• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Plakwerken zijn bijna afgerond. Nog 1 dagje werk maandag. Echter heb ik de opdracht gegeven om de zolder , de schuine kanten ook te bepleisteren. Zodat dit mooi gedaan is. Plafond ga ik mee wachten. Hierdoor heb ik nog alle tijd om kabels weg te werken , alsook dolby atmos te voorzien.

Laatst bewerkt door een moderator:
EPB-perikelen episode 100 ofzo: we zitten met 50m2 glas op de zuidkant. EPB verplicht ons om oververhitting tegen te gaan. We willen binnen 2-3 jaar screens plaatsen hiervoor (beste oplossing) MAAR van EPB moeten we onmiddelijk bij ingebruikname zonwering hebben. Hierdoor zouden we zonnewerend glas moeten plaatsen waardoor de zonnewinsten in de winter wegvallen. Dus verkiest EPB om heel uw leven geen zonnewinsten te hebben ipv 2-3 jaar oververhitting te hebben...

Mijn pa had dat ook voor. Die heeft gewoon zijn boete betaald. Die boete is trouwens goedkoper als zonnewerend glas.

Bij ons niet, 1506 euro boete vs 300 euro voor zonnewerend glas (geen idee waarom dat zo goedkoop is). Als dat systeem nu eens verder zou kijken dan extreem korte termijn...

broodro0ster zei:
300euro extra voor 50m^2 zonnewerend glas?
Op onze offerte zijn dit de meerprijzen: Driedubbel glas: 2.681,00 Zonwerend glas achterzijde: 1.370,00 Zonwerend glas rechterzijde: 138,00

Als we echter driedubbel + zonwerend nemen, moeten we voor zonwerend ongeveer 1/5e rekenen (vanavond nog eens bevestigen) dus dat zou 301.6 euro zijn. Glas met 2 verschillende diktes (geluidswerend) kost ook maar 214 euro extra voor heel ons huis.

Ja driedubbel glas! Super hoor! Al eens binnen gestaan in zo'n huis? 0,0 verbinding met je gsm, gelijk welke operator! Ik zou het nooit maar dan ook nooit doen!

Skank zei:
Ja driedubbel glas! Super hoor! Al eens binnen gestaan in zo'n huis? 0,0 verbinding met je gsm, gelijk welke operator! Ik zou het nooit maar dan ook nooit doen!

De golflengte van een GSM-signaal is 33cm. Dit wil zeggen dat elk raam van meer dan 33cm breed de straling zou moeten doorlaten. Het feit dat je geen verbinding hebt, heeft meer te maken met overmatig gebruik van beton(ijzers), isolatie, .... Glas zelf heeft hier geen invloed op normaal. De zonwering geeft daar trouwens wel problemen (= metalen coating) maar daar vinden we wel wat op.

sandervdw zei:
EPB-perikelen episode 100 ofzo: we zitten met 50m2 glas op de zuidkant. EPB verplicht ons om oververhitting tegen te gaan. We willen binnen 2-3 jaar screens plaatsen hiervoor (beste oplossing) MAAR van EPB moeten we onmiddelijk bij ingebruikname zonwering hebben. Hierdoor zouden we zonnewerend glas moeten plaatsen waardoor de zonnewinsten in de winter wegvallen. Dus verkiest EPB om heel uw leven geen zonnewinsten te hebben ipv 2-3 jaar oververhitting te hebben...

50m² op Zuidkant ?? Ge gaat smeken om zonnewering...buren van wat verderop zitten ook met zo'n glazen achterwand en bij minste zonnetje is het Wij zitten ook pal Zuid en dat is niet te onderschatten...in de winter inderdaad zijn zonnewinsten welkom inderdaad. Nu hebben wij ook wel overal screens mee laten inbouwen en die zijn mééééér dan welkom. Recentelijk ook een 6m breed "uitrol" scherm op het terras boven de schuifraam enz wat ook helpt flink helpt ... de zon op het zuiden kan genadeloos zijn
1f609.png

sandervdw zei:
De golflengte van een GSM-signaal is 33cm. Dit wil zeggen dat elk raam van meer dan 33cm breed de straling zou moeten doorlaten. Het feit dat je geen verbinding hebt, heeft meer te maken met overmatig gebruik van beton(ijzers), isolatie, .... Glas zelf heeft hier geen invloed op normaal. De zonwering geeft daar trouwens wel problemen (= metalen coating) maar daar vinden we wel wat op.
You are warned. Je moet mij niet geloven

Vandaag dubbele smeedijzeren raam gekocht eek Plakwerken zijn gedaan. Eerstvolgend is vloeren en faiencen

We verwachten problemen met gsm-ontvangst hoor
263a.png
Maar dat verwacht ik ook zonder driedubbel glas.

jvanhambelgium zei:
50m² op Zuidkant ?? Ge gaat smeken om zonnewering...buren van wat verderop zitten ook met zo'n glazen achterwand en bij minste zonnetje is het Wij zitten ook pal Zuid en dat is niet te onderschatten...in de winter inderdaad zijn zonnewinsten welkom inderdaad. Nu hebben wij ook wel overal screens mee laten inbouwen en die zijn mééééér dan welkom. Recentelijk ook een 6m breed "uitrol" scherm op het terras boven de schuifraam enz wat ook helpt flink helpt ... de zon op het zuiden kan genadeloos zijn
1f609.png

Dat weten we, daarom ook dat we veel liever screens nemen ipv zonwerend glas. Maar die 10-15k extra is veel om in 1x bij je budget bij te tellen he...

Wij hebben geen 3 dubbel glas en we hebben ook 0.0 GSM ontvangst. Dit is inderdaad door ijzers en isolatie met aluminium folie in de muren en het dak.

We horen ook wel vaak de opmerking "3-dubbel glas haalt ge er nooit uit qua kosten", ik snap die redenering eigenlijk niet zo goed. Als we ooit ons huis zouden willen verkopen heeft dat net hetzelfde effect als dubbel glas, ons huis zal zeker 2500 euro meer waard worden door driedubbel glas. Zo zijn er echt veel dingen waar mensen niet bij stilstaan (zonnepanelen, inbouwkasten, ...).

sandervdw zei:
We horen ook wel vaak de opmerking "3-dubbel glas haalt ge er nooit uit qua kosten", ik snap die redenering eigenlijk niet zo goed. Als we ooit ons huis zouden willen verkopen heeft dat net hetzelfde effect als dubbel glas, ons huis zal zeker 2500 euro meer waard worden door driedubbel glas. Zo zijn er echt veel dingen waar mensen niet bij stilstaan (zonnepanelen, inbouwkasten, ...).
Vergeet die vlieger maar Het is niet omdat je driedubbel glas hebt, dat mensen bij verkoop , plots gaan meer betalen Nu daarvoor zal je het wel niet doen he

Er zijn veel zaken hoor, dat ge zegt, ja bad is een duurder bad, idem bv zonnepanelen

Mensen betalen daarom NIET meer bij verkoop.

Je moet in hun schoenen staan, zij hebben er niet om gevraagd he, als het erop zit, zoveel te beter dan maar ze gaan daarom zeker niet meer betalen

Als ik meer zou vragen om mijn zonnepanelen, dan zeggen ze simpelweg, ik vraag er niet om, pak ze maar weg dan.

Maar andersom betalen mensen nu veel minder voor huizen met enkel glas, omdat ze dat toch moeten vervangen. binnen 20 jaar gaat dezelfde trend er zijn voor huizen met 3-dubbel glas (volgens mij). Afhankelijk van wat de "standaard" is, rekenen mensen de kosten om over te schakelen op de standaard bij in hun budget waardoor de vraagprijs van het huis moet dalen... Maar inderdaad, we bouwen niet met de bedoeling van het huis ooit te verkopen, enkel als er plots veel meer budget zou zijn :).

Zeg nooit nooit
263a.png
Ik zei in januari nog, als ik de keuken ga aanpassen , verhuis ik niet meer. 5 maanden later...

Kan iemand een +- schatting geven voor onderstaande aub? Kwestie van een idee te hebben:

ABA-platen 12,5mm x 2,6m: 33 stuks 4xABA-platen 12,5mm x 2,5m: 11 stuks

MSV profielen 2,6m: 20 stuks MSH profielen 2,6m: 10 stuks Valiezeplanken 4,2m x 0,10m x 025m: 16 stuks

Alvast bedankt !

Back
Bovenaan