• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Als dat de eindchape was dan zou ik hem gelijk uitbreken en doet een kleuter het denkelijk beter. Nu aan de foto te zien kan ik ni zo inschatten hoeveel cm's er nog overschieten voor de eindchape te leggen.
Met deze foto is het Inderdaad moeilijk om de resterende hoogte in te schatten, maar zo te lezen komt het goed
1f609.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is tevens DE grote firma van betopor. Dus die mannen weten echt waar ze mee bezig zijn hoor.   Vind het een beetje jammer, dat er telkens negatieve reacties komen , op het werk dat reeds gedaan is... Heb je dit wel... is dat wel ...
Neen hoor, maar we volgen wel graag met goede bedoelingen mee jou werf op
263a.png

Het is tevens DE grote firma van betopor. Dus die mannen weten echt waar ze mee bezig zijn hoor.   Vind het een beetje jammer, dat er telkens negatieve reacties komen , op het werk dat reeds gedaan is... Heb je dit wel... is dat wel ...
Negatieve reacties ? Waar haal je dat ?

Van jullie beide... Maar misschien misvat ik het wel.. Gewoon van... ze kennen geen lat om vlak te trekken... heb je wel isolatiechappe, is de vloerverwarming wel goed berekent... je moet es de vorige reacties lezen.. ik ken het zo niet meer v buiten

Van jullie beide... Maar misschien misvat ik het wel.. Gewoon van... ze kennen geen lat om vlak te trekken... heb je wel isolatiechappe, is de vloerverwarming wel goed berekent... je moet es de vorige reacties lezen.. ik ken het zo niet meer v buiten
Lange dagen korte nachten, veel denkwerk, het hoort nu eenmaal bij het bouwproces, snap het wel Stijn
1f609.png
Het is hier allemaal goed bedoeld
263a.png

Dat zijn gewoon kritische vragen hé Stijn. Je chauffagist moet toch een correcte verliesberekening (aangeleverd door architect/EPC man) vertalen in een goed gedimensioneerd systeem. Als ze morgen VV komen leggen moet je die legplannen toch al gezien hebben ? Of "regelen" "ze" dat gewoon allemaal zonder jouw inbreng/controle etc,etc. Anders heb je mischien zo'n systeem waar je ketel 300x / dag aan-uit-aan-uit gaat , korte levensduur, inefficient etc werkt.   Waar in de vloer gaan ze de dilatatie-voegen (uitzet) plaatsen ? Je wil toch geen barsten krijgen door spanningen ? Met een goed ontworpen VV-systeem blijven de watertemperaturen laag (< 30°C) wat sowieso de spanningen tot een minimum zal herleiden. Ga je checken dat de chaper een toevoegingsmiddel erbij doet wat met vloerverwarming aangeraden is ? Of ga je blind vertrouwen dat ze het ni gaan vergeten ? Ik heb het nog gezien dat de bussen product gewoon naast de chape-wagen zijn blijven staan
1f609.png
  Gewoon redelijk standaard kritische vragen vind ik zo.     Ik ben mischien ook wel niet echt de "referentie" op dat vlak aangezien ik zelfs alle door de architect gemaakte verliesberekeningen (hoeveel Watt / kamer nodig etc) omgerekend heb aangezien dit standaard bij -10°C buitentemp is (en dat komt echt niet veel meer voor...) om alles nog verder te optimaliseren. Hell, ik spendeerde uren aan het tunen van de debieten doorheen de vloerverwarming om alles hydraulisch correct in te regelen en heb veel in ketel liggen prullen qua stookcurves en andere parameters.   Zeg maar gerust een beetje idioot
1f609.png
Maar wel gewoon lekker leuk en leerzaam
1f609.png

Lange dagen korte nachten, veel denkwerk, het hoort nu eenmaal bij het bouwproces, snap het wel Stijn
1f609.png
Het is hier allemaal goed bedoeld
263a.png
    hehe thx

Dat zijn gewoon kritische vragen hé Stijn. Je chauffagist moet toch een correcte verliesberekening (aangeleverd door architect/EPC man) vertalen in een goed gedimensioneerd systeem. Als ze morgen VV komen leggen moet je die legplannen toch al gezien hebben ? Of "regelen" "ze" dat gewoon allemaal zonder jouw inbreng/controle etc,etc. Anders heb je mischien zo'n systeem waar je ketel 300x / dag aan-uit-aan-uit gaat , korte levensduur, inefficient etc werkt.   Waar in de vloer gaan ze de dilatatie-voegen (uitzet) plaatsen ? Je wil toch geen barsten krijgen door spanningen ? Met een goed ontworpen VV-systeem blijven de watertemperaturen laag (< 30°C) wat sowieso de spanningen tot een minimum zal herleiden. Ga je checken dat de chaper een toevoegingsmiddel erbij doet wat met vloerverwarming aangeraden is ? Of ga je blind vertrouwen dat ze het ni gaan vergeten ? Ik heb het nog gezien dat de bussen product gewoon naast de chape-wagen zijn blijven staan
1f609.png
  Gewoon redelijk standaard kritische vragen vind ik zo.     Ik ben mischien ook wel niet echt de "referentie" op dat vlak aangezien ik zelfs alle door de architect gemaakte verliesberekeningen (hoeveel Watt / kamer nodig etc) omgerekend heb aangezien dit standaard bij -10°C buitentemp is (en dat komt echt niet veel meer voor...) om alles nog verder te optimaliseren. Hell, ik spendeerde uren aan het tunen van de debieten doorheen de vloerverwarming om alles hydraulisch correct in te regelen en heb veel in ketel liggen prullen qua stookcurves en andere parameters.   Zeg maar gerust een beetje idioot
1f609.png
Maar wel gewoon lekker leuk en leerzaam
1f609.png
    Kijk dat bedoel ik
1f609.png
  Denk je echt dat die mannen zich dat kunnen veroorloven om bv barsten te krijgen door spanningen. De verkoper woont hier vlakbij, hij wil heus niet dat ik bij wijze v spreken elk weekend aan zn deur sta voor tekortkomingen...   Alles wordt volgens de regels der kunst gedaan. Nee ik heb geen legplan gezien, en hoeft ook niet voor mij.. Ik vertrouwe ze blindelings.

Oei, ik heb net nog commentaar gegeven op uw douche
263a.png
Om toch positief af te sluiten, die betopor zag er bij ook zo uit.

Niet waar, het is ook pure afzetterij.

We gaan zon douchebak nemen

Niet waar, het is ook pure afzetterij.

We gaan zon douchebak nemen
Ik ken het gevoel wel hoor
263a.png
Ik weet dat het constructief bedoeld is, maar het is superirritant als mensen achteraf afkomen met: "jamaar, hebt ge daar wel aan gedacht! Ge hebt da toch op manier x gedaan?"...

Ik ken het gevoel wel hoor
263a.png
Ik weet dat het constructief bedoeld is, maar het is superirritant als mensen achteraf afkomen met: "jamaar, hebt ge daar wel aan gedacht! Ge hebt da toch op manier x gedaan?"...

Ja he...

Precies alsof alle vakmensen er geen bal van kennen.

Ik zeg altijd, als je maar zo weinig vertrouwen hebt in de vakmensen, wel doe het dan niet en doe alles zelf..

Ik versta wel dat ge ziet niet allemaal blindelings moet vertrouwen en je informeren belangrijk is. Maar ergens stopt het en moet je ze gewoon vertrouwen.

Doe je dat niet dan begin je er gewoon beter niet aan.

Ja he...

Precies alsof alle vakmensen er geen bal van kennen.

Ik zeg altijd, als je maar zo weinig vertrouwen hebt in de vakmensen, wel doe het dan niet en doe alles zelf..

Ik versta wel dat ge ziet niet allemaal blindelings moet vertrouwen en je informeren belangrijk is. Maar ergens stopt het en moet je ze gewoon vertrouwen.

Doe je dat niet dan begin je er gewoon beter niet aan.
  Klopt, jammer genoeg heb ik nu wel de indruk dat ik dingen zelf vaak beter (maar niet sneller) doe dan de vakmensen (en ik ben niet handig). Maar voor technische dingen zoals vloerverwarming leggen, heeft het imo niet veel zin om het legplan te zien. Ik kan daar toch helemaal niet uit afleiden of mijn systeem constant aan/uit gaat springen. En zelfs al leggen ze mij uit waar de zettingsvoeg komt, ik weet helemaal niet wat voor invloed dat heeft op de rest...   @jvanham: Ik weet best dat je dit allemaal zeer goed bedoeld hoor
1f609.png
tips zijn zeker welkom, maar liefst op voorhand
263a.png
Bij deze ook ineens een vraag: Als je de buitenunit van een warmtepomp nu in een serre steekt, heb je dan niet een veel beter rendement?

Klopt, jammer genoeg heb ik nu wel de indruk dat ik dingen zelf vaak beter (maar niet sneller) doe dan de vakmensen (en ik ben niet handig). Maar voor technische dingen zoals vloerverwarming leggen, heeft het imo niet veel zin om het legplan te zien. Ik kan daar toch helemaal niet uit afleiden of mijn systeem constant aan/uit gaat springen. En zelfs al leggen ze mij uit waar de zettingsvoeg komt, ik weet helemaal niet wat voor invloed dat heeft op de rest...

@jvanham: Ik weet best dat je dit allemaal zeer goed bedoeld hoor
1f609.png
tips zijn zeker welkom, maar liefst op voorhand
263a.png
Bij deze ook ineens een vraag: Als je de buitenunit van een warmtepomp nu in een serre steekt, heb je dan niet een veel beter rendement?
Geen flauw idee van die WP in een serre

Onze douche staat in de hoek van de kamer met een scheidingswand.

Dus tss 2 muren

Ej2TrJK.jpg

De hoogte van de muren van de kamer is 2m50 Echter de scheidingswand is maar 2m

Hoe betegelen?

Enkel de 3 zijden van de douche worden betegeld. (Midden moziek, en de 2 andere grote tegels) Wat zouden jullie doen?

Alles op 2m hoogte of toch de grote zijden op 2m50 en de scheiding op 2m?

Min badkamer ziet er bijna hetzelfde uit, enkel recht tov de douche staat er bij me de wc als extra. Dus tussen meubel en wc ook een muurtje op 1.20m.   De scheidingswand tussen douche en bad loopt bij me wel door tot het plafond en lijkt me nog steeds het mooist. Beiden zijden zijn tot tegen het plafond betegeld, zodat er geen water en dergelijke op de tegelrand kan staan of later insijpelen..

Mijn wand loopt niet door tot op plafond he, willen we niet, het voelt zo veel ruimtelijker aan. Dus dan is de vraag, die 2 andere zijden ook op dezelfde hoogte of tot aan plafond, maar dan heb je ter hoogte scheidingswand een lijn v mozaiken dat niet verder loopt   Doen we alles even hoog, kan ik het gewoon met plafond en muur meeschilderen

Blijft uiteraard een persoonlijke smaak, hé
1f609.png
De douche lijkt me nogal vanzelfsprekend om die te betegelen op gelijke hoogte als de scheidingswand. Dan rest er nog de vraag of jezelf graag de overige muren op gelijke hoogte wenst of lager dan de scheidingswand?   Wij hebben zelf gekozen om de overige muren op 1.20 te betegelen, kan je zelf naar smaak wisselend over de jaren heen een kleurtje kiezen
263a.png

Op gelijke hoogte? Ok, daarover zijn we aan het twijfelen.. Jij vindt het vanzelfsprekend? Ok thx om ons eruit te helpen dan.   De rest wordt geschilderd. Tijd van overal betegelen is passe En willen we zelf ook niet meer

Back
Bovenaan