• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Gisteren zonnepanelen van mn dak gehaald. Volgende terugplaatsen op nieuwe woning

Laatst bewerkt door een moderator:
Bouwstress, 2 weken voor verhuis

Het grootste probleem: - Ik had al een tijdje in een hoekje last van vocht "nu en dan regendruppels" Dakwerker 2x langsgeweest en had wel een gebarsten pan gevonden, maar niet echt noemenswaardig iets Nog steeds een beetje water binnen. Bij zeer degelijke nazicht bleek dat de koperen goot die water moet opvangen, de staande kanten gewoon platgeduwd waren door de mannen van de vensters. Wat dus niet mag. Probleem gevonden, echter enige oplossing is raam eruit ! Inderdaad raam eruit ! bak herstellen, raam terug en opnieuw plakken Bijkomend is dat het raam ertegenover hetzelfde probleem heeft, wel nog geen water daar, maar vroeg of laat wel mogelijks problemen Het moet dus gebeuren!

Ze winden er geen doekjes om. Echter volgende week komen de ingemaakte kasten daar ! Net voor de verhuis Serieuze afbraakwerken nog

Nu zolang het maar in orde komt

Tweede probleem: Elec: - Ik heb 1x een voeding gelegd voor oven - Een tweede afzonderlijke voeding voor microgolf Beide met hun eigen zekering Wat blijkt nu.. (de zekeriingen sprongen plots deze wee) Bij nazicht gezien dat ik (net zoals de andere gewone stopcontacten) , ik zonder nadenken een brug gelegd had tussen die 2 stopcontacten (ze zitten fysiek vlak naast elkaar) Nu die brug weggenomen, steek ik de overn in het stopcontact, springt de zekering direct! ook in een ander stopcontact

Er is dus iets mis met de oven, grrrrrrrr (komt van NL) Kan dit door die brug komen? (oven of microgolf is nog nooit aangezet geweest)

Hmm, okee, beetje lastig maar geen ramp hé. Dat plakwerk is plaatselijk op te lappen. Wees blij dat het snel gevonden werd wat de oorzaak is. Qua "afbraak" valt dat mee niet ? Hoe zijn de ramen trouwens in het constructie verankerd geweest ? Zitten vb de ramen eerst in een multiplex omkasting die dan integraal werd ingewerkt of gewoon met doken + schuim tegen de snelbouw ?

Dat van den ellentrik -> Dan zal er wel iets mis zijn met die oven ja, dat zijn van die dingen die maar eerst bovenkomen als je er effectief spanning op gaat zetten hé
1f609.png
Zal wel een vlotte omruiling worden, als je snel bent nog voor de 2 weken voorbij zijn
1f609.png

Die ramen zitten rechtstreeks in het dak, daar is geen snelbouw Daarom dat die koperen "bakken" er zitten Er is ook geen dorpel...Parket ligt daar ook wel al he. Zal goed afdekken worden, al bij al valt het mss idd mee.. Maar toch stressen

Den ellentrik -> komt dat door die brug? Ik zal morgen es goe kijken. Jij denkt dat dat een vlotte omruiling zal zijn? Ik heb hem nog niet gebruikt... Ik hoop echt dat het 100% garantie is

Dat van den ellentrik komt niet door die brug, waarom zou het? Jij had gewoon 2 stopcontacten "parallel" staan met daarin 2 verbruikers. Werkt prima als het moet. Moet echt iets "intern" in diene oven zijn denk ik...dus een soort DOA ... maar inderdaad mischien verwacht de winkel dat je bij levering direct de toestellen "test" en niet X weken of maanden erna afkomt met een DOA....

Ah OK dat van het raam wist ik niet met de exacte situatie ... da's inderdaad iets lastiger, zeker nu die parker er al ligt toch maar beter nen héél deftige plastiek leggen
1f609.png

Proficiat en een goede verhuis naar je nieuwe thuis gewenst
1f44d.png

thx, ze verwachten droog weer, houden zo!

Verhuisd dus. Eindelijk. De laatste 3 maanden waren echt hectisch! Het probleem met de ramen viel uiteindelijk meer dan mee. Was simpelweg op te lossen. Nu geen wakte meer. Gelukkig. De oven was ook heel simpel, in nog geen minuut opgelost. Was iets dat tegen een plaatje zat en kortsluiting gaf. Niks mis dus. Nu de bouw zelf. Kids loving it, badkamer fenomenaal. Superzalige douche! Damn man. Echt uper! Ik had foto beloofd hier eentje vd keuken en de inkom

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    737,5 KB · Weergaven: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    620,4 KB · Weergaven: 64
Argh fucking ipad. Fotos trekken op geen bal. Licht is helemaal anders en ze staan op hun kop. Zal wel nog es nieuwe tonen morgen overdag, met de gsm dan.

Overdag. Dont mind the mess

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1423564350094.jpg
    uploadfromtaptalk1423564350094.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 57
  • uploadfromtaptalk1423564340396.jpg
    uploadfromtaptalk1423564340396.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 66
Zeer mooi en zeer leuke stijl!

In de keuken, is dat een groot schuifdeur waarachter je de toestellen kan verstoppen?

De supermooie trap van Proot met mijn megamooie ledjes. De megagezellige badkamer en de haard met voorlopige TV wand lol

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1423566223826.jpg
    uploadfromtaptalk1423566223826.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 55
  • uploadfromtaptalk1423566215877.jpg
    uploadfromtaptalk1423566215877.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 52
  • uploadfromtaptalk1423566207631.jpg
    uploadfromtaptalk1423566207631.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 51
  • uploadfromtaptalk1423566196873.jpg
    uploadfromtaptalk1423566196873.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 50
  • uploadfromtaptalk1423566187256.jpg
    uploadfromtaptalk1423566187256.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 57
  • uploadfromtaptalk1423566232605.jpg
    uploadfromtaptalk1423566232605.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 57
luckske zei:
Zeer mooi en zeer leuke stijl!

In de keuken, is dat een groot schuifdeur waarachter je de toestellen kan verstoppen?
Yup Klopt. Zeer handig! Kheb enorm veel schilderwerk gehad aan die keuken. My god. Idem badkamermeubel. Elke kant 3x schilderen en wrijven en de kopse kanten 1x brushfiller. Resultaat mag van zeer dichtbij gezien worden! Je ziet zelfs niet dat het geschilderd is.

Kranen van Cristina ofzo? Wij zijn volgens mij op zoek naar dezelfde maar dan de moderne look.

Mooi, schoon, knap, tof, geweldig, fantastisch, fenomenaal, formidastisch, super, prima....
1f606.png
Proficiat met je nieuwe thuis
1f44d.png

Heel mooi Stijn. Geen open keuken meer dus ? Deftige badkamer ook
263a.png

Back
Bovenaan