• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Die blok is het graniet waaruit de raamdorpels en gevelplint van gemaakt worden. De RAL kleur is voor dakrand, ramen en garagepoort. Dit zijn degene uit de 7-reeks (grijstinten) die we onmiddelijk mooi vonden. De 9-serie (zwart en wittinten) moeten we nog bekijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
En ze zijn begonnen met vloeren.. En het is erg mooi! Al zeg ik het zelf
263a.png

Skank zei:
Het is jullie stijl toch niet.
't Valt toch nog mee, zeker voor de living
263a.png
(en nu maar hopen dat niemand deze tegels echt heeft)

cat50fd3b87428e80.85587517.jpg

Even rustig een bad nemen is er daar zeker niet bij
1f606.png

Zo is het niet nee
263a.png
Wel zo:

enu8a9e5.jpg

ujeduruj.jpg

Echt supermooi! Met zo gekartelde rand. Echt landelijk.

Vloer past mooi bij de stijl. Ze gaan wel goed vooruit precies
263a.png
En dat terwijl de vloer nog goed gelegd is ook!

Dit vind ik echt spielerei Tegen de tijd dat hij zn telefoon in zn handen heeft, en de commandos doorgegeven heeft, heb ik al lang op de schakelaar geduwd Echt nut zie ik niet. Daarom dat ik ook geen domotica steek, enkel logo

Skank zei:
Dit vind ik echt spielerei Tegen de tijd dat hij zn telefoon in zn handen heeft, en de commandos doorgegeven heeft, heb ik al lang op de schakelaar geduwd Echt nut zie ik niet. Daarom dat ik ook geen domotica steek, enkel logo
Voor dit soort dingen zou ik ook nooit extra betalen hoor ;). De echt nuttige dingen die ik tot nu toe geprogrammeerd heb: 1) ventilatie volle toeren en sfeerverlichting wanneer iemand in de badkamer dubbelklikt (geeft aan dat je een bad wilt nemen) 2) aantal sferen in huis 3) Besturing van ledstrips 4) Automatisatie screens op basis van binnentemperatuur en windsensor 5) Alarmsysteem 6) Besturing receiver (en hopelijk TV via CEC) bij inschakelen sfeer "TV kijken" (en xbmc bij sfeer "Film kijken")

Kort samengevat zijn er wel veel mogelijkheden en ben ik enorm blij dat er zoveel zelf te programmeren valt. De spielerei is eerder als hobbyprojectje.

De meeste hier hebben het voor strak en modern
1f609.png

Skank zei:
De meeste hier hebben het voor strak en modern
1f609.png
Wil toch niet zeggen dat je hier geen foto's mag plaatsen
1f609.png

Pastorie of landelijk zal ik nooit zelf bouwen, maar ik kan het wel appreciëren in zijn stijl.

Ik vind het heel mooi. Maar ik kan ook wel genieten van het strakke moderne. Zolang het maar niet te minimalistisch wordt. Zo'n koude witte bunker met betongrijze buitenmuren zou ik zelf nooit willen hebben. Gelukkig zijn de meeste moderne strakke woningen ook wel wat warmer aangekleed. Bij een pastorie/landelijke woning is dat veel makkelijker volgens mij.

rho zei:
Ik vind het heel mooi. Maar ik kan ook wel genieten van het strakke moderne. Zolang het maar niet te minimalistisch wordt. Zo'n koude witte bunker met betongrijze buitenmuren zou ik zelf nooit willen hebben. Gelukkig zijn de meeste moderne strakke woningen ook wel wat warmer aangekleed. Bij een pastorie/landelijke woning is dat veel makkelijker volgens mij.
Ik kan je wel vertellen: Als je een moderne woning zet, word je langs alle kanten gepushed om extreem minimalistisch te gaan inrichten. Overal waar wij komen om vloertegels te bekijken komt de opmerking: "Zou je toch niet eerder gietvloer overwegen?" Onze keuken wordt ni hout, steeds de opmerking: "Corian is toch veel strakker". Als je al die raad opvolgt eindig je letterlijk in een huis dat spierwit is. Misschien mooi op foto, maar om elke dag in te wonen zeker niet. Om 1 of andere reden denken mensen dat je bij een moderne woning in een museum wil gaan wonen waar alles tot in het allerkleinste detail is uitgewerkt qua plaatsing.

Ja, mooi om op een foto te zien, maar niks om daadwerkelijk elke dag in thuis te komen.

Als het van mij afhing was het minimalistisch all the way. Ma bon, we zijn met 2 en de madam wilt toch een warmer gevoel hebben. Plus, als dat minimalistisch gedoe is meestal niet echt van het goedkoopste. Ofwel is mijn smaak te duur
263a.png

Als je denkt dat modern duur is moet je eens vrij landelijk gaan.. Je zou nog eens kunnen verschieten
263a.png

Back
Bovenaan