• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Zo net terug. Heb mn laatste prutsdingen gedaan in de bouw. Zoals leidingen die uit de vloer moeten komen, omhoog gestoken. De laatste sleuven dichtgemetst.   Mannen van ventilatie zijn ook bezig. En de uitsparingen voor bad/douches en haard zijn ook al voorzien.   Morgen dus isolatiechape, en maandag/dinsdag vloerverwarming leggen. en eind volgende week de gewone chape   Nu deze middag sinds langs, eens genieten van een film in mn dedicated.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn de ontwerpparameters van je VV : Enkel beneden of door het hele huis ? 1 of 2 temperatuurskringen met mengcircuit etc ?

Welke HOH-afstand zal er aangehouden worden? etc.

Enkel beneden.

Ik doe het niet zelf
Zorg maar voor een goede afregeling.Of zorg dat er gene prutser aan werkt en het iemand is die je in de toekomst nog kan contacteren. Anders gaat je gasfactuur mischien nog een stukske hoger zijn als bij je vorige woning
1f609.png
  Radiatoren + VV combineren is sowieso al een kleine uitdaging om dit zuinig/efficient te doen. Je zal denkelijk met buitenvoeler werken veronderstel ik ? (WAR = Weersafhangkelijke regeling) en dat vraagt de nodige afregeling. Gewoon met klassieke thermostaat binnen (aan-uit) met vloerverwarming zou een rare keuze zijn en eigenlijk nooit goed te regelen door de grote hysteresie (traagheid) van VV.

Voor onze plint en dorpels hebben we de keuze tussen Chinees graniet of Belgische blauwe hardsteen. Blijkbaar is graniet beter, en goedkoper dus ik weet niet goed waarom iedereen dan toch voor blauwe steen kiest. Iemand ervaring?

Belgische blauwe steen is mooier en beter. Punt. Maar helaas is deze onbetaalbaar. Velen zeggen wel van het is Belgische blauwsteen, maar dikwijl blijkt die dan chinees te zijn of vietnamees.

Belgische blauwe steen is beter dan Chinese blauwe steen. Maar ik heb het echter over Chinees graniet waar ik eigenlijk enkel positieve verhalen over hoor.

Graniet is meestal echt donker he van kleur. Liever blauwsteen
263a.png

Die mannen hebben van een lange rijlat precies nog nooit gehoord of gezien, ook ziet deze er aan de hand van deze foto me veel te nat en te korrelig uit.

Die mannen hebben van een lange rijlat precies nog nooit gehoord of gezien, ook ziet deze er aan de hand van deze foto me veel te nat en korrelig uit.
Is ook maar uitvulling / isolatie hé Rik, laat ons hopen dat de echt chappers NET even anders werken
1f609.png

Is ook maar uitvulling / isolatie hé Rik, laat ons hopen dat de echt chappers NET even anders werken
1f609.png
Aan de hand van die foto (zie schuifraam) lijkt het me om de chape te gaan
1f609.png
Niet dus, des te beter dan?

Nee. niet de chape   Enkel de isolatie

Die mannen hebben van een lange rijlat precies nog nooit gehoord of gezien, ook ziet deze er aan de hand van deze foto me veel te nat en te korrelig uit.
    Zoiets kan je ook niet glad strijken he, ze lopen daar niet in he

Aan de hand van die foto (zie schuifraam) lijkt het me om de chape te gaan
1f609.png
Niet dus, des te beter dan?
Als dat de eindchape was dan zou ik hem gelijk uitbreken en doet een kleuter het denkelijk beter. Nu aan de foto te zien kan ik ni zo inschatten hoeveel cm's er nog overschieten voor de eindchape te leggen.

Het is tevens DE grote firma van betopor. Dus die mannen weten echt waar ze mee bezig zijn hoor.   Vind het een beetje jammer, dat er telkens negatieve reacties komen , op het werk dat reeds gedaan is... Heb je dit wel... is dat wel ...

Als dat de eindchape was dan zou ik hem gelijk uitbreken en doet een kleuter het denkelijk beter. Nu aan de foto te zien kan ik ni zo inschatten hoeveel cm's er nog overschieten voor de eindchape te leggen.
  10 cm

Back
Bovenaan