• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Gebruiken jullie voor de USG en Cloud Key een afzonderlijke gebruikersnaam en wachtwoord of voor beide apparaten dezelfde login?

Verder zit ik met volgend probleem?
Mijn Cloud Key geeft op https://unifi.ui.com/ volgende foutmelding MANAGED BY OTHER (NEEDS UPDATE)

CloudKey als USG hebben beide hetzelfde externe IP?
Volgens mij mag alleen op het tabblad de Cloud Key te zien zijn, maar ook de USG staat hier tussen?


Schermafdruk%202019-12-11%2023.00.48.png
 
Laatst bewerkt:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Die interface die jij toont, is gewoon Unifi Cloud. Dit werkt voor alle controllers, niet enkel voor Cloud Keys.
Mijn USG zie ik daar nooit in staan. Dus ik snap ook niet goed waarom jij er 2 ziet. Wat gebeurd er als je op manage klikt?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mijn USG zie ik daar nooit in staan. Dus ik snap ook niet goed waarom jij er 2 ziet. Wat gebeurd er als je op manage klikt?
Het is inderdaad net dat wat ik bedoel.
Wanneer ik op manage klik wordt ik door gestuurd naar het inlogscherm van de USG en Cloudkey.
Buiten inloggen zie ik niet wat ik verder nog kan doen?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ja diene "Cloudkey v2" is wel gek dat we die daar zien...
Gewoon effe ticketje open doen. Mogelijk ergens iets dat is blijven hangen oid.
Uiteindelijk heb je uwe Cloudkey "Unify-Home-7" als naam gegeven, dus dat is mijn inziens de enige die er moet staan.

Ik heb op mijn Unify omgeving de remote-access enzo afgezet, vandaar dat op die portal-page mijn zelfs als "Offline" gezien is.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Mijn eigen Cloud Key heeft inderdaad als naam Unify-Home-7.

Nu dat ik wat verder met de settings heb gespeeld zie ik die 2 Cloud Key v2 enkel maar wanneer ik op https://unifi.ui.com/ de knop schuif naar
Discover Cloud Key, enkel dan komt pas die 2de Cloud Key v2 tevoorschijn.

Ik veronderstel dat dit niet bij iedereen het geval is?
Iemand die dit aub effe voor me wil testen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb dit allemaal niet :p
Gewoon de controller en gaan...
en enkel binnen het netwerk bereikbaar
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Mijn eigen Cloud Key heeft inderdaad als naam Unify-Home-7.

Nu dat ik wat verder met de settings heb gespeeld zie ik die 2 Cloud Key v2 enkel maar wanneer ik op https://unifi.ui.com/ de knop schuif naar
Discover Cloud Key, enkel dan komt pas die 2de Cloud Key v2 tevoorschijn.

Ik veronderstel dat dit niet bij iedereen het geval is?
Iemand die dit aub effe voor me wil testen?
Heb efkes de remote -access terug opgezet. Dan komt m'n key er wel bij maar nergens een "v2" key hoor. Gewoon de hostname die ik eraan gegeven heb. Zelfs met de discovery op.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb dit allemaal niet :p
Gewoon de controller en gaan...
en enkel binnen het netwerk bereikbaar
Wat dan als je eigen BackUp corrupt is, dan heb je niets in de UniFi Cloud staan?
Heb efkes de remote -access terug opgezet. Dan komt m'n key er wel bij maar nergens een "v2" key hoor. Gewoon de hostname die ik eraan gegeven heb. Zelfs met de discovery op.
Oké, zolang alles naar wens werkt, zal ik het maar gewoon negeren :)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Wat dan als je eigen BackUp corrupt is, dan heb je niets in de UniFi Cloud staan?
Dat heb ik even opgezocht .. je weet wel dat lijstje van backups die we konden restoren staan gewoon op je SDCARD van je Cloudkey hoor. DAT is reden dat ik dat bij mij ni zie ... er steekt geen SDCARD in ;-)
Voor zover ik weet schrijft de Cloudkey niks "in de cloud" dat je kan gebruiken om een restore te doen!

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/226218448-UniFi-How-to-Configure-Auto-Backup
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
jvanhambelgium jvanhambelgium
Je hebt inderdaad gelijk :)

Met al die termen Cloud Key vs Cloud Access was ik even in de war :oops:
Via de Cloud Access Portal kan je enkel extern je controller benaderen, meer niet.

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor wie het zou willen weten
Best uitzetten in unifi

- optimize network uitzetten in de settings van unifi
- connect high performance clients to 5 ghz only

Er zijn wel meer mensen die deze opties aanzetten, maar ze zijn helemaal niet bedoeld voor thuis. Ze zijn bedoeld voor toepassing in ruimtes met heel veel devices zoals vergadercentra, stadions, e.d. Maar ja, de kreet "Auto-optomize" is verleidelijk. :)

Voor optimalisatie van je netwerk kun je beter de Radio AI gebruiken, maar die is nog in beta.
Ook staat automatisch "enable connectivity monitoring and wireless uplink" aan heb je geen draadloze uplinks dan wordt het aangeraden omdeze ook uit te zetten.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Heb die ook uitgezet, maar deze staan wel by default aan in de controller...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Nee voor hue maakt dit uiteraard geen verschil. Hue doet niks met WiFi. Maar zigbee is wel een protocol op de 2.4GHz band en heeft een smalle bandbreedte.
Je moet eigenlijk eerst uw 2.4GHz kanalen analyseren en tunen voor WiFi met zo weinig mogelijk overlap. Daarna zet je uw zigbee kanaal op een vrij kanaal indien mogelijk of zet je hem tussen de 2 WiFi parabolen voor zo weinig mogelijk storing.

deze mannen hebben daar een mooi tekeningske van gemaakt: https://www.ct.nl/workshops/zigbee-storingen-verhelpen-in-je-smarthome/
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zoals ik reeds eerder zei en ook broodrooster nu ook, zal je het kanaal van je Zigbee moeten wijzigen.

Dat heb ik al gedaan, maakt geen *** uit.
Es kijken wat broodrooster zei.
Feit is wel, deze nacht is zelfs mn ontwaken routine die in de app stond, niet gewerkt.
Begin er de pest aan te krijgen.
Vraag is natuurlijk, moet ik die hub niet op het eerste verdiep zetten?
Nu 2 lampen inkom op gelijkvloers, rest op eerste verdiep ,en tweede verdiep

De hub staat nu in de tvkast..
Misschien dat dat ook al zou maken...

Maar als ik dan straks tuinverlichting wil, zal het ook weer wat zijn
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
Waarom ga je niet voor een meer duurzame oplossing alla end to end domotica systeem?