jvanhambelgium
Well-Known Member
Ik heb HA ondertussen ook op een dedicated ODROID N2+ draaien waarin ZWAVE +ZIGBEE radio's zitten. Da's afgedekt en werkt superstabiel bij een verbruiken van 6W ongeveer.Ja zeer interessant, hier ook om elec te besparen.
Vandaar dat ik HA op een pi draai ipv de server.
Die pi blijft 24/24 aan en verbruikt een pak minder.
Nu denk ik er ook aan om eventueel naast HA gewoon ook in te zetten als tijdelijke delen van bestanden... en als downloadservertje..
Wil ik iets sparen verhuisd het dan nr de server.
Ik wil nog andere dingen besparen ook qua elec maar mss moet ik daarvoor apart topic gebruiken.
Dus jij hebt in totaal 20 TB waarvan 18 TB media
Die media wil jij ten alle tijde 24/24 online hebben, of net de resterende 2TB ?
Een kleine zuinige server met 1 SSD Van 5OOGB of 1TB die 24/24 aanstaat bedoel je dan voor bv je HA en andere containers en download ook?
Is dat zo investeren dan?
Een pi en een ssd ?
Nu ik draai ook geen al te gekke "plugins" op de Odroid en probeer echt te beperken tot zaken gerelateerd aan "home automation" ....Want je hebt voor ALLES wel een plugin/container tegenwoordig ;-)
Goh die media moet eigenlijk niet 24/24 online staan en kan gerust "in gang gezet worden" als ik ze nodig hebt. Heb tegenwoordig ook niet zoveel Plex (remote) kijkers want tja, als je server dan niet 24/24 aan staat ;-)
De "rest" zou dus wel 24/24 moeten bollen, daar staat databases op en daar komt continue databinnen van logs etc. Maar in DISK-capaciteit zou dat perfect op een 1TB SSD kunnen.
Maarja, als je begint te tellen ben je wel wat geld kwijt en voor dat geld kan ik m'n huidige Synology gewoon 24/7 laten draaien voor enkele jaartjes....ZOVEEL geld per jaar kost dat nu ook weer niet....