• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

Dit weekend tegen alle kritiek in naar Jupiter ascending gekeken: 4/10 Channing Tatum met mascara, fifi gevechtjes, dwaas verhaal, .... ik kan niets positiefs vinden denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
The Salvation 7/10 Western
wayne.png
rocketlauncher.gif

Puttermansz zei:
Dit weekend tegen alle kritiek in naar Jupiter ascending gekeken: 4/10 Channing Tatum met mascara, fifi gevechtjes, dwaas verhaal, .... ik kan niets positiefs vinden denk ik.
Heb die ook nog op de "to view" lijst staan ... mischien maar beter gelijk wegkappen en terug 40Gbytes vrijmaken
1f609.png

Goed voorbeeld van "hoe verkloot ik een goed script/goeie film". Van Looy heeft zich laten vangen, hopelijk was z'n enige drijfveer eens een "hollywoodprent" te (kunnen) maken - Ik snap het niet goed, heel dat oorspronkelijk 'Loft' sfeertje is gewoon wég. Hadden ze tenminste de originele score behouden bv, dat zou er toch nog iets van overgebleven zijn. Wat een bad acting, ik had iets helemaal anders verwacht... 3/10

Mad Max Fury Roads in Metropolis Ultra 3D. Zowat de beste film in zijn genre (over-the-top actie), ik kijk veel liever naar dit soort films dan naar het zoveelste flauw afkooksel van de typische actie-thriller. Wel soms iets te veel nadruk op 3D...

ervaring ultra 3D: beeld is duidelijk feller met een brilletje op. Was eigenlijk de eerste keer dat ik vergat dat ik een 3d-bril op had. Ik weet niet of het door 4k, of het extra contrast komt, maar de beeldkwaliteit was echt fantastisch. Ik had het gevoel dat ik naar een gigantische 3D 4K OLED tv zat te kijken.

ervaring Atmos: het voegt zeker wat toe, maar het is nog steeds niet de revolutie die ik verwacht had.

Jupiter Ascending 5/10

Heb hem bekeken in 3D met Atmos. De 3D en scherpte was echt goed. En de atmos soundtrack groot en ruim.

Jammer van het verhaal...

Heb ondertussen een paar Atmos films gezien en ik vind het echt een meerwaarde als de soundtrack native atmos is. De upscaler kan ook mooie dingen doen, maar soms gaat ie de mist in. Maar native atmos soundtracks klinken echt geweldig! Die hoogte speakers hoor je meestal niet, maar de atmosfeer is er wel. Je merkt pas een (groot) verschil als je naar de gewone True-HD track switched

Heb ondertussen een paar Atmos films gezien en ik vind het echt een meerwaarde als de soundtrack native atmos is. De upscaler kan ook mooie dingen doen, maar soms gaat ie de mist in. Maar native atmos soundtracks klinken echt geweldig! Die hoogte speakers hoor je meestal niet, maar de atmosfeer is er wel. Je merkt pas een (groot) verschil als je naar de gewone True-HD track switched
Fijn om lezen dat Atmos je zo goed bevalt, de setup zal dan wel een blijvertje worden, zekers
263a.png
Ik vraag me af of het upscalen in de toekomst naar nog een niveau hoger kan gebracht worden?

Ja, een blijvertje is zeker
263a.png
Zeker als er meer Atmos films gaan komen. En hopelijk zal binnenkort alles Atmos of DTS:X zijn.

Voor gewone films is het een compromis vind ik. Die atmosfeer is er vaak wel en de bubble is mooier, je zit er dan echt in. Maar soms worden geluidjes echt fel en lokaliseerbaar door het hoogte kanalen gestuurd. En dat stoort wel. En vaak klopt het ook niet met wat je op het scherm ziet.

Bij Jupiter Ascending werden ze echt wel goed en subtiel gebruikt. Ik benieuwd naar de volgende Atmos releases!

unbroken met atmos

Een mooie film voor een met een verhaal dat toch vrij beperkt was.

Bij luchtbombardementen van het kamp en stukjes in de lucht, onder water vond ik het een super meerwaarde

@ the loft. De clips en promo materiaal dat ik heb gezien waren niet veel soep. Alle dialoog lijkt ingesproken door mensen van een slechte amerikaanse soap.

Monsters Dark Continent

5/10 is in feite een gewone oorlogsfilm met de monsters in de achtergrond! Niks speciaals! Monsters zijn gewoon decorvulling.

Veel fuzz about nothing -qua film- maar kom, moeder de vrouw wou die er ook eens doordraaien
263a.png

Nu, wat wél goed was/is: de ost van de film - had ik eerder al liggen en die vind ik wel goed hoor. Dat Mr Grey daarboven nog eens een ware Fazioli vleugel in zijn living staan heeft - getuigt gewoon van goede smaak -als ik zo'n beauty zie staan, krijg ik wél zin *kwijl*

Kingsman : the secret service Onderhoudende film! Mocht 10 min. korter zijn maar we hebben ons wel geamuseerd . 7.5 /10

<tbody> </tbody>
110061_large.jpg
125269_large.jpg
Slechte SFX, die lispelende (dan wel, dan niet) Jackson enerveerde mij enorm - de OST hield het hier en daar nog wat recht, eerder leuke jongensfilm - en dat mag
263a.png
5/10
Alleen al voor Aussie "Wolf" Robbie kunt ge deze prent bekijken
1f609.png
Nice tricks: 6,5/10

Kingsman was zoiets als max 6/10. Die lispelende Jackson inderdaad
dash.gif
dash.gif
... wel een bevallige assistente
1f609.png
Die mag komen rondhuppelen
pleasantry.gif

Focus staat nog ergens op de to-do dus..

Dit weekend weer eens enkele films herbekeken gehad.

Hansel and Gretel witch hunters: 6/10 - niet geweldig, niet slecht.

Oblivion: 7,5/10 - gezien toen hij uitkwam en herinnerde mij deze te langdradig te vinden, maar bij het zien dit weekend vond ik'm toch weer beter als toen. Vooral audio/visueel was het nu zeer goed, waar het vroeger, met mijn oude setup, duidelijk een andere ervaring gaf.

World War Z (extended action cut): 8,5/10 - Ik heb letterlijk van begin tot einde op het puntje van de zetel gezeten, zeer spannend en meeslepend. Ook deze had ik vroeger gezien op mijn oude setup en ik kan met zekerheid zeggen dat deze toen zo geen indruk had nagelaten op mij.

World war z, is idd goed Deel 2 is op komst. MAAR De 3d schijnt ook goed te zijn, heb je die getest?

Back
Bovenaan