• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Met zonnepaneeltjes inderdaad compenseer je het meeste wel. 9jaar geleden toen ik met onze bouw bezig was, dan was ventilatie nog een erg duur "niche product" en vooral aanwezig in luchtdichte passiefhuizen en ver doorgedreven LEW's (laag energie woningen). Met nieuwe wetgeving, etc is dat vandaag een heel ander verhaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de zoveelste keer miserie met de aannemer. Samenvatting: 1) Totale uitgevoerde werken kosten volgens meetstaat 67000 euro 2) De nog openstaande werken zijn:
  • Uitgraven regenwaterput
  • Metsen van Ytong in raamopeningen (om dorpels te dragen)
  • niveleren
3) We hebben reeds 70000 euro betaald, en hebben factuur gekregen van 3500 euro (bovenstaande werken is samen +-1000 euro) 4) Wij weigeren te betalen, hij weigert verder te werken omdat hij vindt dat hij te weinig winst overhoudt omdat we zelf veel doen (plint, dorpels, sanitair).

Nu is architect aan het bemiddelen, en als dat niets oplevert ga ik eens horen wat we via rechtsbijstandsverzekering gedaan krijgen... Hoe sneller we van deze aannemer vanaf zijn, hoe liever.

On a side note. Samples van LED-strips ontvangen. Blijkbaar is 120 witte leds per meter best fel zeker een minuut een vlek voor mijn ogen gehad door rechtstreeks te kijken.

Das minder
1f620.png

@sandervdw. Alvast veel sterkte in het b(R)ouwproces gewenst
1f609.png

Vandaag badtablet en keukentablet geplaatst. Mooi. Tablet lavabomeubel gebroken voor transport lol. Voorkant bad afgewerkt en achterkant uitgekapt zodat de aansluiting kan gebeuren.

Elec verdér afgewerkt en die kabel getrokken zonder de chape te moeten uitbreken, ben nr zolder gegaan lol.

Alarmkabels weggewerkt. Alles serieus opgekuist, amai azo veranderen. Trappen zijn opgemeten. Plafond zolder afgewerkt. Osb op zolder erboven.

Morgen komt plakker terug.. Afwerking. Zelf ga ik spots jangen en plamuren. Opmeting haard ook. En drukknoppen installeren. Genoeg te doen. Volgende week hopelijk lavabotablet. Afwerken sanitair, binnendeuren en keukenafwerking.

De week erop plaatsing haard en trappen

En dan in januari parket en stalen deur

Gaat zeer goed vooruit daar, nog even en de kerstboom kan ook al staan
1f44d.png

Hier is het (weeral) miseriedag vandaag: 1) Deur om in kelder te plaatsen is een kartonnen deur geleverd ipv gewone 2) Aannemer om dorpels te leggen belt vandaag zijn afspraak voor morgen af => vertraging tot na nieuwjaar voor opmeting ramen 3) Vandaag kwamen ze exact opmeten hoeveel zonnepanelen er komen. Man staat aan huidige woning ipv op werf. (Na dit 3x telefonisch te melden overigens)

Jammer dat je nu al zoveel dempers hebt, beloofd voor je afwerking!

Skank zei:
Jammer dat je nu al zoveel dempers hebt, beloofd voor je afwerking!
Is echt een tegenvaller tot nu toe. Ik begin Roger van RTV nog te geloven "Wat je zelf doet, doe je beter". Moest ik het geld hebben, ik begrijp best waarom mensen 1 aannemer alles laten regelen. Op deze manier is het echt irritant om te werken.

Gisteren de regenwaterput en septische put aangesloten. Zeer tevreden dat we dit zelf gedaan hebben, want er waren toch veel "aanpassingen" nodig om dit echt deftig te maken. Zo hebben we de regenwaterfilter met beugels vastgemaakt omdat het anders bijna onmogelijk is om die nog los te krijgen. Ik geloof nooit dat onze aannemer dit zelf ook zou gedaan hebben... Wel heel veel graaf en prutswerk. De aansluiting van riolering ligt ongeveer 1,6m onder de pas van de straat, is dit eigenlijk een normale diepte?

sandervdw zei:
Wel heel veel graaf en prutswerk. De aansluiting van riolering ligt ongeveer 1,6m onder de pas van de straat, is dit eigenlijk een normale diepte?
Ik heb dat ook allemaal zelf gedaan. De grondwerker heeft enkel met z'n kraan ne put gemaakt en de betonnen put erin gezet. Je hebt gelijk dat het dikwijls altijd wat "puzzelen" is om alles netjes aan elkaar aan te sluiten. Ook vb voor het opmetselen van een klein mangat is het altijd wat checken wat de bovenafwerking (vb klinkers, asfalt) gaat worden etc. Aan alle afvoeren in & rond het huis heb ik ook héééééél wat uurtjes gewerkt herinner ik me nog vaag
1f609.png

Die 1.6m is niet abnormaal, maar dat hangt allemaal af van je gemeente en hoe ze de rioleringen langs je straat gedaan hebben natuurlijk in het verleden. Jij moet enkele tot op je terrein werken en de gemeente/nutsbedrijf neemt het dan wel over. Mischien geen slecht idee om ter plaatste te zijn als ze de aansluiting maken.

Mijn motto 1 : vertrouwen is goed - controle is beter. Mijn motto 2 : "assumption is the mother of all fuckups"

Beiden zijn echt wel op hun plaats in de bouw-wereld
1f609.png

jvanhambelgium zei:
Die 1.6m is niet abnormaal, maar dat hangt allemaal af van je gemeente en hoe ze de rioleringen langs je straat gedaan hebben natuurlijk in het verleden. Jij moet enkele tot op je terrein werken en de gemeente/nutsbedrijf neemt het dan wel over. Mischien geen slecht idee om ter plaatste te zijn als ze de aansluiting maken.
Nog beter is dat de gemeente eerst de aansluiting aan de riolering voorbereid (T-stuk plaatsen) en dat je daarna alles zelf aansluit. Want de gemeente geeft soms foute informatie door bv. bij mij stond op het plan dat de aansluiting links op mijn grond was en uiteindelijk zat die rechts, dus ik heb alle buizen in de kruipkelder moeten verleggen. Bij een maat van mij hebben ze dan weer een verkeerde diepte doorgegeven, hierdoor moest hij alle buizen opnieuw uitgraven en hoger leggen.

Wij hadden al 2 putjes op onze grond zitten. Die hebben we terug uitgegraven om de buizen te leggen. Gelukkig hebben wij zeer los zand en hebben we nergens een vaste laag zitten waardoor het schuppen wel meevalt. We besparen er 6000 euro mee door het zelf te doen, maar het is wel een zeer tijdrovende bezigheid.

Gisteren serieus verder gedaan

Geschuurd, 2de laag gyprocvulling gestart, elec verder afgewerkt in keuken, keuken zelf afgewerkt, 2de trap is geInstalleerd en verder met patchkast, Trap en keuken zijn supermooi p:

Vandaag komt de eerste trap (gelijkvloers) en afwerking sanitair Morgen aktes tekenen
263a.png
en gaan vieren (uit eten)

Zondag schuren/plamuren en dan ff weekje pauzeren, en dan volle bak ertegenaan VOOR de verhuis

@stijn, Wat voor trap had je precies gekozen? Amaai, die verhuis staat a snel gepland
263a.png
is dit de definitieve verhuis dan?

Ja definitieve verhuis De week voor de krokus Week van 9 februari dus

De trap boven is open, beneden gesloten

De treden zijn in eik, zelfde kleur als parket, de leuning ook. De rest is geschilderd (en van onderste trap de tegentreden ook wit)

Een trap deels wit en natuur eik, heb ik niet eerder gezien en is waarschijnlijk de landelijke stijl
1f609.png
En welk soort eik?

Back
Bovenaan