• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Dat zou inderdaad geholpen hebben. jammer genoeg denkt onze electricien daar anders over... Voor ventilatie was er wel een legplan, maar de technische uitleg moest rap rap gebeuren blijkbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit ook in de ergernisfase
1f609.png
Verkeerde frigo besteld nonde!

Wauw van een mooie service bij veiligkopen.nu!

Gisteren alternatieve producten voorgesteld gekregen voor de frigo

Toegezegd op een model Vandaag een factuur ontvangen, product is besteld en binnen +- 3 dagen binnen en dan levering. De frigo wordt gratis omgeruild! , Geen vervoerskosten en een mindering en terugbetaling van 104 euro!

Wat een service zeg, echt top! Voor hetzelfde geld deden ze moeilijk en hadden ze gezegd van, wij hebben het product geleverd die jullie besteld hebben, dus het is onze fout niet.

Knap! Foto's volgen als het af is
263a.png

Wie koopt zn toestellen nu bij vdb
263a.png
Veel te duur!

Ik denk ook dat ze heel lang gaan mogen zoeken naar kopers. Gelegen naast drukste weg uit omgeving, niet echt aantrekkelijke omgeving om te wonen en een huis dat je toch nooit gevuld krijgt (8 slaapkamers, serieus??)

Bouwaanvraag ingediend! Niet zo bijzonder, maar op deze manier komt het toch weer ietsje dichterbij
263a.png

sandervdw zei:
Waarom zou je nu als multimiljonair voor omgeving Turnhout kiezen???
Omdat het allemaal Nederlanders zijn die net over de grens een villa neerplanten. Maar je hebt gelijk, waarom Turnhout, geef mij maar Kasterlee
263a.png

Chr1st0f zei:
Omdat het allemaal Nederlanders zijn die net over de grens een villa neerplanten. Maar je hebt gelijk, waarom Turnhout, geef mij maar Kasterlee
263a.png
Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen. Kasterlee begrijp ik qua regio al beter omdat er toch wat meer groen is, al blijft de kempen toch een regio waar zeer weinig interessante bezienswaardigheden zijn (en ja, ik ben er zelf opgegroeid :P). En Turnhout vind ik dan ook nog een enorm onaangename stad eigenlijk, dan liever Herentals of Lier.

eens een foto genomen van de achtergevel:
2q9jvqc.jpg
Benieuwd hoe het er zal uitzien eens de ramen er in staan!

Bad vandaag gezet, lavabomeubel ouders en kids geplaatst! Wauw mooi design!

Donderdag komen ze de frigo wisselen en opmeten tablet lavabomeubel, bad en keuken. Plaatsing is volgende week. Verder ben ik bijna klaar met gyproc en osb werken, enkel nog plafond in de speelkamer op zolder.

Weer stapjes verder dus!

sandervdw zei:
Wel schattig zo'n achtergevels helemaal uit glas,maar ik hoop dat je ontwerp erg goed is rond oververhitting etc. Ik weet ook niet welke maatregelen je gaat voorzien maar als dat allemaal glas gaat worden... Hoe is de orientatie van deze achtergevel ? Toch niet ZUID
1f609.png

eens een foto genomen van de achtergevel:
2q9jvqc.jpg
Benieuwd hoe het er zal uitzien eens de ramen er in staan!

Dit is zuid-oost (de foto is om 13.17u genomen, geeft je een idee van zonnestand). Door de oversteek en volautomatische screens proberen we zo goed mogelijk oververhitting tegen te gaan. Er is ook wel koeling voorzien (vloerkoeling op gelijkvloers, airco's in slaapkamers). Wie had 10 jaar geleden durven zeggen dat je in België je meer zorgen moest maken over oververhitting dan verwarming... Nuja, je moet nu eenmaal keuzes maken, ofwel gebruik je 9 maanden per jaar zonnewarmte en heb je 3 maanden probleem met oververhitting, ofwel moet je 9 maanden meer verwarmen...

Pfff zie het even niet meer zitten. Nog 2 maanden te gaan... Meerkosten beginnen op te lopen
2639.png
Verder enorm gefrustreerd. Gisteren gezien dat mijn spots in de living geen voedingkrijgen. Alle spots zijn verbonden met elkaar, maar er loopt geen kabel naar de kast
2639.png
Verdikke ik heb al zitten vloeken! Da komt ervan als je je moet opjagen en pas 1 dag voor chapewerken klaar bent

Zal zien hoe ik het kan oplossen

Nog een vraagje

Spots in badkamer..

Mogen die op 12v of 220v?

Normaal 12v met transfo he, maar klopt het indien plafondhoogte groter is dan 2m30 je dan 220 v mag steken met waterdichte spots?

Wat de badkamer-spots betreft :

http://www.electric.be/images/infotechniques/1260789254electriciteitenverlichtinginbadkamers.pdf

http://www.particulier.ocb.be/nl/downloads/g/1

Die kabel voor spots die je vergeten bent is wel lastig, maar als je een vals plafonneke hebt beneden in de woonkamer toch geen probleem om nog een kabel tot aan de kast te krijgen ? Waarvoor dient een vals plafond anders ?
1f608.png
En wat je budget betreft ... Het gevaar is soms inderdaad wel dat je altijd de duurdere/duurzamere keuzes neemt doorheen het bouwproces... Structureel stond dat huis er al, dus gelukkig geen scenario als "plots" een meerkost van 25.000 die boven komt drijven door vb slechte ondergrond oid en je moet een dikkere plaat gieten of met palen werken
1f609.png

Back
Bovenaan