• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= The Book of Life</strong> (2014)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG[/small]<hr> Ik had deze film dus nog niet gezien en tot mijn grote verassing was het eigenlijk een zeer goede film! Zat leuk in elkaar en verveeld niet... </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
8.png
8 / 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review [/sub]

[sub]http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#?format=html[/sub]
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Sing (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 108 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG[/small]<hr> Ik had dus een muscial in animatie film vorm verwacht, maar dat was zeker niet het geval.. De film werd goed gebracht, het verhaal was leuk en de songs, tjah, te zien welk genre je graag hoort zeker? </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
7.5.png
<strong>7.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ook Sing gekeken. Ik keek er wel naar uit, animatiefilm over dieren die gaan zingen, kon eigenlijk niet missen.
Uiteindelijk vond ik hem oké. Sommige stukken zijn echt leuk (Ik vond Gunther bvb hilarisch) maar andere stukken zijn dan weer te melig gebracht. Hoewel ik verwacht had dat dit de beste animatiefilm van het voorjaar ging worden, vond ik bvb Moana echt beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Doctor strange 8/10
Echt pareltje qua design, leuke actie en paar geestige momentjes; Let wel op dat er 2 creditscenes zijn
1f61c.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.778
427
98
Earth
Cramer zei:
Doctor strange 8/10
Echt pareltje qua design, leuke actie en paar geestige momentjes; Let wel op dat er 2 creditscenes zijn
1f61c.png
Super he,
in 3d gezien? een must in 3d , echt subliem
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.691
212
73
Net nog even Kingsmen : The Secret Service gezien, maar dan wel op de 65" TV in de 4K/HDR versie.

Wauw, wat een plaatje. Detaillering en HDR geven echt wel een bijkomende dimensie.
Voor geluid moest ik helaas genoegen nemen met m'n Libratone Zipp, maar daar komt precies toch ook aardig wat uit als het moet
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Sing (2016) 7.5/10
Kwas aangenaam verrast bij deze film. Beter als m'n verwachtingen en een paar keer goed gelachen
263a.png


Suicide squad (2016) 6.5/10
Het geluid vond ik erg goed, maar de film ok, maar geen hoogvlieger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
De Premier</strong> (2016) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 6.7 | Genre: Thriller | Runtime: 115 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: N/A[/small]<hr> Voor mij een dikke tegenvaller qua alles eigenlijk... plot, acteerwerk, muziek loft style... ok, misschien een 'betere' televisiefilm voor één later, maar kom ja, den vlaamschen film wat sponsoren blijft mijn motto
263a.png
... </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
4.png
<strong>4
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.551
164
66
jvanhambelgium zei:
Net nog even Kingsmen : The Secret Service gezien, maar dan wel op de 65" TV in de 4K/HDR versie.

Wauw, wat een plaatje. Detaillering en HDR geven echt wel een bijkomende dimensie.
Voor geluid moest ik helaas genoegen nemen met m'n Libratone Zipp, maar daar komt precies toch ook aardig wat uit als het moet
1f609.png
Dat zal vnml. te maken heben met een goeie upscaler in je TV.
volgens mij is de film opgenomen in 2k zonder hdr.
Meer info vind je hier terug: https://shotonwhat.com/kingsman-the-secret-service-2014 alsook op imdb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
2001: A Space Odyssey (1968) - 6/10
Ik weet dat ik hierdoor de kans loop om gelynched te worden, maar eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan. Begrijp me niet verkeerd, hoe ze sommige zaken en effecten in beeld brengen zijn voor die tijd absoluut revolutionair, maar het verhaal is maar "meh" om het zo te zeggen. Sommige zaken en scènes waren zo verschrikkelijk lang uitgerekt, de film had makkelijk een half uur korter kunnen zijn. Minuten lang hetzelfde trage shot waarin niets gebeurd, en vaak ook dezelfde shots die hergebruikt worden. Ik snap het het achterliggende idee van waar we vandaan komen als mensheid en waar we naartoe gaan maar voor mij is dit absoluut niet het geweldige meesterwerk dat vaak beweerd wordt.

Dat deze film de basis is voor veel sci-fi films die erna kwamen zal ik absoluut niet ontkennen, maar dat maakt het er voor mij persoonlijk geen betere film op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Passengers</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 116 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Romantiek in space! moet kunnen en helemaal niet verkeerd. Goeie (vooral spacy) muziek van Thomas Newman. </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.5.png
6.5 / 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Patriots Day (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.5 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 133 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: R[/small]<hr> Ziet er iemand iets verkeerd aan deze filmposter, waarbij de Amerikaanse vlag afgebeeld wordt ahv schoenveters...? Ik vond het goed gevonden - de veters werden een soort symbool voor de verbondenheid en diversiteit voor de inwoners van Boston (en bij uitbreiding de hele Amerikaans Natie natuurlijk). Wat doet het filmhuis? Ze verbiedt deze filmposter te gebruiken voor de filmvertoningen: in de plaats komt er een flik met getrokken wapen op het toneel... ik snap er niet te veel van
263a.png
</td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.5.png
<strong>6.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
krikri zei:
Dat zal vnml. te maken heben met een goeie upscaler in je TV.
volgens mij is de film opgenomen in 2k zonder hdr.
Dat klopt niet helemaal, de film is inderdaad gemastered in 2K, maar de upscaling is gedaan voor deze op bluray werd gezet.

Hieronder ook gewoon wat informatie voor die wat het zou interesseren ;).

Er wordt ook nooit in HDR opgenomen. Zogoed als elke (professionele) videocamera is instaat in HDR op te nemen, dit noemen ze het dynamisch bereik van een sensor en wordt uitgedrukt in stops. Bijvoorbeeld sommige RED camera's hebben 18 stops dynamisch bereik. Simpel gezegd 18 stappen tussen het lichtste licht en donkerste donker van een beeld.

Een standaard scherm kan ongeveer 5-7 stappen weergeven, een HDR meer (maar ik durf niet zeggen hoeveel en vind het ook niet direct.)

Bij professionele producties wordt ook altijd in 'LOG' opgenomen, daarmee worden die 18 stappen eigenlijk bij elkaar geduwd zodat ze dezelfde plaats innemen als 5-7 stappen, wat overeenkomt met rec709. Wat resulteert in een dood en levenloos beeld, maar de color grader wel immens veel mogelijkheden geeft omdat alle data er wel is, maar hij die gewoon moet uit elkaar trekken als het ware.

Bij HDR en dus rec.2020 is meer plaats voor die stops en is er geen nood om de bovenste en onderste stops weg te gooien. Maar daar wordt nog niet vaak in gewerkt voor zo ver ik weet (maar qua cinema producties ben ik ook niet helemaal op de hoogte)

Bij een gewone opname (zoals vb bij een iPhone) worden de onderste en bovenste stappen weggegooid omdat deze toch niet zichtbaar zijn op die schermen. Beetje zoals MP3 doet met de hoge frequenties.

Overigens komt de iOS app 'Filmic Pro' met de mogelijkheid om in log op te nemen voor enkele iPhones.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.551
164
66
lukske bedankt om dit even toe te lichten.
Zijn we hier niet hdr en 4k door elkaar aan het gooien? Mezelf inkluis trouwens.

Zou wel voer kunnen zijn voor een nieuwe topic.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
Passengers 6.5/10
Het beeld was dik in orde en die shots van het spaceship en de ruimte waren dik in orde. Zo'n hotel kamer zou ik ook wel eens willen.
De atmos soundtrack was ook zeer goed vond ik. Alleen het verhaaltje was iets minder vond ik, maar al bij al kan het er wel door.

Patriot Day 7/10
Goede film. Ze hebben het vrij spannend kunnen houden. Ik ben alleen wel benieuwd naar wat er echt is en wat er in scene is gezet voor de film, want heb gehoord dat niet alles correct is.

krikri zei:
lukske bedankt om dit even toe te lichten.
Zijn we hier niet hdr en 4k door elkaar aan het gooien? Mezelf inkluis trouwens.

Zou wel voer kunnen zijn voor een nieuwe topic.
Lukske zegt zowel iets over 4K als HDR :p Voor mij is het in elk geval duidelijk.
Bedankt Luckse om dit even toe te lichten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.778
427
98
Earth
Passengers
Beeld was lekker, ik heb hem beneden bekeken dus kan niet veel zeggen over de soundtrack.
Film zelf vond ik wat mager.
6,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
Carrion zei:
2001: A Space Odyssey (1968) - 6/10
Ik weet dat ik hierdoor de kans loop om gelynched te worden, maar eerlijk gezegd vond ik er niet veel aan. Begrijp me niet verkeerd, hoe ze sommige zaken en effecten in beeld brengen zijn voor die tijd absoluut revolutionair, maar het verhaal is maar "meh" om het zo te zeggen. Sommige zaken en scènes waren zo verschrikkelijk lang uitgerekt, de film had makkelijk een half uur korter kunnen zijn. Minuten lang hetzelfde trage shot waarin niets gebeurd, en vaak ook dezelfde shots die hergebruikt worden. Ik snap het het achterliggende idee van waar we vandaan komen als mensheid en waar we naartoe gaan maar voor mij is dit absoluut niet het geweldige meesterwerk dat vaak beweerd wordt.

Dat deze film de basis is voor veel sci-fi films die erna kwamen zal ik absoluut niet ontkennen, maar dat maakt het er voor mij persoonlijk geen betere film op.
Eindelijk iemand die mijn mening een beetje deelt
1f604.png
Begon er destijds bijna aan te twijfelen of ik dan wel een echte filmliefhebber was...want ik kon deze oerklassieker totaal niet smaken... Thumbs up voor deze review
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.551
164
66
broodro0ster zei:
Lukske zegt zowel iets over 4K als HDR :p Voor mij is het in elk geval duidelijk.
Bedankt Luckse om dit even toe te lichten!
hmmm das waar.
Dus als ik het goed begrijp worden er twee dingen uitgevoerd...

1. Uit het bronmateriaal - wat ingeval van kingsman inblijkbaar in 2k is opgenomen - wordt voor de 4 k release eertst de hdr info op 2k gebruikt en daarna worden er artificieel geupscaling gedaan naar 4k, juist of verkeerd?


Waarom is het dan nie mogelijk de 2k release met hdr uit te brengen...als die info er toch inzit...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Klopt grotendeels, hoogstwaarschijnlijk werd er zelfs in 4K of hoger gefilmd (vb Hobbit is gefilmd in 5K en gemastered in 2K), maar omwille van kosten, opslag, tijd,.. e.d worden ze bewerkt/gemastered op 2K (niet te verwarren met Full HD - dit is het cinema formaat)
<woltlab-quote> The CGI black hole in Interstellar took Some individual frames took up to 100 hours to render, the computation overtaxed by the bendy bits of distortion caused by an Einsteinian effect called gravitational lensing. In the end the movie brushed up against 800 terabytes of data. </woltlab-quote> In feite staat resolutie los van HDR. Enkel is voor de consumenten beslist dat dit enkel komt naar UHD blu-rays, samen met het benodigde bt.2020 kleurenruim.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.122
324
113
krikri zei:
hmmm das waar.
Dus als ik het goed begrijp worden er twee dingen uitgevoerd...

1. Uit het bronmateriaal - wat ingeval van kingsman inblijkbaar in 2k is opgenomen - wordt voor de 4 k release eertst de hdr info op 2k gebruikt en daarna worden er artificieel geupscaling gedaan naar 4k, juist of verkeerd?


Waarom is het dan nie mogelijk de 2k release met hdr uit te brengen...als die info er toch inzit...
Niet zeker, maar dit is wat mijn idee er van is:

Ze upscalen zelf de 2K naar 4K omdat de consumenten dan niet afhankelijk zijn van de kwaliteit van de ingebouwde upscaler in hun TV. Op die manier kan iedereen van dezelfde kwaliteit genieten als ze het UHD schijfje kopen.
En wellicht kunnen die zware computers waar ze op renderen beter upscalen dan het processorke dat in de TV of beamer ingebouwd zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= John Wick: Chapter 2</strong> (2017)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: R[/small]<hr> Vond Chapter I stukken "beter" - vis et honor, we kunnen blijven doorgaan natuurlijk... </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.png
<strong>6
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator: