• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Mijn orange tv geraakt niet op wifi verbonden, desondanks het wachtwoord 100% zeker juist staat.
Iemand enig idee?

Doet me denken aan die nest deurbel, maar die settings staan goed, dus daar ligt het niet aan
Goh, als je normaal niet teveel aan het tweaken bent geweest is dat wel raar.
Denk eraan dat sommige clients problemen hebben met een te lange WPA2 key. Alsook sommige karakters geven issues heb ik al gemerkt...vb een wireless printer hier moet je niet te gek mee doen...
Krijg je dan geen enkele "melding" kant Unify controller ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Goh, als je normaal niet teveel aan het tweaken bent geweest is dat wel raar.
Denk eraan dat sommige clients problemen hebben met een te lange WPA2 key. Alsook sommige karakters geven issues heb ik al gemerkt...vb een wireless printer hier moet je niet te gek mee doen...
Krijg je dan geen enkele "melding" kant Unify controller ?

Echt lang is hij niet. Helaas geen enkele melding in unifi, ik heb ook gekeken .
Enige vreemde teken is @
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Echt lang is hij niet. Helaas geen enkele melding in unifi, ik heb ook gekeken .
Enige vreemde teken is @
Probeer effe een WPA2 zonder @ erin en zie of hij paired ... dan weet je het mischien.
Ik had ooit een device dat een probleem had met "@" , weet ni meer of het m'n wireless printer of m'n Garmin GPS was ... anyway ... effe proberen dus ...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Probeer effe een WPA2 zonder @ erin en zie of hij paired ... dan weet je het mischien.
Ik had ooit een device dat een probleem had met "@" , weet ni meer of het m'n wireless printer of m'n Garmin GPS was ... anyway ... effe proberen dus ...

oh man , dat is het toch wel zeker
nu connecteert hij wel
djeez
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Te vroeg victory

Het ging, heb toen ander paswoord genomen waar dan @ niet inkwam, en noppes meer, ook niet meer het originele zonder @ , werkt ook niet meer

korter ook geen effect
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jaagt alleen prijs en verbruik omhoog.
Waarom zou je daar nu touchscreen op willen
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Jaagt alleen prijs en verbruik omhoog.
Waarom zou je daar nu touchscreen op willen
Voor thuisgebruik idd wel een beetje een gimmick.
Mijn RB3011 Mikrotik router heeft ook zo'n mini touch-screen'ke erop zitten. Je kan dan instellen wat je erop wil zien en of dat een soort slide-show oid moet doen.
Helaas geen 4K scherm want dan kon ik film zien op m'n router :rolleyes:😁
 
  • Vind ik leuk
Reactions: djaxx

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Prijs is hetzelfde en het verbruik is serieus naar beneden gegaan. Het touchscreen is super cool om te laten zien en vooral handig om ... nee, ik vind niets, het is alleen cool om te laten zien aan iemand anders 😀
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Is er een mogelijkheid om de display bij de UniFi Security Gateway 3P uit te zetten?

Edit.
Euh, ik bedoelde uiteraard de Cloud Key Plus ;)
 
Laatst bewerkt:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Bedoel je die blauwe ring bovenaan? Als het dat is, controller -> Site -> Enable Status LED/Screen
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik bedoeld het scherm zelf.

Even als voorbeeld een foto van het net geplukt.

ad3a5e6a-36c5-4ad4-824c-cf7b75968f49
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ah dat as even verwarrend, Cloud Key is natuurlijk iets anders dan de USG :)

Er is in de UI geen setting voor, kan dus alleen via SSH en uitvoeren van een commando.
 

Dutch Vertigo

Member
11 jan 2020
14
3
6
32
Alles toegekomen.
Ik wil woensdag instellen.
Als volgt te werk?
Switch loskoppelen.
Verbinden met huidige modem.
Wifi uitschakelen, router uitschakelen?
Mac passthrough activeren
Nieuwe router koppelen. Instellen? Hoe bereiken?
Dan switch..
Vlans instellen?
Dan de ap's


Voor vlans dacht ik aan 3?

Eigen netwerk
Gastennetwerk
Iot netwerk

Waar de decoder en netflix?

Informatie zoeken over specifieke instellingen voor jou provider. Ik ben zelf goed opweg gekomen met deze link: https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn
USG blijft vaak hangen na aanpassing .json .sh files en bricked zichzelf dan, enige optie dan is resetten en opnieuw beginnen. Om deze reden ben ik terug gegaan naar de ASUS AC87U, deze voldoet prima.
Heb de rest van mijn netwerk wel nog ingericht met switch, wifi access points en camera systeem van de Unifi series. Erg fijn spul.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Een domme switch doet wonderen ;)

Binnenkort maar eens mijn gen 1 Cloud Key vervangen door een Gen 2+ en dan ook met UniFi Protect aan de slag gaan. Eerst 2 camera’s en zal daar wellicht bij blijven want zo groot woon ik niet :) Ga wel wat moeten goochelen anders kom ik poorten te kort in mijn beide 8 Ports switches.

Unifi Protect is uiteraard niet compatibel met het smart home systeem dat ik gebruik (HomeKit) maar via homebridge zal dat wel lukken. Automatsering; zou alleen willen beweging opnemen als ik niet thuis ben, mijn eigen zien op video daar heb ik geen behoefte aan :D
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb iets vreemds voor
4 dagen geleden begonnen
Telkens om 22u savonds , wanneer ik netflix kijk, dan stopt hij plots met streamen.. Enkele seconden later, valt ook mijn AP's weg.

Ik moet dan 5 min wachten en alles is terug back up.

Zeer vervelend, 2x voorgehad na elkaar, dan eergisteren niks, en dan gisterenavond terug om 22:15

Waar moet ik gaan zoeken?
In mn unifi controller zie ik bij errors niks? (Ik mis precies ook een compleet logboek)

Wel stonden er gisteren updates klaar voor mn switch en AP's, die direct gedaan , benieuwd of het hiermee opgelost is.
Precies of mn usg verliest verbinding
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Heb je toevallig niet per ongeluk het uurrooster waarop er geen activiteit meer mag plaatsvinden geactiveerd?