• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Denk dat je wat afwijkt van het verhaal Skank :) Wil best een link plaatsen hoe je die digicorder toch gewoon netjes in VLAN kan zetten en interactief te maken, maar daar gaat dit hier momenteel niet over wat Sphinx ervaart. Zou kunnen dat ik link reeds eerder heb geplaatst in een ander onderwerp.

S Sphinkx , zoals Philip aangeeft eens proberen te pingen naar eender welk apparaat welke zich ook in de 192.168.0.xxx range bevind, dat zou toch gewoon moeten lukken.
Ja ik geef toe niet alles gelezen te hebben :p
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
:eek::eek::eek::eek::oops::oops: Huh???!! Dus zelfs op dezelfde switch kunnen 2 toestellen na het uittrekken van een Telenet modem niet meer naar elkaar pingen ?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Het pingen is toch gelukt? Maar mijn Telenet modem stond wel nog aan dan... Wist niet dat ik die daarvoor opnieuw moest uittrekken. :oops:
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Het pingen is toch gelukt? Maar mijn Telenet modem stond wel nog aan dan... Wist niet dat ik die daarvoor opnieuw moest uittrekken. :oops:
Oeps, had de message ni opengeklikt en iets te snel conclusie getrokken ;-)
Idd nu zie ik het.
Bon, doe hetzelfde nog es met afgekoppelde Telenet-modem ? Zal ook wel blijven werken lijkt me.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Dat werkt inderdaad ook...

--- 192.168.0.37 ping statistics ---


196 packets transmitted, 196 packets received, 0.0% packet loss


round-trip min/avg/max/stddev = 2.776/10.196/261.968/20.354 ms

Dus blijft bizar dat ik niet naar mijn server kan als mijn Telenet box uit gaat.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Dan moet het haast iets me name-resolutie te maken hebben als je er op naam naartoegaat en niet op IP
Sowieso behoorlijk bizar... probeer dan ook eens iets te pingen dat vb enkele switches verder hangt in slaapkamer ofzo ? (terwijl Telenet eraf ligt)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Skank Skank Yep... Mijn HA was soms onbereikbaar door die netwerk issues. Daardoor lag mijn Hue verlichting er volledig uit en waren al mijn automatisations er uit. Heel vervelend...

DNS wissen op elk toestel dan? Denk niet dat het daar aan ligt want als mijn Telenet er uit ligt heb ik problemen met alle toestellen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat werkt inderdaad ook...



Dus blijft bizar dat ik niet naar mijn server kan als mijn Telenet box uit gaat.

Dan werkt hij toch?
Doe idd es zoals jan zegt en pingt es van een pc van de zyxel switch naar een toestel die op een compleet andere switch hangt?
Je modem heeft hier idd niets mee te maken.
Nu zou ik in jouw geval zoiezo volledig opnieuw beginnen met je netwerk, en alles van unifi nemen en alles van telenet uitschakelen qua routing :p
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Als je enkel een vlan hebt - en meestal heb je echt niet meer nodig - dan moet er niks gerout worden.
heb mijne extra router er vorig jaar uit gesmeten, enkel de Telenet router en twee switchen en twee ap’s van unify. Veel simpeler setup.


Je moet eens nakijken hoeveel issues er zijn met updates en upgrades van unify.. zelfs ,enkel hier al op het forum... hou telkens m’n adem in als ik die unify ap’s weer moet updaten.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Als je enkel een vlan hebt - en meestal heb je echt niet meer nodig - dan moet er niks gerout worden.
heb mijne extra router er vorig jaar uit gesmeten, enkel de Telenet router en twee switchen en twee ap’s van unify. Veel simpeler setup.


Je moet eens nakijken hoeveel issues er zijn met updates en upgrades van unify.. zelfs ,enkel hier al op het forum... hou telkens m’n adem in als ik die unify ap’s weer moet updaten.

Vreemd
Ik update blindelings en nooit problemen
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Bon. Ik snap het niet meer...

Afgelopen vrijdag lag mijn Telenet er uit. Resultaat was dat ik niet meer naar mijn server kon oa.

Daarnet trek ik mijn Telenet box opnieuw uit en geraak ik wel op de server... Ik probeer van mijn win PC en geraak zonder probleem op mijn server, die zit op dezelfde switch. Ik ping dan van mijn MacBook naar mijn server, MacBook is aangesloten via kabel aan de Netgear switch en heb daar dus ook een ping resultaat. Dit werkt dus ook...

Dus nu heb ik dit intern probleem niet meer... Maar ik heb geen enkele setting aangepast.

Maar het idee blijft wel dat ik iets meer controle wil over mijn netwerk omgeving.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Vreemd
Ik update blindelings en nooit problemen
True, wat de wireless AP software betreft is het ook lang geleden dat er echt iets van rare kuren van kwamen na een update (vb slechte performance, AP's die spontaan rebooten, connectie-problemen oid...)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Bon. Ik snap het niet meer...

Afgelopen vrijdag lag mijn Telenet er uit. Resultaat was dat ik niet meer naar mijn server kon oa.

Daarnet trek ik mijn Telenet box opnieuw uit en geraak ik wel op de server... Ik probeer van mijn win PC en geraak zonder probleem op mijn server, die zit op dezelfde switch. Ik ping dan van mijn MacBook naar mijn server, MacBook is aangesloten via kabel aan de Netgear switch en heb daar dus ook een ping resultaat. Dit werkt dus ook...

Dus nu heb ik dit intern probleem niet meer... Maar ik heb geen enkele setting aangepast.

Maar het idee blijft wel dat ik iets meer controle wil over mijn netwerk omgeving.

Ik zou zoiezo overal unifi switches zetten en een usg.
en klaar.
Voor je wifi zou ik ook AP's gebruiken.

Ik twijfel zelf trouwens om buiten ook een ap te hangen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Een usg komt na je telenet modem? Daarna een switch? Want van mijn vertrekpunt heb ik 4 netwerk kabels die vertrekken. Dus moet sowieso 1 aansluiting voor internet en 4 voor netwerk.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Een usg komt na je telenet modem? Daarna een switch? Want van mijn vertrekpunt heb ik 4 netwerk kabels die vertrekken. Dus moet sowieso 1 aansluiting voor internet en 4 voor netwerk.

telenet modem > usg > switch met je 4 kabels op > switches op elke kabel
Alles van unifi, en de router en wifi in je telenet uitschakelen
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Je zal ook moeten nadenken of je de digicorder nog rechtstreeks kan aansluiten op je Telenet router ofwel op z’n eigen vlan zet. Ander alternatief is upgraden naar tv-box.
heb je reeds beslist om al die unify spullen in huis te halen, of prober je nog voor jezelf uit te maken of en wat de meerwaarde zou kunnen zijn?
welke controle wil je juist bekomen?

usg is -dacht ik - ondertussen vervangen door de dreammachine....