• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Op welke firmware staan je switches ? Zie dat er een nieuwe firmware update is voor de Switches en AP's namelijk 4.0.80.10875. Misschien helpt het om de firmware bij te werken.

In ieder geval een vreemde situatie en al zeker dat het maar 5 minuten duurt. Zie je niets speciaals verschijnen onder Events ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Op welke firmware staan je switches ? Zie dat er een nieuwe firmware update is voor de Switches en AP's namelijk 4.0.80.10875. Misschien helpt het om de firmware bij te werken.

In ieder geval een vreemde situatie en al zeker dat het maar 5 minuten duurt. Zie je niets speciaals verschijnen onder Events ?

Nee events is leeg.
JA die firmware bedoelde ik, heb die nu naar die update gedaan, benieuwd of het daar mee opgelost is.
Ik wil echter wel es weten wat joske bedoelt, misschien is het dat
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Daar weet ik niet van, waar staat dat?

Tis echt maar 5 minuten ofzo dat em down gaat
Kijk eens hier 😉

Bestand%2014-01-2020%2017%2040%2058.jpeg
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Alles geupdate sinds eergisteren van switch en AP's
Gisterenavond terug een drop, maar een kleinere
Netflix hangde weer ff (5min), en wifi weg ook
daarna terug vlotjes

de settings die joske zei voor wifi staan gewoon goed. Maar zoals ik zeg, netflix op tv heeft er ook last van en die is bekabeld.

Om even te tonen

Helemaal links de drop van eergisteren, rechts is de drop van gisterenavond


best place to upload photos

En als ik nu kijk, zie ik dat er ook een drop was deze nacht?



Waar moet ik de oorzaak nu zoeken?

Ik zie in mn controller bij events/meldingen/gebeurtenissen niets staan !
Oorzaak?
Mijn USG?
Mijn pihole?
Mijn raspb pi?


Ik zie bij settings van mn usg wel staan "schakel offload tijdschema in"
Ik heb dit zo zelf niet ingesteld , ben daar nooit aangeweest

Enig idee want das echt ferm ambetant
en ik had da vroeger nie
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wel een bizar probleem, en zelf nog niet meegemaakt. Misschien eens voorleggen op unifi-forum of zelfs het Ubiquiti forum.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zou ips die aanstaat hier de boosdoener kunnen zijn?
Stond al tijdje aan nochtans
Iemand zegt:

Als het "gewoon" geen internet is. Kan het zijn dat je IDS/IPS aan hebt staan? Een USG kan dat niet aan bij veel verkeer. Bij ongeveer 100Mbit/s loopt de USG helemaal vast/vol. Als je geluk hebt is na een tijd (die paar minuten wat jij zegt?) de "queue" weer leeg en heb je weer internet. Tenzij je dus continu volle bak zit te downloaden, dan krijgt de USG uiteraard niet de tijd om "bij te komen".
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Stiibun Stiibun
Ik zie deze video voor je, waarom zet je dat hier niet, want ik vraag daar al lang om ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik wou deze middag rond 15:30 replyen en ik lag er terug uit.
Ik heb onmiddelijk ingelogd in mijn usg zelf... en die was niet verbonden



Mijn conclusie dan was dat mijn pi (en pihole) er compleet niet toe doen.
Is die conclusie juist?

Vervolgens ingelogd op mijn modem, en daar zag ik enkele critical warnings in de log.

Conclusie van mij is dan dat het de modem van orange is die down gaat..

Ik heb orange al gebeld maar ze gaan me terug bellen.

Klopt mn conclusie?

Ik wil gerust met iemand die logs tonen van de orange modem maar durf er geen foto van te uploaden gezien er mac adressen enzo instaan
Ik heb er een foto van :p
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
welk forum bedoel je?
Anders geen idee?
community.ui.com

video had ik hier nog geplaatst omdat ik er zelf nog niet bezig mee ben geweest, dus geen idee in hoeverre de video klopt. Maar zal wellicht wel OK zijn.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
PiHole zou er niets mee te maken mogen hebben die dropt gewoon connecties in de blacklist, die gaat echt je router niet in het haar zitten. Lijkt dan inderdaad wat aan de hand met je modem zelf.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
community.ui.com

video had ik hier nog geplaatst omdat ik er zelf nog niet bezig mee ben geweest, dus geen idee in hoeverre de video klopt. Maar zal wellicht wel OK zijn.

thx
mm ok
ik wil dit toch gaan doen die IoT afscheiden, dus jij bent dit ook van plan?
Top
kunnen we elkaar helpen :p
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
PiHole zou er niets mee te maken mogen hebben die dropt gewoon connecties in de blacklist, die gaat echt je router niet in het haar zitten. Lijkt dan inderdaad wat aan de hand met je modem zelf.

Wel ja en nee he
ik heb maar 1 dns server ingevuld en dat is die van de pihole
als die faalt, dan zal ik geen verbinding kunnen maken toch?
Ik heb er deze middag een tweede ingezet, maar dat hielp niet, daarna heb ik ingelogd in de usg zelf en zag ik dat daar geen verbinding was
dan ingelogd in de modem en in die logs stonden critical meldingen
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
IoT staat op de verre planning, dus momenteel geen hoge prioriteit.

Wat de Pihole betreft, misschien in de DNS settings eens een backup DNS server opgeven en kijken hoe dat loopt. Bv. 8.8.8.8 (Google DNS). Hoewel ik denk dat die plotse drops daar eigenlijk niet meteen iets mee te maken hebben.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
IoT staat op de verre planning, dus momenteel geen hoge prioriteit.

Wat de Pihole betreft, misschien in de DNS settings eens een backup DNS server opgeven en kijken hoe dat loopt. Bv. 8.8.8.8 (Google DNS). Hoewel ik denk dat die plotse drops daar eigenlijk niet meteen iets mee te maken hebben.

Dat heb ik exact gedaan ;)
Ik weet alleen niet wat er gebeurd..
Als hij de dns van pihole niet heeft, dan zal hij overgaan naar de secundaire... 8.8.8.8
Maar wat als de primaire terug beschikbaar komt... dan zou hij terug daarop moeten, maar ik dacht dat hij dat niet deed.
Ik heb dat ergens gelezen, moet ik nog es navragen

IoT op verre planning zeg je, nochtans is dit wel redelijk belangrijk naar veiligheid toe, niet?
Soit ik zal er dan eerder aan beginnen lijkt me :p

Gebruik jij al vpn of ook op de planning?

Nu, eerst maar mn huidig probleem oplossen
Dan vermoedelijk IoT en daarna vermoedelijk VPN
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
VPN gebruik ik reeds een hele tijd, een echt gemak. Laatst ook tijdens ons traditionele Ardennen week kunnen VPNen naar thuis en episodes bekeken op mijn NAS. Dik voordeel is dan dat ik die NAS niet naar buiten toe moeten open zetten.