Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Door het voeren van een streng advertentiebeleid proberen we irritaties tot een minimum te beperken. Help ons door Home-Theater te whitelisten
Ik draai al heel lang op usb stick, denk niet dat dit nog beta wasGa het in ieder geval kunnen managen. Dus vast IP gaat al geen probleem meer zijn. Wat wel gemakkelijker is voor HA.
Ben eens aan lezen. Wil vooral graag alles op USB stick ipv die SD kaart. Dat is volgens mij nog altijd in bèta bij RB Pi OS
In mijn geval als ik de AP *echt* wil uitschakelen stuur ik gewoon het Z-WAVE stopcontact waar de AP's op hangen.jvanhambelgium jij had me verteld dat je automatisch een AP/wifi kan laten uitschakelen om x uur
Hoe doe ik dit?
Als je echt wil dat die AP niks staat uit te zenden zal je voor elk van de SSID's die schedule moeten maken, echter is die algemeen hé. Voor *alle* AP's die deze SSID/Netwerk uitzenden. (en standaard zitten alle AP's in dezelfde radio-groep)Het is enkel en alleen omdat de zoon hier nu anders slaapt, waardoor zn hoofd op nog geen 70cm van de ap hangt/ligt.
1) ga ik moeten bekijken
2)Ik snap echter niet, moet ik dan elk wlan dubbel maken? (voor deze die wel mogen uitzenden, en deze die niet mogen uitzenden)
Ik zit namelijk met nu al 3 wlan's (gues, gewoon en IoT)
Als je echt wil dat die AP niks staat uit te zenden zal je voor elk van de SSID's die schedule moeten maken, echter is die algemeen hé. Voor *alle* AP's die deze SSID/Netwerk uitzenden. (en standaard zitten alle AP's in dezelfde radio-groep)
Je kan niet "selectief" de "gewone" SSID uitzetten enkel op die AP bij je zoon tenzij dat ze opgezet is geweest.
Als je 1 SSID "uit zet" dan blijven de IoT/Guest gewoon actief hé. Je wil toch niet dat dat beneden plots IoT/Guest wegvallen omdat je zoon om 20h in z'n bed gestoken is.
Dus eerlijk gezegd ... mischien is de "hard poweroff" van 1 AP wel een betere optie. Te bekijken dus wat je kan doen want je werkt via PoE veronderstel ik.
Die "all" groep zal een standaard zijn die je niet kan aanpassen.
Probleem is dat je met meerdere SSID's zit waarvan de meeste moeten blijven uitstralen, zelfs als ligt uwe kleine in z'n bed. En eigenlijk wil je ALLE SSID's op die AP bij je zoon afzetten, want anders heeft het geen nut.
Ik denk dat voor zo'n constructie die jij wil deze menu'kes niet zijn gemaakt, in essentie map je een SSID op een radio-groep (en je wil sowieso ALL je SSID's op AL je AP's MAAR met optionele WLAN schedule voor een bepaalde SSID)
Deze feature is eerder gemaakt denk ik voor als je een SSID vb "Kids" heb waarop uitsluitend je kinderen koppelen om zoiets te controlleren qua gebruiksduur.
Niet echt om de AP "uit" te zetten (voor al je SSID) qua straling, maar gewoon om gebruikt te beperken.
Als de rest niet lukt, kan je de AP voeding geven via een PoE power injector en die schakelen via een smartplug.
Ze hebben blijkbaar wel de ernst van die hack wat verzwegen en nu dat uitgekomen is, wordt daar niet goed op gereageerd.
JupDat is dan met de nieuwe layout voor het dashboard? Ik zit daar op sinds installatie van de DMP. Had eerst nog de klassieke setting maar die die te installeren ging hij automatisch naar de nieuwe layout. Je zal allicht wat meer moeten zoeken nu voor alles terug te vinden.
Op hoeveel zet ik dat dan best op een usg?Volle bak op de UDM Pro want die is krachtig genoeg om dat met de vingers in de neusgaten te verwerken. Bij een USG-3P wordt je wel snel beperkt tot 85 Mbps