• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Onze buitenmuren rondom staan. Nu staan echter de binnenmuren nog niet. Moeten die normaal niet in verband gemetst worden met de buitenmuur (zodat die 2 aan elkaar vasthangen?)?

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze worden d.m.v. van spouwhaken met elkaar verbonden, zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen en er geen koudebruggen kunnen ontstaan.

Volgens mij moeten die aan elkaar ja. anders kun je ze gewoon omduwen

Joske007 zei:
Deze worden d.m.v. van spouwhaken met elkaar verbonden, zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen en er geen koudebruggen kunnen ontstaan.
Geen idee of het relevante info is, maar het wordt een woning met gevelbepleistering waardoor we dus geen spouw hebben. De isolatie loopt dan ook helemaal rondom dus koudebruggen zouden er zeker niet voorkomen.

sandervdw zei:
Onze buitenmuren rondom staan. Nu staan echter de binnenmuren nog niet. Moeten die normaal niet in verband gemetst worden met de buitenmuur (zodat die 2 aan elkaar vasthangen?)?
Als de stenen verlijmt worden ipv gewoon gemest dan wordt dit niet gedaan, die lijm is zo sterk dat het niet meer los komt. En omdat er zo weinig voeg is heb je geen speling meer, maw als je ergens een kleine afwijking hebt, dan krijg je daar geen steen meer tussen.

ps. sandervdw heeft het hier over de binnenmuren, niet over de snelbouw + facade.

Chr1st0f zei:
Als de stenen verlijmt worden ipv gewoon gemest dan wordt dit niet gedaan, die lijm is zo sterk dat het niet meer los komt. En omdat er zo weinig voeg is heb je geen speling meer, maw als je ergens een kleine afwijking hebt, dan krijg je daar geen steen meer tussen.

ps. sandervdw heeft het hier over de binnenmuren, niet over de snelbouw + facade.
Het gaat inderdaad om verlijmde snelbouw :). Architect heeft ook net met de fabrikant gebeld en blijkbaar gebeurt dit inderdaad wel vaker, en is het getest.

ik heb de 3e
263a.png

Kan ik die bediening niet opzij zetten van die kraan? (vermits ik de kraan langs alle kanten kan draaien)?

Skank zei:
Kan ik die bediening niet opzij zetten van die kraan? (vermits ik de kraan langs alle kanten kan draaien)?
Moet je dan niet gewoon jouw aansluitingspunt wat draaien? Lijkt met zeker mogelijk.

Ik hoop het. ik heb een offerte gevraagd en gekregen voor al mijn toestellen bij veiligkopen.nu vanavond dan maar toehappen. levering wordt uitgesteld naar eind november

Skank zei:
Ik hoop het. ik heb een offerte gevraagd en gekregen voor al mijn toestellen bij veiligkopen.nu vanavond dan maar toehappen. levering wordt uitgesteld naar eind november
Kan je na levering even laten weten wat je ervaringen hiermee zijn? Het eerste product dat ik check scheelt al 700 euro tov Vandenborre, is toch een serieus stuk.

sandervdw zei:
Kan je na levering even laten weten wat je ervaringen hiermee zijn? Het eerste product dat ik check scheelt al 700 euro tov Vandenborre, is toch een serieus stuk.
Ervaring? Megasuper. is tweede keer dat ik het doe. mag je blindelings vertrouwen

Skank zei:
Ik had het ook over de bediening. Er wordt een rond gat gemaakt in uw werkblad, dus je kan heel de kraan incl. de bediening draaien zoals je wil. De kraan verbind je met 2 flexibele leidingen aan de Shell kraantjes.

Christophe, antwoord je nog es ivm dampkap en ventilatie ? Zie vorige pagina

Ik heb de reactie op het forum gelezen en toch blijf ik bij mijn standpunt en ik zou het zeker opnieuw zo doen (zonder extra toevoer).

Back
Bovenaan