• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
@Joske, hedde nog ne router liggen of heb je iets nodig om je te depanneren ? Heb hier nog standaard 5-poorts routerke liggen ook zenne.

Het zal idd de USG zijn die kapot is, op het forum wel iets gelezen van iemand die ook een green-blinking light had op de power-supply en z'n USG3 bleek kapot.
Ge moet toch ne nieuwe kopen, prijs is nu niet zoveel en blijft wel netjes in het UBNT eco-systeem zitten hé.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Mijn Unifi Security Gateway is na 2.5 jaar gebruik zonet overleden :mad:

Op de 12V/1A stroomadapter stond er bij controle een groen ledje te pinken, wat een slecht teken is.
Tijdens het uitmeten van de adapter krijg ik netjes het gewenste voltage, wat betekent dat de USG niet meer werkt.

Zouden jullie voor niet professioneel gebruik net dezelfde Unifi Security Gateway router nemen of raden jullie een andere Unify Ubiquiti router aan?
Jammer dat het beestje zo snel komt te overlijden, want ben er buiten de standaard Cloudkey gerekend anders wel zeer tevreden over.

mischien de unify dream machine overwegen?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen heb ik de USG d.m.v. een andere en beter geschikte adapter (had ik gelukkig nog ergens liggen) aan de praat gekregen :)
De oude adapter gaf wel netjes 12V aan, maar niet de gewenste 1A om de USG te doen werken.

Enkel de Cloudkey lijkt het nu niet meer te doen en blijft hardnekkig weigeren om alles te installeren.
Ik wordt er een beetje gek van :mad: en zit dus nog steeds zonder netwerk.

Aangezien ik die Cloudkey 1 nu wel een beetje beu ben, vroeg ik me af of de Cloudkey 2 zoveel beter is?
Een andere mogelijkheid is om de software op de Synology te draaien, maar heb hier helaas totaal geen enkele ervaring mee.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De Plus heeft een 1TB HDD er in zitten om opnames naar weg te schrijven die je met Ubiquiti camera's maakt.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Oké.
Standaard zit er in de Cloudkey 2+ een 1TD disk in.
Deze is dan enkel en alleen puur voor videobewaking bedoeld, verder niks?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Als ik het goed heb kan je de camerabewaking (opslag) enkel maar gebruiken binnen het eigen merk, en andere camera's (merk) zijn dus uitgesloten?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Daarmee heb ik helaas geen ervaring, maar aangezien Ubiquity hun eigen eco systeem heeft, vermoed ik dat het enkel voor hun eigen camera's is.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat klopt ivm cameras.
Als je geen cameras hebt, zou ik die controller gewoon op je nas zetten, tenzij je geld teveel hebt
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik krijg alerts (ips) van enorm veel " a network trojan was detected"

Moet ik daar iets mee?
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ik zou nooit de gewone cloudkey kopen, voor 20 euro meer krijg je een HD van 1TB en meer geheugen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Joske007

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
okay :) maar ik moet er dus niks mee doen
Euh mischien eens checken of er nergens niet staat dat het INTERN gedetecteerd is ? Maw dus dat een PC of device op je netwerk geinfecteerd is (zonder dat het je het mischien wist)
Staat er iets van van IP's ? Meer details van dat event ?
DAT soort melding toch even serieus nemen...