• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Het enige wat ik nog vergeten ben is het raam in de zijgevel toe te werken. Door dat raam toe te werken, zouden we dan een velux steken in het dak.
Een velux neemt in je ruimte het minste plaats in beslag, maar heeft wel als nadeel dat je het bij slagregen niet op kip kunt zetten en je de regen ook steeds tegen het glas hoort.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een velux neemt in je ruimte het minste plaats in beslag, maar heeft wel als nadeel dat je het bij slagregen niet op kip kunt zetten en je de regen ook steeds tegen het glas hoort.
Klopt, ivm de slagregen. Ik had wel gezien dat ze 3 soorten glas hebben bij Velux, waarvan er eentje is die het geluid van de slagregen zou beperken (al zal je het altijd wel horen, maar goed dan zet ik de ht wat luider he :D)

Klopt, ivm de slagregen. Ik had wel gezien dat ze 3 soorten glas hebben bij Velux, waarvan er eentje is die het geluid van de slagregen zou beperken (al zal je het altijd wel horen, maar goed dan zet ik de ht wat luider he :D)
Goed idee, ben je de regen ook zo vergeten, al blijft de slagregen soms wel een nadeel
1f609.png

Tis niet dat je gaat slapen in je ht toch.. Alst regent. En alst regent tijdens film kijken , zal je regen heus wel overtroffen worden door je ht.

Ik zie daar geen probs in

Bij langdurige slagregen, kan je bv niet verluchten, enz.

Hij heeft toch ventilatie in zn huis. Dus hoezo hij kan niet verluchten? Integendeel. Hij mag zn raam niet open zetten lol.

Kzit ook met een velux op de zolder. Maar denk dat ik mij daar weinig aan ga storen. Desnoods het volume opschroeven
1f606.png

Vandaag voor de haard geweest.

Ontwerp ligt nu vast.. (4de ontwerp)

Het is de incognito geworden met hdglas.

Ontwerp kreeg ik nog niet mee, maar heb stiekem vlug een foto genomen

k37S0F8.jpg

In de kastdeuren zitten ook van die groeven om zeker het labdelijke te. Verkrijgen maar dat zie je niet op de foto

Een kabeltje gelegd.. tis af en kvind het niet erg lol.

3a6eta9u.jpg

Valt goe mee, ik had zeker zoveel, maar dan 50% die langs boven binnenkwam en 50% langs onderkant.   Als je dit al veel werk vond ga je nog verschieten van het (deftig) uitbekabelen van de kast. Gelukkig heb ik zo'n industrieel 192-mod ding hangen met veel "werkplek" en vele WAGO klemmen (3-etage DIN-rail klemmen) enzo gebruikt alsook "soepele" kabel gebruikt voor het uitwerken van de kast.   Al bij al proper wel daar.

Offerte zonnepanelen van groepsaankoop is binnen. Toch aangenaam verrast: 9000 euro voor 6500Wp.

Precies al hard werk afgeleverd en ziet er netjes uit
263a.png
Met al dat kabelwerk, hou je nog voldoende hoogte over voor vloerisolatie, chape, enz...?

ja hoor, hoogte genoeg
Op welke hoogte staan je stopcontacten dan? In lokalen met een ‘vochtige vloer’ zoals tegels, of een vloer die met water wordt geschuurd, moeten de stopcontacten op een hoogte van 25 cm geplaatst worden.

Prima zo, leek me aan de hand van de foto's anders te zijn
1f609.png

Totale opvulling is 22 stopcontacten staan vanaf de afgewerkte vloer 25

Back
Bovenaan