bridge of Spies: gho, ik had een hele andere film verwacht vol actie toen ik begon te kijken. Viel dus wat tegen.. zal in zijn genre best een goede film zijn.

Now You See Me 2: vermakelijke film, maar de eerste vond ik net iets beter. Atmos track was soms wel de moeite

TMNT 2: meh, meer van verwacht.

Marauders: Skip! Niet de moeite waard en de verhaallijnen lopen kriskras door elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
The girl on the train :heb ik toch meer van verwacht ,goed voor 1 kijkbeurt 6/10

Re-watch Rise ot the planet of the Apes: Deze film pakweg 6 jaar geleden gezien en kvond hem toen zeker niet slecht,ook na een tweede kijkbeurt nu vind ik deze eigenlijk wel een goede film 7.5/10

Binnenkort Dawn of the planet of the apes nog eens zien (volgens dat ik me herinner was deze ook niet slecht)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Die zijn allebei idd goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Sing 8/10
Een film die de grappige trailer waarmaakt. Er zat trouwens een act in de film die nòg grappiger was dan die uit de trailer. Waarom kregen de "Red Panda Girls" geen grotere rol indeze film?!?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Storks (2016) - 6,5/10

Leuke film om tussendoor te kijken. De film loopt continu door en heeft eigenlijk nergens echt trage stukken wat zeer positief is. De humor vond ik voor 75% geslaagd, soms zaten er geniale stukken tussen maar soms ook wel eens een "meh" momentje. Al bij al geen slechte film maar kan qua verhaal / humor toch niet tippen aan Pixar films.
 
Laatst bewerkt door een moderator: