• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, dat stukje achter home-office is de bureau, geen vide :). Dan is het beter!

Een pak beter, echt een pak! orientatie van je dedicated is nog steeds verkeerd, je moet in de lengte kijken
1f609.png
Het enige wat mij nog een beetje stoort zijn de trappen op het verdiep. Ik zou ze liefst aansluitend zien. Vanavond maar eens kijken met de architect wat mogelijk is.   De plaatsing van het scherm en zetels voor de HT moet inderdaad anders. De zolderruimte gaan we deze avond ook nog eens moeten bespreken want mijn madam wilt een grotere berging. De oplossing die we momenteel zien is de HT een kwart draaien (zodat de ruimte van voor- naar achtergevel loopt ipv van zij- tot zijgevel). De berging zou dan komen waar nu een stuk van de HT voorzien is en de trap moet dan gespiegeld worden. Op die manier is de madam ook tevreden en heb ik mijn ruimte ook nog. Praktisch gezien zou ik wel liever de HT ruimte houden hoe ze nu is...

Aha, dat stukje achter home-office is de bureau, geen vide :). Dan is het beter!
Idd daar zou een bureau komen met zicht op de tuin (frontaal als zijdelings zicht).

Wat me persoonlijk wel zou storen: uw zetel staat bijna recht voor een glazen deur, dan zie je vanuit de zetel zo op de gang (en met glazen voordeur zien ze u van op straat letterlijk zitten.

Wat me persoonlijk wel zou storen: uw zetel staat bijna recht voor een glazen deur, dan zie je vanuit de zetel zo op de gang (en met glazen voordeur zien ze u van op straat letterlijk zitten.
De deur van gang naar living zal een glazen deur worden. We zijn er echter nog niet uit of we een volledig transparante nemen of met een gedeelte mat glas zullen werken. De voordeur zal ofwel een deur zonder glas zijn ofwel een met melkglas. Het zicht vanop straat zal maw wel goed meevallen. Liefst van al hebben we een voordeur zonder glas, maar misschien is het toch aan te raden om een voordeur met melkglas te voorzien, om zo in de gang meer lichtinval te hebben.

Als de voordeur uit glas dient te bestaan, zou ik zelf voor gelaagd melkglas opteren
1f609.png

Het enige wat mij nog een beetje stoort zijn de trappen op het verdiep. Ik zou ze liefst aansluitend zien. Vanavond maar eens kijken met de architect wat mogelijk is.   De plaatsing van het scherm en zetels voor de HT moet inderdaad anders. De zolderruimte gaan we deze avond ook nog eens moeten bespreken want mijn madam wilt een grotere berging. De oplossing die we momenteel zien is de HT een kwart draaien (zodat de ruimte van voor- naar achtergevel loopt ipv van zij- tot zijgevel). De berging zou dan komen waar nu een stuk van de HT voorzien is en de trap moet dan gespiegeld worden. Op die manier is de madam ook tevreden en heb ik mijn ruimte ook nog. Praktisch gezien zou ik wel liever de HT ruimte houden hoe ze nu is...
    Die ht is groot genoeg jong, geef je madam haar ding ook
1f609.png
  Je hebt wel gelijk wat de trap betreft, maar mij zou het niet storen. Ik vrees dat als je perse die trappen boven elkaar wilt hebben, je terug mindere indeling gaat krijgen. En dan vind ik die indeling wel belangrijker.

De deur van gang naar living zal een glazen deur worden. We zijn er echter nog niet uit of we een volledig transparante nemen of met een gedeelte mat glas zullen werken. De voordeur zal ofwel een deur zonder glas zijn ofwel een met melkglas. Het zicht vanop straat zal maw wel goed meevallen. Liefst van al hebben we een voordeur zonder glas, maar misschien is het toch aan te raden om een voordeur met melkglas te voorzien, om zo in de gang meer lichtinval te hebben.
    Een deur met glas, ideaal om in te breken
263a.png
  Wij hebben in de hal/living ook een glazen deur met melkglas. Nooit meer !
1f609.png

Een deur met glas, ideaal om in te breken
263a.png
  Wij hebben in de hal/living ook een glazen deur met melkglas. Nooit meer !
1f609.png
Mmh, onze architect zei net dat dit eigenlijk moeilijker is om in te breken. 3-dubbel gelaagd glas is zo goed als niet stuk te krijgen.   OT: Aannemer laat vandaag weten dat hij wil dat we voor dit weekend de kelder isoleren. Want hij wil aanvullen anders is het te gevaarlijk. Nu is onze architect met de ingenieur aan het overlopen of hij uberhaupt wel mag aanvullen zonder binnenmuren. Man man, bouwen is meer stress dan mijn job.

Haha Denk je?   Klein slagpinnetje, en je glas is direct kapot. Troost u, als ze binnen willen zijn ze altijd binnen hoor. En liefst op klaarlichte dag
1f609.png
  Idem verhaal met 5 pins slot Je bent zo binnen
1f609.png

Het glas wel, maar dan moeten ze nog door die folie beginnen te zagen... Maar inderdaad, hoeveel moeite je ook doet, je zal nooit een huis kunnen bouwen waar ze niet binnen geraken.

Bon, gisteren naar de architecte geweest. Op een paar kleine aanpassing zal het plan dus ongewijzigd blijven. De trappen op het verdiep gaan we zo laten. Zoals Stijn al aangaf, zou de aanpassing teveel impact hebben op de andere ruimtes en dat is nu ook weer niet de bedoeling. De autist in mij moet er dan maar leren mee leven dat ze niet aansluitend zijn
263a.png
  Ze gaat nu enkel nog die kleine aanpassingen, vooral kleine details, en vooral de zolder hertekenen. Gisteren alle afmetingen besproken van zetel, scherm, kijkafstand etc aangezien de architecte niet meteen wist wat mijn wensen/eisen waren voor de dedicated.   De zolderindeling zou er dan als volgt uitzien;   Als je bovenaan de trap komt is er dan eerst de bergruimte. De andere deur, staat niet geketend momenteel, is dan de toegang tot de dedicated (7m op 4.49m). Het raam in de zijgevel blijft behouden, voor verluchting in de dedicated, maar zal een stuk kleiner worden. De dedicated zal ook in 2 ruimtes verdeeld worden. Ik ben er enkel nog niet uit waar ik de opening tussen beide ruimtes zou plaatsen. Ofwel, zoals nu op de tekening te zien is, aan het raam. Ofwel komt de scheidingswand aan het raam en is er een opening aan de muur die de dedicated van de berging scheidt. Waar zouden jullie de opening voorzien voor deze scheidingswand? </strong>   Voor het zicht, lijkt het mij beter om de huidige opstelling te behouden. Op die manier draait de deur, van de gang naar de dedicated, open richting de scheidingswand.   De ruimte waar je eerst binnenkomt moet dan plaats bieden aan mijn dvd/blu ray collectie (deze zou komen waar nu de stippellijn staat - hoogte is 1.80m en dus ideaal om een kast in te maken. Mijn flipper- en arcadekast zou ik dan plaatsen aan de zijgevel ofwel aan de muur die de dedicated scheidt van de traphal. Waar zouden jullie de flipper- en arcadekast plaatsen? Het toffe, als ze aan de zijgevel staan, is dat je ze meteen goed ziet staan als je binnenkomt. Als je ze aan de muur plaatst, thv de traphal, dan heb je er geen zicht op als je binnenkomt. Ik heb ook schrik dat je dan, wanneer de deur opengaat, een te groot tunnelgevoel krijgt doordat je dan een stukje tussen de scheidingswand en de flipper- en arcadekast loopt.   In de andere ruimte komt dan de dedicated. Niet de grootste maar toch voldoende om te projecteren (4.19m op 4.49m). Het scherm komt op de stippellijn, onder de schuine wand van het dak. Of zouden jullie het scherm op de scheidingswand tussen dedicated en berging plaatsen? Op die manier is de projectie afstand ook langer. Wat mij dan stoort is dat je een schuine wand hebt aan 1 zijde (ik ben nogal pietje precies en wil overal zoveel mogelijk symmetrie). Als het scherm op de scheidingswand komt, kan ik de ruimte thv de stippellijn gebruiken om een ingemaakte kast in te maken voor mijn statues. Onafhankelijk van waar het scherm komt te hangen, moet er in die ruimte nog minstens 3 (ideaal 6) posters opgehangen worden en moet er ruimte zijn voor mijn statues. <strong>Hoe zouden jullie de projectieruimte indelen?

Ik zou het inderdaad indelen zoals je nu tekent. Of misschien de ruimte voor collectie en flipperkast iets minder breed maken zodat je feitelijke ht nog iets ruimer wordt, misschien net zodat het raam in 1 kamer zit. Indien niet, dan zou ik het doen zoals nu getekend.   Wat je symmetrie betreft, begrijp ik je volkomen Ik heb soms dezelfde neigingen. Echter soms kan geen symmetrie soms, niet altijd, net mooier zijn.. (zoals bij fotos ook soms bv, zet je onderwerp niet centraal enz)   Nu ik zit in hetzelfde straatje met schuine kant, maar leef er mee leven
1f609.png
  zo erg is het allemaal niet.   2 schuine kanten is ook iets lol   wat je collectibles betreft en posters... ik ben ook serieus aan het nadenken over mijn ruimte waar ik alles ga doen en weet het zelf ook nog niet Ik wil ook posters en ook collectibles, en popcornmachine en kleine frigo en toestellen en waar dat allemaal moet komen in een ruimte v 5 op 3,5 lol... i dunno

wat je collectibles betreft en posters... ik ben ook serieus aan het nadenken over mijn ruimte waar ik alles ga doen en weet het zelf ook nog niet Ik wil ook posters en ook collectibles, en popcornmachine en kleine frigo en toestellen en waar dat allemaal moet komen in een ruimte v 5 op 3,5 lol... i dunno
Ideaal zou zijn dat ik gans de zolderverdieping had maar goed, de vrouw moet ook nog tevreden zijn. Plus, ik mag al niet klagen. Ik denk dat er ook veel mannen zijn die van hun vrouw de goedkeuring niet zouden krijgen.   Ik heb nog even zitten tekenen en dit lijkt mij een ideale opstelling te zijn.     Het enige wat ik nog vergeten ben is het raam in de zijgevel toe te werken. Door dat raam toe te werken, zouden we dan een velux steken in het dak. De kast die daar zou komen, voor mijn statues, hoeft geen 1.80m hoog te zijn. In diezelfde kast voor de statues zou ik dan, naast de zetel eventueel nog kunnen zien of er ruimte is voor een kleine frigo.   Het scherm komt dus op de wand tussen berging en dedicated. Links van het scherm komen dan 3 posters. Zetel tegen de zijgevel met op de wand eventueel 3 posters en de beamer aan het plafond. Onder de schuine wand komt dan een ingemaakte kast voor mijn statues.   In de andere ruimte, onder de schuine wand, een ingemaakte kast. De kast loopt tot aan het begin van de flipperkast. De muur naast de flipperkast zou dan een valse wand of bakstenen muurtje zijn. Flipper en arcadekast staan naast elkaar.

Een velux kun je ook veel beter verduisteren
1f609.png
Dus dat zou ik wel doen dan. En dan heb je geen plaatsverlies.   Lijkt me prima zoals je het nu tekent. Let wel op dat die kast met statues niet gaat trillen (glas ofzo) Plaats voor posters zal wel beperkt zijn op je tekening, misschien 1 Ik heb 5m lengte en er komt ook een deur in, en denk dat ik max 2 posters ga kunnen hangen Want ik wil die niet vlak naast mn zetel

De schappen in de kast voor statues zullen niet in glas zijn. Enkel in de deuren voorzie ik glas zijn. Maar er moet inderdaad rekening gehouden worden met dat glas.   Die posters moet ik inderdaad ook eens bekijken. Kaders zijn nl 72cm breed. 2 Kaders zal nog lukken. Wat zou jij doen met de deuropening richting dedicated? Ze halverwege plaatsen, zoals ik het nu getekend heb, zodat de zetel weggestoken zit als je binnenkomt? Of het deurgat toch volledig rechts, aan de zijgevel, voorzien (op die manier loop je wel meteen op de zetel bij het binnenkomen.   Het is nu uiteraard maar een snelle schets. De architect moet maar zorgen dat het zo getekend is, rekening houdende met de maten van alles wat er moet komen.

Als er niks van dragende muur bij is voor de constructie zou ik dit eerst zonder muren zetten. En gaande weg ontdekken wat het beste is voor de plaatsing. Gyproc muurtje is zo gezet. En alles is wat makkelijker te bedenken als je in de ruimte kan rondlopen en zien hoeveel plaats je nodig hebt voor bv arcade etc.

Zoals nu getekend zodat je niet op je zetel botst. Naast je zetel mag niks komen vind ik

Back
Bovenaan