• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Herken het hier niet. Zit momenteel zelfs te denken om mijn USG er van tussen uit te halen en een 4 NIC Intel PCI kaart te kopen voor in de unRAID server en daarop dan een VM met pfSense. Gewoon om eens mee te stoeien :)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik draai hier al jaren Mikrotik voor de ISP/routing en zou zo niet direct iets anders nemen. Verbruik maar 8watt.
Tegenwoordig wel wat oppassen met software-updates ;-) Iets dat die mannen "Stable" noemen is dat niet ;-)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Geen idee welke Microtik je precies hebt, maar als je op de kleine USG-3P IDS/IPS aanzet dan valt de snelheid op je WAN drastisch terug gewoon omdat de CPU hiervoor te zwak is.

Ah misschien ga ik volgend jaar wel voor de UDM Pro, hopelijk zijn de kinderziektes er dan wat uit.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Tja IDP/IPS op die klein pruldoosjes is altijd een killer natuurlijk als het allemaal in software moet gebeuren. (zonder ASIC bedoel ik dan)
Ik heb een Microtik RB3011 (dual-core ARM cpu) maar hierop doe ik geen gekke dingen zoals complexe QoS of L7-acties. Enkel gedetailleerde firewall-rules, logging, Netflow etc. (heb thuis Splunk Enterprise draaien)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Yep, heb een mailtje gehad met de vraag mijn pw te veranderen...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik heb geen mail gehad, nochtans heb ik een cloud account. Ondertussen psw gewijzigd en MFA ook maar ineens aangezet.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb wel een mail gehad.

Ik weet eigenlijk niet of ik een account heb/had

Moet ik dan alle paswoorden van wifi etc etc ook aanpassen?

edit: net ook pasw reset gedaan en 2FA
Alleen weet ik begod niet voor wat ik die account nodig heb, er staat ook bijna niks in


Vraag is, is mn wifi nog veilig en mn controller?
 
Laatst bewerkt:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Nee, je moet niet de pw van je WiFi netwerken aanpassen. Uw WiFi is nog even veilig als voorheen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik snap de fuss dan niet
Als ik kan inloggen op uw UniFi cloud account, kan ik uw firewall uitschakelen, uw WiFi netwerken aanpassen, ...

Zolang ze nog niet uw op uw UniFi controller zijn ingelogd, moet je uw WiFi paswoord niet veranderen nee. Maar kzou wel het bericht goed lezen en het account aanpassen waar het over gaat. Als je geen UniFi cloud account hebt en enkel local toegang hebt tot de controller, dan hoef je je geen zorgen te maken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Die cloud account is niet verbonden met de controller toch?

Hoe check ik of ze ingelogd zijn op de controller?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ze zijn niet ingelogd op uw controller. Het gaat erom dat ze dat mogelijk zouden kunnen doen als:
1. Uw pw effectief is bemachtigd
2. Je in je controller hebt aangegeven dat hij kan beheerd worden vanaf het internet.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Voor wie een Cloud Key Gen2+ heeft of een UDM Pro en eens aan de slag wilt met Protect en camera's voor niet te véél geld kan altijd eens naar de nieuw kleine UniFi Protect G3 Instant kijken. 25€ in de EU store, maar zoals zo vaak met nieuwe Unifi producten ook meteen uitverkocht. Nog niet meteen te vinden in andere web shops.

En trouwens de Cloud Key Gen2 kregen een nieuwe firmware update, waarbij het op de Gen2+ nu ook mogelijk is om Unifi Access en Unifi Talk te gebruiken ... mocht je dat als particulier al willen

 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik heb sowieso m'n password wel aangepast (ik lees ook op de forums mee enz) maar m'n controller is sowieso met niets "cloud" gekoppeld oid.