• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Vanmiddag tegels gaan kiezen. Verdikke toch weermoeilijk maar knoop is doorgehakt en het zal prachtig worden al zeg ik het zelf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarnet ja gezegd.

Mag mij dus straks mee mengen in dees topic.

Veel zin om ook mn huis te verkopen en opnieuw te bouwen. ..

Veel zin om ook mn huis te verkopen en opnieuw te bouwen. ..
Oei, wij zijn amper begonnen en zijn nu al zeker dat we nooit meer willen bouwen
1f61b.png

Wij zijn aan het renoveren en we vinden steeds nieuwe dingen bij die we willen vervangen. We hadden misschien gewoon beter een nieuw huis gezet.
1f606.png

Wacht maar tot binnen enkele jaren.

Toen we een7tal jaar geleden bouwden zeiden we dat ook!

1x bouwen en dan nooit meer!

Nu zijn we enkele jaren verder en praten we toch anders.Er zijn enkele zaken waar we bij denken 'tiens, dit en dat hadden we anders/beter kunnen doen.

Ze zeggen immers altijd :eerste keer bouwen is om te oefenen , tweede keer is zoals je het echt wil hebben. ..

Ze zeggen immers altijd :eerste keer bouwen is om te oefenen , tweede keer is zoals je het echt wil hebben. ..
Klopt, maar na een tweede keer heb je er echt wel genoeg van en in dit stadium zit ik nu helemaal gesetteld
263a.png

Wacht maar tot binnen enkele jaren.

Toen we een7tal jaar geleden bouwden zeiden we dat ook!

1x bouwen en dan nooit meer!

Nu zijn we enkele jaren verder en praten we toch anders.Er zijn enkele zaken waar we bij denken 'tiens, dit en dat hadden we anders/beter kunnen doen.

Absoluut 100% gelijk.

Wij zijn nu voor tweede keer bezig en het gaat echt wel beter worden. Maar zie het momenteel ff minder zitten.

Nog 1 week om alles klaar te hebben van elec.

Daarna komen ze al chappen.

Het gaat bij jullie in elk geval wel veel sneller dan bij ons. Nu valt ons huis in een categorie waar we volgens mij nooit het geld gaan uitkrijgen, dus beter van de eerste keer goed
1f61b.png

Bij "ons" (degene die er iets vroeger aan begonnen zijn) is de waarde gewoon gestegen omdat de vastgoedprijzen enorm zijn toegenomen de laatste tijd. Ik denk niet dat het met het type huis te maken heeft. Gewoon met de periode waarin gebouwd/gekocht is. Ik zou nu misschien meer voor de grond krijgen dan wat ik voor de grond en een huis heb betaald.

Momenteel denk ik dat enkel de kleine, compacte, moderne huizen volgepropt met luxe nog echt winst kunnen opleveren. Als je wat groter bouwt stijgt de prijs zo immens snel dat je het er bij verkoop niet meer uit zal krijgen. Jammer, maar ik kies er dan toch voor om zelf mooi te wonen en hopelijk alles in 1x goed te doen
1f61b.png

Het ligt er maar aan waar je woont. De vraag is ook streekgebonden.

Gisteren geweest voor de haard en het ontwerp. We zijn er nog niet.

Wel staat model haard met speciaal glas vast.

En we moeten het ontwerp dringend weten want de chappe moet uitgespaard worden waar de haard komt.

Woensdag meer.

We gingen eerst opteren om tv weg te steken alsook de soundbar maar dit gaat niet prettig werken en het zou allemaal te clean strak en modern worden en dat willen we niet.

Meer landelijk dus, gevolg dat de tv toch bloot komt.

Tv en soundbar apart bloot/ niet bloot. Ging echt teveel foefelare worden en de rust verstoren.

Het was dus alles weg of alles bloot. Het laatste dus.

Lijkt me in een landelijke stijl ook het beste eigenlijk.

Volgende week maandag beginnen ze te metsen. Dan 6 tal weken later zouden alle muren er moeten staan. Ik krijg plots veel zenuwen
1f61b.png
  Mmmh, net een kleine aanpassing in onze vide gevraagd aan architect. Geraamd kostenplaatje: 2500 euro. pijnlijk.

Volgende week maandag beginnen ze te metsen. Dan 6 tal weken later zouden alle muren er moeten staan. Ik krijg plots veel zenuwen
1f61b.png
  Mmmh, net een kleine aanpassing in onze vide gevraagd aan architect. Geraamd kostenplaatje: 2500 euro. pijnlijk.
Tja wat noem jij klein hé ? Als er plots draag-structuur matig dingen veranderen waardoor vb grotere stalen balken nodig zijn of her-berekening vloerplaat oid is die 2500,- snel uitgegeven...

Gisteren al het nieuwe voorontwerp ontvangen van de architect. Morgen samenzitten met de architect.

Snel printscreen gepakt van de PDF...     Wat is er gewijzigd: Gelijkvloers: - garage iets breder - open trap in living weg - vide weg - kookeiland ingekort (wasbak zouden wij wel plaatsen waar de kookplaat staat - kookplaat zou dan in de kastenwand komen) - kastenwand bijgekomen in keuken - berging, trap, vestiairekast en wc geheroriënteerd (berging zouden we de muur tussen keuken en berging nog omwisselen zodat er in de keuken nog een extra kastenwand bijkomt - wc moeten we nog kijken of de trap boven de wc niet in de weg zit/te storend is) - gang inkom blijft ongewijzigd (reden hiervoor is dat we niet via de keuken in de leefruimte willen binnenkomen - keuken willen we ook behouden waar ze nu voorzien is, omdat daar ons grootste stuk tuin is)   1e Verdieping: - badkamer en master bedroom breder gemaakt (al hoefde dat voor de badkamer voor ons niet echt) - dressing aansluitend aan de master bedroom gemaakt - waar het gat van de vide was is er nu ruimte voor een home office - nachthal smaller gemaakt door heroriëntatie van trappen - iets grotere kinderkamers agv smallere nachthal en weglaten van vide   Zolder: - heroriëntatie van home cinema en berging agv gewijzigde trap   De trap naar de zolder ben ik nog niet echt een fan van. Ik zou liever hebben dat beide trappen aansluitend zijn, ipv op 2 verschillende locaties een trap te hebben. De zolderindeling ben ik ook nog geen echte fan van. De oorspronkelijke zolderindeling vond ik beter, maar toen zat de trap ook anders.

Een pak beter, echt een pak! orientatie van je dedicated is nog steeds verkeerd, je moet in de lengte kijken
1f609.png

Back
Bovenaan