• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= John Wick</strong> (2014)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: R[/small]<hr> Ik vond de film eigenlijk wel goed. Vooral bekeken door de reclame voor het vervolg maar eigenlijk best een goeie actie-film. </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
8.png
<strong>8
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Moana</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 107 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG[/small]<hr> Film zit goed in elkaar, humor is dik oké. Disney lijkt zich serieus te herpakken op vlak van animatiefilms de laatste jaren </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
8.5.png
<strong>8.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.778
427
98
Earth
Moana: Schitterende animatie. Wederom topper van disney. Prachtig gemaakt, top geluid en leuk verhaal. Na frozen, opnieuw een vette hit ! Aanrader 9/10
Deepwater horizon: Leuk 7,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.691
212
73
broodro0ster zei:
Ik heb er mij ook goed mee geamuseerd. Vooral de discotheek scene vond ik heerlijk. En op -5dB van referentie niveau knalde dat enorm goed
1f606.png
Yups, gisteren ook gezien. Gemiddeld verhaaltje natuurlijk, maar de club-scenes & de daarin gemixte muziek klinken wel best vet.
Echter ... ik hou het op een -11dB
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Logan (2017) - 8/10

Ik wist niets over deze film, geen trailers gezien en wist zelfs niet dat deze R-rated ging zijn. Dus holy shit, die eerste paar minuten van de film vielen m'n ogen bijna uit mijn hoofd. Dit is dé Wolverine zoals hij altijd had moeten zijn, gewoonweg bruut. Het verhaal in de film voelt ook zeer goed, ze doen er geweldig aan door geen duizenden subplots te hebben, heel de film blijft eigenlijk rond hetzelfde verhaal draaien waardoor elke scéne er net dat tikkeltje beter uitkomt naar mijn mening. Je kan deze film eigenlijk amper als een comic book movie zien, het is een geweldige actie/drama film die zich "toevallig" in het X-Men universum afspeelt.

+ Geweldig om eens te zien wat er mutanten krachten gebeurd vanaf de gebruiker oud, ziek of stervend is. Die psychische aanvallen die professor X heeft zijn gewoonweg geweldig.

+ X-23, een van de beste acteerprestaties die ik ooit door een kind heb weten neerzetten. En ik merkte het gewoonweg dat 3/4 van de zaal geen idee had wie of wat X-23 is :p

+ Damn, die scéne waar Charles sterft en Logan hem probeert duidelijk te maken dat hij het niet was, echt een tear-jerker moment.


- De R-rating is echt geweldig in deze film, maar ze gaan er op 1 vlak echt te ver in voor mij. En dat is eigenlijk de hoeveelheid scheldwoorden die Professor X gebruikt. Zelfs met de ziekte die hij heeft in deze film vind ik dit compleet tegendraads zijn tov het personage dat we de voorbij 17 jaren hebben leren kennen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Benieuwd naar die Logan..

Fantastic beasts and where to find them 7,5/10
Gekeken samen met de vriendin (grote HP fan); Enkele zeer mooie plaatjes (de beesten zijn inderdaad fantastisch), geluid bij de "Creedence/Koenraad" scenes is heftig
1f61b.png
; Al bij al vermakelijk filmpje dat mss wel meer op een adolescent publiek mikt;
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Cramer zei:
Benieuwd naar die Logan..

Fantastic beasts and where to find them 7,5/10
Gekeken samen met de vriendin (grote HP fan); Enkele zeer mooie plaatjes (de beesten zijn inderdaad fantastisch), geluid bij de "Creedence/Koenraad" scenes is heftig
1f61b.png
; Al bij al vermakelijk filmpje dat mss wel meer op een adolescent publiek mikt;
Mmh, ik vond eigenlijk net het tegenovergestelde. Ik vond dat het leek alsof die film grotendeels draait om de beasts leuk in beeld te krijgen. Terwijl de HP-films wel een vrij volwassen verhaal hebben eigenlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik had bij Fantastic Beasts eigenlijk continu het gevoel dat dit 2 totaal verschillende waren. Je had het Fantastic Beasts verhaal en het Creedence verhaal, passen naar mijn mening totaal niet samen in dezelfde film. Ze hadden beter gefocust op een van de 2 (logischerwijs het Fantastic Beasts) verhalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/13-welke-film-hebben-jullie-zopas-gezien/?postID=45976#post45976" data-author="sandervdw"> Mmh, ik vond eigenlijk net het tegenovergestelde. Ik vond dat het leek alsof die film grotendeels draait om de beasts leuk in beeld te krijgen. Terwijl de HP-films wel een vrij volwassen verhaal hebben eigenlijk.
</woltlab-quote> Een volwassen verhaal waar de protagonisten toch een paar schoolkindjes zijn dan.. In stranger things ligt dat bvb anders, maar die eerste HP-films lijken toch echt op een jong publiek gericht... Mss is het omdat ik ze nooit gezien heb toen ik jonger was...don't shoot me (LOTR was veel 'cooler')
1f604.png
Pas op, heb er nu wel meer appreciatie voor;

@Carrion Mss is de eerste film uit het nieuwe kwintet een algemene voorstelling en worden de volgende films meer 'uitdiepingen' ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Cramer zei:
Carrion</woltlab-metacode> Mss is de eerste film uit het nieuwe kwintet een algemene voorstelling en worden de volgende films meer 'uitdiepingen' ...
Klopt hoor. Eerste films (en boeken) zijn nog geschreven met kinderen als doelpubliek. Het is pas vanaf boek/film 3 dat er een switch komt in volwassenheid. Ook ergens logisch, je moet het "universum" eerst uitgelegd krijgen en dat werkt beter met een luchtiger verhaal.

Ik vond trouwens de HP-reeks beter dan de LOTR-reeks :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
sandervdw zei:
Ik vond trouwens de HP-reeks beter dan de LOTR-reeks :p
gij menkeerd een serieuze vijs dan zenneuuuhhh
2757.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
djaxx zei:
gij menkeerd een serieuze vijs dan zenneuuuhhh
2757.png
Moest iedereen zelfde smaak hebben was er nooit een fiat multipla verkocht geweest en was de designer gevierendeeld geweest
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.778
427
98
Earth
Manchester by the sea
niet mn ding 6/10

The Girl on the train
8/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ilstino zei:
Moest iedereen zelfde smaak hebben was er nooit een fiat multipla verkocht geweest en was de designer gevierendeeld geweest
Ik hoop dat dat ook gebeurd is? :p

Maar ik vind de LOTR films wel grafisch indrukwekkend etc, maar qua verhaal is dat gewoon absurd langgerekt. Als je destijds de eerste bij de release gezien hebt, zit je met een film over iemand die vertrekt op een tocht (en that's pretty much it) en dan kon je dus een jaar wachten om het vervolg van uw verhaal te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
sandervdw zei:
Ik hoop dat dat ook gebeurd is? :p

Maar ik vind de LOTR films wel grafisch indrukwekkend etc, maar qua verhaal is dat gewoon absurd langgerekt. Als je destijds de eerste bij de release gezien hebt, zit je met een film over iemand die vertrekt op een tocht (en that's pretty much it) en dan kon je dus een jaar wachten om het vervolg van uw verhaal te zien.
Ik hoop da stiekem idd ook. Zo heb je wel meer films . Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van alle films. Ik krijg bv geen genoeg van de superhero movies terwijl er velen dit al beu zijn . Ze blijven bv ook fast & furious films maken terwijl het originele concept helemaal niet meer gevolgd wordt. Er zijn nog wel zo'n reeksen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.169
72
58
Zolang de massa blijft komen en de kassa blijft rinkelen....kijk naar aliens.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.551
164
66
ilstino zei:
Moest iedereen zelfde smaak hebben was er nooit een fiat multipla verkocht geweest en was de designer gevierendeeld geweest
Een beetje een scheefgetrokken vergelijking vind ik.
Ten eerste denk ik niet dat mensen die een fiat multipla kopen omwille van het mooie design.

Ten tweede ben ik ervan overtuigt als ge een pol start op het internet welke auto het mooiste design heeft vb. De fiat multimla vs. een mooie sportwagen meer dan het overgrootte deel zal kiezen voor de sportwagen.

Als ik min of meer een oordeel moet vellen over een film vind ik de imdb of rotten tomato’s wel een goeie refenties. Als een film daar slecht scoort is er meestal wel een teken aan de wand.
Er bestaan nu eenmaal goeie en minder goeie films, niet?

Of iemand nu een voorkeur heeft vr. Lotr pf hp heeft denk ik weinig met goeie smaak te maken, maar meer met bepaalde karaktertrekjes of bepaalde voorgeschiedenis, of het gevoel op het moment zelf.

Sommige films zijn een feest voor het oog en/of oog andere houden je dan weer in suspends of raken een gevoelig snaar....
De beste kunnen waarschijnlijk een aantal zaken kombineren
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
moana 8/10 Disney is de laatste jaren sterk bezig . Een leuke frisse wind . The rock is ook geweldig in deze film Logan 9/10 waardig afscheid van wolverine en een voorbeeld van hoe een superhero film kan zijn zonder volledige steden te hoeven vernietigen en toch genoeg impact te hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Nocturnal Animals</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 116 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: R[/small]<hr> Redelijke goeie thriller! </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
7.png
<strong>7
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator: