• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Bouwen & verbouwen

Op de eerste foto, welk soort scheiding komt er tussen "garage" en "woonkamer" ? Want je kijkt zo op een garagpoort uit die hier open staat ? Da's precies genoeg breedte om met de wagen gelijk de woonkamer binnen te rijden
1f61c.png
Dat heb ik nog niet veel gezien op die manier...

Is er vanuit de (inkom)hal (met dat boogje boven de deur) ook nog een doorsteek naar garage oid ?

Verder proper werk, uitzetvoeg(en) waar ik ze zou verwachten
1f44d.png

Laatst bewerkt door een moderator:
jvanhambelgium zei:
Op de eerste foto, welk soort scheiding komt er tussen "garage" en "woonkamer" ? Want je kijkt zo op een garagpoort uit die hier open staat ? Da's precies genoeg breedte om met de wagen gelijk de woonkamer binnen te rijden
1f61c.png
Dat heb ik nog niet veel gezien op die manier...

Is er vanuit de (inkom)hal (met dat boogje boven de deur) ook nog een doorsteek naar garage oid ?

Verder proper werk, uitzetvoeg(en) waar ik ze zou verwachten
1f44d.png
Aha! Eindelijk iemand die het ziet
263a.png
Ik wist dat die vraag ging komen. Normaal gezien was er vanuit de living een deur naar de traphal.. en vanuit de traphal een deur naar de garage. De deur van trap naar garage is gebleven. Echter de deur tussen living en trap gingen we eerst volledig weglaten en open laten. Bij nader inzien zijn we op het sublieme idee gekomen om er een schuifdeur in te steken. Echter we wilden niet dat deze voor of achter een muur liep. Vervolgens hebben we het maar aangepast zodat de deur IN de muur loopt. Dit kon nog perfect, echter moest een stuk van de muur afgebroken worden. Dit is gebeurd , vandaar de brede opening, waardoor je het eigenlijk helemaal niet meer snapt als je niet beter weet
263a.png
Nu komt er op de chape, en voor het stuckwerk... dus een frame die uitgeplakt wordt waar de deur mooi in glijdt... Deze wordt dus ook deze week geplaatst vermoed ik.

Vanuit de inkomhal is er geen deur naar de garage, ik zou niet weten waarom. Ofwel kom je nu binnen langs de voordeur ofwel langs de garage waarom ik van de voordeur naar de garage zou moeten...

Dit is inderdaad wel zeer apart te noemen en vraag me af hoe het er in het echt wel mag uitzien
1f609.png

Ah ok, dus een schuifdeurke van redelijk normale breedte tussen woonkamer en direct naar garage toe. Je kan een iets bredere nemen (vb 120cm breedte) voor als je eens iets moet verhuizen oid. Nu schuifdeurkes zijn altijd consessies wat betreft geluids / warmte / geur isolatie (tenzij jullie daar een speciake versie plaatsen?) en in jullie geval duikel je rechtstreeks vanuit de woonruimte binnen in een garage. Welk soort garagepoort steekt er in ? Zo'n iets met sandwich-panels (sectionaalpoort) met 50mm PUR plaat als isolatie ?

Als je natuurlijk door je garage komt zal je mogelijks toch wel ergens eerst een jas moeten gaan weghangen niet ? Dus een passage-weg "garage" -> "inkom" -> woonruimte is daarom niet zo gek.

Hoeft allemaal geen probleem te zijn etc.

In ons geval was het duidelijk. De garage heeft / hoefde geen verbinding met de woning en na 8 jaren hier te wonen heb ik dat nog geen 1 dag gemist eigenlijk. Het is maar wat je gewoon bent. De garage dient hier ook niet om een auto te stallen, er kunnen 3 wagen voor de deur staan.

Allemaal leuke systemen tegenwoordig , 9 jaar geleden tijdens onze bouw niet echt makkelijk te vinden, OF heel duur wegens "speciallekes" etc.

En ze zijn begonnen.. eerst voorbereidend werk en alle muren en plafonds voorbehandelen met produkt

dy3aqebe.jpg

a9y6ane2.jpg

Dat grijze stuk is nog niet behandeld, is gewoon idd betonblok De muur achteraan wel, maar zie je niet zo goed op fot. De muren kwam er een oranje smurrie op En het plafond (na m'n fotos, zal zien of ik vanavond nog kan trekken) met roze smurrie

Impregnatieprodukten
1f609.png
'k hoop dat het goed geschreven is lol Ze gingen dadelijk beginnen met profielen zetten. Geen idee of ze daadwerkelijk nog gaan kunnen plakken vandaag Ten laatste morgen.

Tegen het einde van de week herken ik het niet meer
263a.png

Skank zei:
Dat grijze stuk is nog niet behandeld, is gewoon idd betonblok Tegen het einde van de week herken ik het niet meer
263a.png
Klopt, en alles zal er nog grootser gaan uitzien
263a.png
Het gaat er alvast goed vooruit.

Nu ben ik wel benieuwd naar de draagconstructie van jullie huis. Heeft die kolom niet (in verhouding) enorm veel gekost dan? Het gaat in elk geval plots op een afgewerkt huis lijken
263a.png

Zoveel kost een kolom toch niet. Trouwens in dit geval moest het wel, want een gewoon muurtje tussen de ramen gaat nooit voldoende zijn alles te dragen (poutrel + welfsels liggen daar op).

@stijn: heb je daar liggen in slijpen voor uw leidingen???

Ja was geen probleem Die kolom is 25 dik en 90 breed. Mujn sleufje is 4x4 das echt niks. Tzit bovendien vol ijzer

Sander Van de Wiel zei:
Weer een hoop miserie met de aannemer (poutrelle bovenop een deuropening, hoe dom kan je nu zijn??? https://drive.google.com/file/d/0ByMgJPvX8XEXcTlhSHNzbHBXYWc/edit?usp=sharing). Wel de ramenleverancier beslist. Volgende stappen: 1) het materiaal voor raamdorpels en gevelplint te beslissen. 2) Ventilatie regelen.
Ik zie de foto nu pas.
1f628.png
Hoe gaan ze dat oplossen?

Die aannemer maakt er wel een potje van.

@stijn: Dat begint er al heel netjes uit de zien.

rho zei:
Ik zie de foto nu pas.
1f628.png

ohmy zie ik ook net Geen licht foutje dit My god

rho zei:
Ik zie de foto nu pas.
1f628.png

De deur wordt een dezer dagen verzet (naar de plek waar ze volgens plan moesten komen...). Gelukkig staan de binnenmuren er nog niet bovenop zodat ze de poutrelle makkelijk kunnen ondersteunen. Fouten gebeuren, daar kan ik mee leven. Maar het feit dat ik als totale noob in de bouwwereld dit zie, en zei als "professionals" dit niet doorhebben stoort mij enorm. Gisteren wel serieuze korting voor ventilatie en vloerverwarming onderhandelt, dus er zijn ook nog positieve verhalen aan de bouw.

Jammer genoeg zal het op het einde financieel serieus gaan spannen, maar dat zien we dan wel weer... Mensen die verbouwen moeten ook jaren in een onafgewerkt huis wonen.

Ze zijn bezig aan het plakken/ ventilatie aan het afwerken, en aan het isoleren Lol Huisje vol Ben weggelopen, vanavond nog es gaan kijken De schuifdeuren zijn ook geleverd.

Back
Bovenaan