• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Rechtstreeks aansluiten is onmogelijk... Kabel naar daar zal naar een switch moeten gaan. Want daar staat buiten de digicorder ook een Marantz, Shield, TV, Router en Xbox...

TV-box? Dat moet ik eens bekijken. Mijn digicorder is wel al 6-7 jr oud.

Ik heb nog niets beslist. Meer controle van vaste ip toekennen aan toestel x bv. Als ik bv ook opnieuw wil beginnen met HA kan er wat meer veiligheid noodzakelijk zijn.

USG twijfel ik idd ook aan. Want dat betekent 2 toestellen naast elkaar. Bij dream machine is dat maar 1 toestel...
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Als je de digicorder gebruikt zal je wel een extra vlan moeten creeeren. Voor een niet ITer is dat niet altijd evident om doen...
Met een tv-box zou dat niet meer nodig zijn.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Thx voor de handleiding Stiibun Stiibun

krikri krikri waarom is dit met tv-box niet meer nodig? Werkt dit zo anders?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Chr1st0f Chr1st0f , voor als je een ander geluid wilt op de bel zelf :D

 
Laatst bewerkt:
  • Vind ik leuk
Reactions: Chr1st0f

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Vraagje aan de mensen hier die eigen AP's hebben. Hoe hebben jullie deze geplaatst voor ideale coverage in de woonkamer?

Waar ik nu woon komt de distributiekabel binnen in de living. Daar staat ook de modem, mijn eigen router en de Unifi AP. Om het proper weg te werken, zit alles in een kast die achteraan open is en waar ik een ventilator heb opgezet.

In ons nieuw huis zal de distributiekabel uitkomen in een technische ruimte en vertrekken van daar uit ethernet kabels naar de andere ruimtes.
Centraal in de living een AP aan het plafond hangen lijkt me het best voor het signaal, maar echt aantrekkelijk is het niet om zo'n schijf aan uw plafond te hebben hangen.
Dus ik vraag mij af hoe jullie dat gedaan hebben.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Goh in de woonkamer zit de AP in een "lowboard" meubel laag bij de grond, en de AP is vertikaal gezet. Je ziet die AP dus niet.
Hier in m'n buro op 1e ligt de AP een beetje op m'n buro achter m'n grote 34" monitor, ook vertikaal gezet.

Dus zeker ideaal niet maar eigenlijk geen enkele roaming of signaal issues.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Mijn AP ligt hier op een schouw wat ergens de woonkamer is. Dus wel open en bloot. Ideale plaatsing voor de AP's is om die aan het plafond te hangen, maar denk dat thuisgebruikers dit niet gauw gaan doen.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
De onze hangt aan een ethernet aansluiting aan de muur.. moest ik opnieuw kunnen beginnen zou ik waarschijnlijk een ethernet aansluiting laten uitkomen in een inbouwkast...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Bedankt voor suggesties. Hier ligt hij nu ook in de kast en ik heb geen roaming issues. Dus denk dat ik iets gelijkaardig ga doen om hem uit het zicht te houden.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Idem bij mij ook op de schouw boven tv, die zie ik haast niet.
Vriend van me heeft het in zn nieuwbouw wel aan plafond gehangen
Ik zou dit ook aanraden, maar daarom niet echt centraal in je woning
Het valt al bij al echt goed mee hoor aan plafond , en ik dacht zelfs dat je nu speciale modellen had die nog minder opvallen
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Je hebt voor bijvoorbeeld de HD Nano inderdaad verschillende skins.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Met een nieuwbouw kan je daar allemaal rekening houden. Maar indien niet gaan er volgens mij maar weinig mensen zijn die een power kabel of utp kabel hebben aan hun plafond...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Met een nieuwbouw kan je daar allemaal rekening houden. Maar indien niet gaan er volgens mij maar weinig mensen zijn die een power kabel of utp kabel hebben aan hun plafond...

En dan nog, ik was dit helemaal vergeten tijdens onze bouw. Ik heb veel UTP liggen, maar voor AP's en rookmelders had ik niets voorzien :(
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Je moet ook rekening houden met zoveel... Dus ik snap dat dit snel vergeten wordt. Er zal ook een groot verschil zijn met alles zelf te regelen of via een sleutel-op-de-deur principe te werken. Bij die laatste zal je mss minder aanpasmogelijkheden hebben...

De wijsheid van dat je soms 2 of 3x moet bouwen in je leven blijft van toepassing...

WiFi in de huidige huizen kan soms ook voor problemen zorgen omdat er tegenwoordig zoveel beton wordt gebruikt.

Ik zit met een huis uit de jaren 20 - vorige eeuw ;-)
Uiteraard een complete verbouwing begin deze eeuw, maar er is blijft heel veel hout tussen de verdiepen ipv beton. Daardoor kan ik met 1 simpele router het ganse huis + terras buiten van WiFi voorzien. Ik zie het bij veel moderne bouwen niet gebeuren :)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Inderdaad, je moet met vanalles rekening houden, dus ik probeer zoveel informatie op voorhand in te winnen dat we er rekening mee kunnen houden :D
We bouwen op maat, dus alles kan zoal de portemonee het trekt.
Aan rookmelders had ik nog niet gedacht. Dat is ook nog een goeie tip Christof!
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik twijfel tussen een Unifi Dream Machine en een Dream Machine Pro.

Waarom ik een DM zou nemen is:
- Plaatsing van apparatuur. Dit komt bij mij in de leefruimte omdat daar mijn Telenet router aankomt. Niet de ideale plaats dus voor een Pro te zetten.
- In principe heb ik voldoende aan die 4+1 poort. 1tje voor mijn Telenet, 4 UTP's naar de verschillende punten in het huis. Meer poorten zou mogen, maar is niet strikt noodzakelijk.
- Estische keuze - komt dus in de leefruimte
- Ik heb geen directe plannen voor een video systeem (heb al videobel + camera van ander merk)

De Pro
- Meer toekomstgericht, maar bruikbaar?
- Groter aantal poorten - maar die heb ik niet per se nodig
- UniFi Protect NVR - maar heb ik volgens mij ook niet nodig...


Reden voor de Pro niet te nemen
- Betalen voor functies die ik niet zal gebruiken allicht (HD, SFP+, 10GBPS - kan mijn huidige utp kabel niet aan Cat5E)
- Zit een fan in, dus kan lawaai maken.

Prijsverschil is niet zo groot. Dus dat is niet direct een reden waarom niet de Pro te nemen. Maar ik zie meer voordelen in de gewone DM te nemen ipv de Pro. Maar misschien zijn er bepaalde zaken waar ik niet aan gedacht heb?