• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Beauty and the Beast 2017
7/10
De oorspronkelijke animatie van Disney was geweldig. Prachtige liedjes, combinatie van wat karikaturale personages (Gaston, Le Fou, Pendule, ed) met gevoelige momenten was zeer geslaagd.
Deze "live action" - weliswaar met de nodige CGI animatie- is daar sterk op gebaseerd. Hij mist bij momenten de 'swung' van het origineel en waar het verhaal wordt uitgebreid, wordt het gewoon te traag.
Deze Belle is ook minder fris dan de geanimeerde versie.
In ugc Antwerpen was de projectie ook heel duister en de klank niet muzikaal...
Kortom, in zijn geheel een beetje duister.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Snowden

Film was ok voor 1 keer. Enkel duurde hij minimum een uur te lang, totaal onnodig om deze 2u15 te laten duren. Ik vond john gordon levitt ook slecht in deze hoofdrol. Heb het niet echt met deze acteur. Verhaal is bekend en interessant maar mss beter voor een docu ipv hele film.

6/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Rogue One: A Star Wars Story (2016) - 7,5/10 </strong>

Leuke actiefilm die plaats vind in het Star Wars universum. Ik had eigenlijk wat schrik dat de film niet zou kunnen boeien aangezien je weet dat ze de plannen van de Death Star uiteindelijk toch te pakken krijgen maar ze slagen er toch in om een leuke, entertainende film te maken. Het eerste uur verloopt wat traag / schokkerig (ik heb gelezen dat dit door de vele reshoots komt) maar eens het effectieve plan om de Death Star plannen te stelen van start gaat is het non-stop actie tot het einde. Het enige dat me een beetje stoort is dan Jyn praktisch een 1 op 1 kopie is van Rey in The Force Awakens. Dat is eigenlijk het grote minpunt van Rogue One, de personages worden niet echt uitgewerkt waardoor het soms moeilijk is om je echt in te leven in de film. De tie-ins met A New Hope zijn zeer goed gedaan en het einde van Rogue One gaat perfect over naar A New Hope.

En die scéne met Darth Vader, damn, de beste 2 minuten van heel de film. <strong>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.168
72
58
Sausage party : Iets met worstjes en broodjes die opzoek gaan wat er nu gebeurt als ze de winkel verlaten....kga het kort houden ,slaapverwekkend ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
A Monster Calls</strong> (2016) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 108 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Of hoe je als puber niet gespaard blijft van miserie en je er toch uw hoofd moet bij neerleggen - BTW, Neesons stem als boommonster is VET! </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.75.png
6.75 / 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
Hidden Figures (2016) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 127 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG[/small]<hr> Respect voor alle (intelligente, gekleurde) vrouwen (uit de sixties)! De evidentie zelve?! Sommigen hebben nog wat werk voor de boeg... </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
7.5.png
<strong>7.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cramer

Member
18 jan 2015
138
1
23
10 Cloverfield lane: 8.5/10
Spannend van begin tot einde; Genoten van geluid ook.. Aanrader
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Assassin's Creed</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 115 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> We hebben deze film eens de kans gegeven, ik heb de spelletjes nooit gespeeld, dus veel ken ik niet van het verhaal. Het zag er kwa effecten allemaal leuk uit, ook de audio was zeer goed. Ik had liever gehad dat de film zich geheel in de 14de eeuw afspeelde, zou leuker zijn geweest. </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.png
<strong>6
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Logan: 9/10. Gewoon een super geweldige film, zeker een must see voor de fans van Wolverine;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
ik wilde deze film nog eens een herkansing geven. Ik herinnerde me dat ik hem vroeger niet al te vet vond. Nu, na een tweede kijkbeurt kom ik tot dezelfde conclusie. Werd op geen enkel moment mee in het verhaal gezogen, J.Depp vind ik echt niet goed als die hard gangster. Ook de manier van filmen deed me weinig in deze film. Teleurgesteld en spijt dat ik deze in mijn blu ray collectie heb(was een gift).

5.5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Passengers (2016) - 7,5/10 </strong>

Leuke space issolation film waarin het over het te vroeg wakker worden uit crysleep en de gedachte dat je leven eigenlijk voorbij is. De film toont op een goede manier de "leuke" eerste paar weken waarin je alles kan doen wat je maar wil maar toont daarna toch ook hoe zwaar de eenzaamheid zich op een bepaald moment begint door te drukken waardoor sommige beslissingen, hoe verschrikkelijk ze ook mogen zijn, toch begrijpbaar worden. Het hele einde van de film is wel redelijk voorspelbaar en over het algemeen doet de film niets nieuws. De visuals zijn wel zeer indrukwekkend en Chris Pratt draagt de film toch naar mijn mening.

Anyway: Tom Hanks kreeg Wilson, Chris Pratt krijgt Jennifer Lawrence.

De film had voor mij zoveel beter kunnen zijn als hij zou beginnen op het moment dat het personage van Jennifer Lawrence wakker wordt en dat wij (als publiek) ook pas op het moment dat zij te weten komt dat Chris Pratt haar opzettelijk wakker heeft gemaakt dat wij dit ook pas op dat moment zouden te weten komen. Nu weten we dit op voorhand en dat maakt de film toch redelijk voorspelbaar op sommige vlakken.

<strong>Malificent (2015) - 7/10


Gisteren op Vier gezien en was op zich niet slecht. Volgens mij was dit de eerste live action remake van Disney (correct me if wrong) en dat toont zich op sommige vlakken toch. Vooral de CGI ziet er minder uit, vooral als je vergelijkt met The Jungle Book terwijl er "maar" 2 jaar verschil tussen zit. Ik vond het wel interessant dat ze het verhaal toch aangepast hebben tegenover de originele tekenfilm. Op zich een leuk verhaal over hoe verraad door iemand die je dierbaar is je toch enorm kan veranderen als persoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
Assassin's Creed</strong> (2016) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 115 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Ik vond de film tegenvallen. De special effects zijn wel weer in orde, maar dat is tegenwoordig bij elke film wel zo. Acteerprestaties, verhaal, switchen tussen "werelden", ... vond ik allemaal wat teveel van het goede. In de game voelt het ook veel meer aan alsof je echt in de geschiedenis zit, terwijl het in de film eigenlijk continu blijft aanvoelen alsof het een droom is. </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.png
6 / 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
Why Him? (2016) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 111 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: R[/small]<hr> Goh, tussenin. Je weet wat je kan verwachten natuurlijk maar ik heb toch al betere romantische komedies gezien. Ik vind James Franco ook echt niet goed in deze rol. Veel van hetzelfde ook wel. </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.5.png
<strong>6.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
The Bye Bye Man</strong> (2017) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 3.8 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 96 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Voor de moeite allez - totale waste of time </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
2.5.png
2.5 / 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
Star Trek Beyond (2016) <td rowspan="2" align="right" valign="top"> </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 122 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Geen echte trekkie fan hier, maar wou'm toch nog eens zien omwille van de atmos track - had er wel wat meer van verwacht, van die track dan - ook muzikaal zit het in een dipje in vergelijk met vorige edities </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.png
<strong>6
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Hidden Figures</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 127 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG[/small]<hr> Leuke film, interessant verhaal. Ik had gevreesd voor een overdaad aan feminisme maar dat viel best mee. Het gaat véél harder over racisme dan feminisme en dat is in deze context ook terecht. Hoe het racisme uit die tijd in beeld gebracht wordt, is ook wel echt een eye-opener. Daarnaast is het ook wel interessant om te zien hoe ze zo low-tech een raket de ruimte in hebben kunnen krijgen, ook de spanning zit eigenlijk echt wel goed (al weet je natuurlijk wat er gaat gebeuren, zo is dat nu eenmaal bij waargebeurde verhalen). Aanrader die waarschijnlijk je vriendin ook leuk vindt! </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
9.png
<strong>9
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Race</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 134 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Toevallig 2 films over racisme kort na elkaar gezien. Ook weer een verhaal waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord had. Verhaal op zich is wel goed, ook goed in beeld gebracht. Het grote verschil met "Hidden Figures" is dat in "Race" vooral gaat over het racisme onder het nazi-regime. Dat weet iedereen en daar zijn mensen ook voor afgestraft. In Hidden Figures gaat het eerder over het "normale" racisme in Amerika wat veel minder vaak prominent wordt weergegeven. Ook vind ik Race echt focussen op racisme als hoofdonderwerp terwijl het bij Hidden Figures eerder een onderdeel van het omliggende verhaal lijkt. Maar al bij al zeker geen slecht film en een onderwerp waarover je misschien wel eens meer wil weten. (En eindeloos respect voor Luz Long btw) </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
7.5.png
<strong>7.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.301
125
73
<table cellspacing="0" cellpadding="6"><tbody>
<td style= Split</strong> (2016)</td> <td style= </td>
<td valign="top"> [small]IMDb: 7.5 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 117 min | <abbr title="Motion Picture Association of America">MPAA</abbr>: PG-13[/small]<hr> Ok, geen waauw gevoel hier, maar toch een van de betere thrillers - McAvoy deed dat wel goed! Hoewel de eega hem echt scary vond, mocht hij nog wat tandjes bijsteken naar mijn gevoel. Dat was dan ook mijn algemeen idee over de prent zelf: op dat puntje van de stoel heb ik niet echt gezeten. </td>
<td colspan="2" align="right">[small]
6.5.png
<strong>6.5
/ 10[/small]</td>
</tbody></table>
[sub]Genereer je eigen HTML code review[/sub]
 
Laatst bewerkt door een moderator: