• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
MyaHbBl.jpg


De buit is binnen...

Ik ga vandaag gewoon beginnen met de 2 switchen te installeren denk ik. Dit gaat vrij snel. DMP is iets meer werk, vooral voor te configureren. Misschien dat ik hem wel al tegen de muur ga hangen maar nog niet aansluiten.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
De 2 switchen zijn geinstalleerd. Worden direct ook netjes gevonden in het UniFi Network. De DMP heb ik al tegen de muur hangen maar is nog niet aangesloten. Mijn AP moeten ook nog geïnstalleerd worden. Maar dat doe ik best allemaal na de DMP volgens mij.

Nu eerst eens goed lezen hoe je de DMP moet installeren voor ik de volgende stap zet... Ben wel onder de indruk van hun verpakking. Is allemaal heel netjes en zit goed in elkaar. Dat verwacht je niet direct voor netwerk apparatuur. De adapter vd switch is ook een stuk kleiner dan die mega blok dat ik had bij Zyxel.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Als ik het goed begrijp gebruik je momenteel de app op je smartphone/tablet? Voor de initiële instelling van de UDM Pro ga je wel internet connectie nodig hebben, dat is wel even belangrijk om weten.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Na mijn Telenet router staat momenteel een Unifi mini switch. Die ga ik dus verplaatsen naar een andere ruimte en in de plaats komt de DMP.

Ik dacht al dat ik internet nodig ging hebben voor instelling van DMP. Ik gebruik nu UniFi Controller op een windows PC om te zien wat er allemaal in mijn netwerk zit. Die app start ik op een dan kan ik volledig netwerk zien in mijn browser. Maar op mijn gsm heb ik de app idd ook geïnstalleerd waar ik hetzelfde kan zien. :)

Eerst dus wat lezen voor ik de volgende stappen zet. :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
HA ga ik opnieuw van 0 beginnen denk ik... Format doen en alles opnieuw installeren. Maar goed. Eerst netwerk afwerken :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
OK. DMP is up and running. Ik had op het begin een beetje problemen met adopten van de switchen/AP. Maar na een reset was dit snel opgelost... De meeste van mijn PC's lijken ook te werken behalve mijn server die onbereikbaar was. Die heeft een vast IP adres ingesteld op de server maar volgens mij die lag buiten de range waardoor ik hem niet meer kon vinden. Na wat prutsen was de enige oplossing fysieke acces tot de server via een toetsenbord en scherm en daar mijn stellingen veranderen. Static IP + gateway aangepast en de server was onmiddellijk weer beschikbaar...

Volgende test zal nu zijn om mijn oude router offline te halen waardoor ik bij enkele WiFi apparaten de instellingen ga moeten veranderen. Digicorder heb ik ook nog niet gecontroleerd...

Maar so far, so good. :)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Super tevreden hier... Echt wel mooi gerief. Ik had er beetje bang van omdat ik soms ook negatieve verhalen had gelezen...

Mijn netwerk ziet er nu zo uit. Maar niet alle apparatuur staat momenteel aan... MacBook, RB Pi en TV o.a. niet.

4RvGuNJ.png


Ik heb wel een foutje gemaakt in mijn set-up... Ik dacht de Flex mini te gebruiken voor mijn 2de AP op aan te sluiten op de bovenverdieping. Helaas heeft die enkel poe in, geen out. Dus als ik die wil aansluiten zou ik een extra switch moeten kopen hiervoor. Het ene AP is wel ruim voldoende om het ganse huis te bedienen. Dus heel dringend is het allemaal niet...

De zin om uit te breiden zal wel snel komen vrees ik als ik het assortiment aan camera's bekijk...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Told you :) mooi spul

Ik ging zelf ook eerst de cameras nemen, en de deurbel
Maar dan toch nr eufy gegaan

Anyway, als je een extra ap wil die poe geeft, kijk es naar die dat ik gekocht heb
;)
zeer handig
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
En waar moet ik vinden wat je gekocht hebt? Maar ik heb dus geen AP nodig maar een poe switch. Mijn 2de AP ligt er nu werkloos omdat hij aangesloten is aan switch zonder poe out.

Maar ben het nog aan bekijken. Want als ik later camera’s wil zou ik dat ook via poe willen doen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ah sorry had het mis op, dacht een ap met poe out
ja dan best een poe switch, en zeker als je straks cameras wil
maar niet content v eufy dan?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Jawel hoor. Maar die eufy moet je opladen. Toch die dat ik heb... Die extra camera’s die ik ooit wil hangen komen iets hoger waardoor het handig is dat je erna er niet meer naar moet omkijken voor af te halen.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wel switch heb je nu precies Sphinx? De UniFi Switch Lite 8 of nog een andere? Deze dus? Dan zou dat wel moeten werken, maar er zijn maar 4 PoE poorten op deze, dus wellicht op een poort geprobeerd die geen PoE heeft?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb 2* de unifi switch lite 8. 1 voor bureau en 1 voor living. Maar boven staat de flex mini. Die heeft enkel een poe in. Dus kan je er een ap niet op aansluiten. Dat mini was een switch dat ik vroeger gebruikte achter mijn modem.

Maar goed. Geen drama’s. Zal wel nog eens nieuwe poe switch kopen voor dat ap. Hopelijk komen ze eens met poe switch met minder poorten. Want 4/4 heb ik daar niet echt nodig...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jawel hoor. Maar die eufy moet je opladen. Toch die dat ik heb... Die extra camera’s die ik ooit wil hangen komen iets hoger waardoor het handig is dat je erna er niet meer naar moet omkijken voor af te halen.
Mijn cameras hangen nu al een tijdje, batterij is nog steeds volledig hier
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb de mijne na ongeveer 7-8 mnd een eerste keer moeten opladen. Maar veel hangt af van je instellingen en hoeveel x die activeert op een dag.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ga het in ieder geval kunnen managen. Dus vast IP gaat al geen probleem meer zijn. Wat wel gemakkelijker is voor HA.

Ben eens aan lezen. Wil vooral graag alles op USB stick ipv die SD kaart. Dat is volgens mij nog altijd in bèta bij RB Pi OS 🙄