• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
mmm nu op auto zet hij AP living op kanaal 1 , en ap boven op kanaal 13 (maar er is een buur op 11 ? ..)

wat is het optimale nu
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Op 9 voor beneden of boven?
Als ik op 9 ga zitten, dan stoor ik zowel 6 als 11 he
En zal ik er zelf ook last van hebben, niet?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bij mij ziet het er zo uit.

Bestand%2022-12-2019%2019%2024%2032.jpeg
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
huh , zit ik of jij op een nieuwere versie?
Dus jij zit op kanaal 4 , de woonkamer dan?

Die balken zijn bij mij bij 1 toch het laagste als ik nr de tekst kijk, dus ik laat ap woonkamer op 1
ben nu opnieuw test aan het doen met ap boven
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Je moet die scan eigenlijk telkens per AP doen he,
veel buren zitten op 1 ,6 en 11
maar idd de kanalen ertussen zijn dan minder bevolkt, maar als je die pakt, ga jij de buren storen en omgekeerd he
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Klopt omdat die drie kanalen vaak de standaardinstellingen zijn en het merendeel heeft niet de kennis om dit aan te passen (of de goesting).
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Klopt omdat die drie kanalen vaak de standaardinstellingen zijn en het merendeel heeft niet de kennis om dit aan te passen (of de goesting).
Maar als de meeste daarop zitten, volg je toch beter anders stoor je ook.

Ik weet het niet ze. Wat nu best te doen. Volgen of van de minste storing kiezen en dan zelf storen(en omgekeerd). Waarom pakt hij hem dan ook niet bij automatische stand die van de minste weerstand...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.116
324
113
Ik zou toch proberen op 1-6-11 te blijven. Zoek de 2 kanalen uit waarop de minste buren storen.
Gebruik je andere kanalen, dan ga je alsnog storing ondervinden van de buren en ga je zelf ook gaan storen.

TX power is zet je best op low voor 2.4GHz. En jouw buren ook...
Met TX power op high, zal je AP verder stralen, maar het toestel dat het signaal ontvangt, moet ook kunnen terug stralen. En in jouw laptop, iPad, smartphone zit er geen zender die zo sterk is als die van jouw AP waardoor hij niet kan terug sturen als de afstand te groot is. Daarom kun je dus soms hebben dat je telefoon aangeeft dat het wifi signaal sterk is, maar dat je toch niet kan surfen. Want je telefoon ontvangt wel het draadloos signaal, maar kan niet krachtig genoeg terug sturen om het te laten aankomen bij de AP.

Als iedereen 2.4GHz gaat gebruiken op low TX, dan zend je ongeveer op dezelfde sterkte als jouw andere toestellen in huis, waardoor je geen verlies van snelheid of bereik hebt, maar je gaat wel minder de buren storen. En minder storing = meer snelheid ;-)

Helaas denken veel dat TX op max zetten het sneller maakt, maar dat is in de meeste gevallen niet waar.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zit op AP living kanaal 1 en boven 11
Zal het nu zo laten.
Mn buur stoort nog steeds, en die heeft precies niet veel zin, of kan het niet aanpassen


Soit, mn hue nu, wat doe ik daar nu mee...
ondertussen zijn al mn lampen terug behalve deze in de inkom (die op gelijk niveau staan als de bridge)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Soit, mn hue nu, wat doe ik daar nu mee...
ondertussen zijn al mn lampen terug behalve deze in de inkom (die op gelijk niveau staan als de bridge)
Dan zal je enkel deze niet reagerende Hue lampen volgens onderstaande methode moeten resetten.

Om een niet reagerende Hue lamp te resetten met behulp van de Hue dimmer dien je de dimmer vlakblij de ingeschakelde lamp te houden en gedurende 10 seconden zowel de aan- als de uit-knop ingedrukt te houden. Na 10 seconden knippert de lamp kort, wacht dan totdat deze 3 keer aan en uitgaat en je lamp is gereset.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dan zal je enkel deze niet reagerende Hue lampen volgens onderstaande methode moeten resetten.

Om een niet reagerende Hue lamp te resetten met behulp van de Hue dimmer dien je de dimmer vlakblij de ingeschakelde lamp te houden en gedurende 10 seconden zowel de aan- als de uit-knop ingedrukt te houden. Na 10 seconden knippert de lamp kort, wacht dan totdat deze 3 keer aan en uitgaat en je lamp is gereset.

Handig idd als je een dimmer hebt, ik niet dus :p
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Je kan de lamp ook gewoon in de app verwijderen.
Alleen weet ik niet vanbuiten of deze dan ook werkelijk naar fabrieksinstelling wordt gezet.
Volgens mij niet maar je kan proberen, hé :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Je kan de lamp ook gewoon in de app verwijderen.
Alleen weet ik niet vanbuiten of deze dan ook werkelijk naar fabrieksinstelling wordt gezet.
Volgens mij niet maar je kan proberen, hé :)
heb ik reeds gedaan ;)

ik moet de lamp er effectief af halen
dan vind ik ze terug, maar komen ze terug onbeschikbaar
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zwijgt! Ik heb ze terug :p
Benieuwd hoe lang ze in de app staan als beschikbaar..

Ik blijf wel meldingen krijgen in home assistant van lampen onbeschikbaar...
Beetje jammer want dan kan ik niks automatiseren...
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik blijf wel meldingen krijgen in home assistant van lampen onbeschikbaar...
Beetje jammer want dan kan ik niks automatiseren...
Vreemd, bij mij enkel maar wanneer de elektriciteit er werkelijk af gaat?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Mijn orange tv geraakt niet op wifi verbonden, desondanks het wachtwoord 100% zeker juist staat.
Iemand enig idee?

Doet me denken aan die nest deurbel, maar die settings staan goed, dus daar ligt het niet aan