• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Me wants it zucht

zeDsXyv.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Die zetel om eens effekes uit te blazen, lijkt me een prima idee
1f609.png

Vanavond bespreking afhankelijk v budget lol

Hier was het vandaag ook ganse dag bespreking (hoe het kot er gaat uitzien en dergerlijke) Moet eerlijkheidshalve zeggen dat die snufjes mij de laatste jaren minder aanspreken. En heb dus gewoon geen domotica gekozen. Wel in dees topic al veel goede ideeen tegengekomen

Update:

yjuduqup.jpg

zyma3aha.jpg

9y6e4upy.jpg

yge7aba5.jpg

ru3uzyzu.jpg

y9e8adu6.jpg

Het staat dus klaar om straks het plafond te plakken. Ook vandaag verder isoleren op het eerste verdiep. Echt alle kiertjes worden gevuld of opgespoten. Ik vraag me af. Ze slaan er direct pannelatten op... ook op zolder... Mag ik daar dan direct mn gyproc op vijzen? Zou wel makkelijk zijn. Is dat stevig genoeg?

chaka zei:
Hier was het vandaag ook ganse dag bespreking (hoe het kot er gaat uitzien en dergerlijke) Moet eerlijkheidshalve zeggen dat die snufjes mij de laatste jaren minder aanspreken. En heb dus gewoon geen domotica gekozen. Wel in dees topic al veel goede ideeen tegengekomen
Ah, Ik was wel op de hoogte dat je aan het sparen was naar toekomstige bouwplannen, maar niet dat jij intussen ook al in de bouwschoenen stond. Bij deze proficiat alvast
1f609.png

Ik veronderstel dat die gyproc er gewoon op mag... Hopelijk liggen ze redelijk pas.. die latten

Verder ook nog elec besproken Het zal ofwel LOGO worden ofwel toch KNX

Maar ik eerlijkj gezegd, ik weet niet of ik die domotica eigenlijk wel echt nodig heb....

Ik zal beide systemen nog es op internet opzoeken

Wij gaan voor Loxone gaan. Veel goedkoper en valt toch zelf te programmeren (dus niet elke keer een vakman nodig als je iets wil veranderen)...

Skank zei:
Ik veronderstel dat die gyproc er gewoon op mag... Hopelijk liggen ze redelijk pas.. die latten
Als je wil dat de boel scheurt en je het dampscherm doorzeeft, niet doen dus
1f609.png

Joske007 zei:
Als je wil dat de boel scheurt en je het dampscherm doorzeeft, niet doen dus
1f609.png
Huh? Waarom zou dat scheuren?

Ik bedoel de gyproc op de pannelatten he

Los daarvan , ik dacht dat jij jouw osb platen op je schuine kant, tegen je dampscherm hebt gezet? wat toch niet mag?

sandervdw zei:
Wij gaan voor Loxone gaan. Veel goedkoper en valt toch zelf te programmeren (dus niet elke keer een vakman nodig als je iets wil veranderen)...
Prijs is voor mij hetzelfde, programmatie is gratis lol

Dus KNX of Logo Prijsverschil zal zo rond de 1000-1500 zijn

Skank zei:
Huh? Waarom zou dat scheuren?

Ik bedoel de gyproc op de pannelatten he

Los daarvan , ik dacht dat jij jouw osb platen op je schuine kant, tegen je dampscherm hebt gezet? wat toch niet mag?
Kijk dan nog eens goed naar die foto's
1f609.png
Enkel de dwarsbalken zijn aan de dakconstructie gemonteerd, moet ook ergens aan vastgemaakt worden, hé
1f609.png
Op die enkele geperforeerde punten in je dampscherm breng je de nodige pleisters aan, zodat het scherm terug geheel luchtdicht is
263a.png
De gyproc en contructie zijn zelf geheel zwevend geplaatst, waardoor het bewegen van het dak geen invloed op de wanden kan hebben en bijgevolg ook niet kan scheuren.

Dat is dus niet zo eenvoudig dan ik dacht. En Stijn dacht volgens mij hetzelfde. Dus je bouwt eigenlijk een constructie onder (parallel aan) je dak, die niet aan je dak vast hangt?

Hier ook verder aant doen. Constructie schuifdeur tss living en garage. Je kan nu niet meer binnenrijden lol. Nu zie je ook 2 deuropeningen.

zu8azepe.jpg

uda7uha4.jpg

Afdekplaten Ik denk dat onze keuze gaat naar: intense bronze of white

En dan twijfelen we tussen deze opties:

- plaat bronze met drukknoppen bronze - plaat bronze met drukknoppen white - plaat white met drukknoppen white

Goeie keuze? En welke van deze 3 de voorkeur dan?

Intense brons:

SVWHtef.png

intense white:

n09xg3E.png

Volledige series:

http://www.niko.eu/nlnl/niko/producten/schakelaars-en-drukknoppen/

Skank zei:
Afdekplaten Ik denk dat onze keuze gaat naar: intense bronze of white

En dan twijfelen we tussen deze opties:

- plaat bronze met drukknoppen bronze - plaat bronze met drukknoppen white - plaat white met drukknoppen white

Goeie keuze? En welke van deze 3 de voorkeur dan?

Intense brons:

SVWHtef.png

intense white:

n09xg3E.png

Volledige series:

http://www.niko.eu/nlnl/niko/producten/schakelaars-en-drukknoppen/
Als je KNX gaat gebruiken ga je ook KNX drukknoppen (die dure) nodig hebben, denk ik? Ik zou qua kleuren voor keuze 1 of 3 gaan, afhankelijk van de geplande kleur van de muren. Wit is natuurlijk wel makkelijk combineerbaar met andere kleuren...

Back
Bovenaan